IMPORT
Import kosmetyków do Chin zanotował w latach 2018-2019 średni wzrost na imponującym poziomie 45,9% rocznie do blisko 14,4 mld EUR. Mimo pandemii COVID-19 w kolejnym dwóch latach chiński import kosmetyków rósł i w 2021 r. osiągnął blisko 20,4 mld EUR.
W strukturze chińskiego importu kosmetyków najwyższą pozycję zajmowała Japonia z udziałem wynoszącym 23,4%. Niewiele niższy był udział drugiej w rankingu Francji – 22,4%. Kosmetyki importowane z Polski o wartości 146,1 mln EUR stanowiły w 2021 r. zaledwie 0,7% importu kosmetyków do Chin, co dało Polsce 15. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku. Bardzo znaczący był wzrost importu kosmetyków z Polski – 120,1% r/r.
WIELKOŚĆ RYNKU
W latach 2018-2019 rynek kosmetyków w Chinach zwiększał się średnio o 5,6% rocznie. Pandemia COVID-19 wywołała spadek rynku o średnio 0,9% rocznie w kolejnych dwóch latach (CAGR 2020- 2021). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika sprzedaży kosmetyków w Chinach będzie blisko dwukrotnie wyższa od notowanej w latach 2018-2019 i osiągnie średnio 10,5% rocznie (CAGR 2022-2026).
Segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2022 r. w Chinach jest przewidywana na 23,5 mld EUR, stanowi 44,4% całkowitej sprzedaży branży.
W 2022 r. mieszkaniec Chin wyda szacunkowo na kosmetyki średnio ponad 36 EUR. Prognozowany jest wzrost tej kwoty do lekko powyżej 49 EUR w perspektywie 2026 r.
***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “BRANŻA KOSMETYCZNA. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026 r.”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk: