Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów: rynek kosmetyków w Chinach

|
selectedselectedselected
Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów: rynek kosmetyków w Chinach | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

IMPORT

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów: rynek kosmetyków w Chinach - 1Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów: rynek kosmetyków w Chinach - 1

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów: rynek kosmetyków w Chinach - 2Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów: rynek kosmetyków w Chinach - 2

Import kosmetyków do Chin zanotował w latach 2018-2019 średni wzrost na imponującym poziomie 45,9% rocznie do blisko 14,4 mld EUR. Mimo pandemii COVID-19 w kolejnym dwóch latach chiński import kosmetyków rósł i w 2021 r. osiągnął blisko 20,4 mld EUR.

W strukturze chińskiego importu kosmetyków najwyższą pozycję zajmowała Japonia z udziałem wynoszącym 23,4%. Niewiele niższy był udział drugiej w rankingu Francji – 22,4%. Kosmetyki importowane z Polski o wartości 146,1 mln EUR stanowiły w 2021 r. zaledwie 0,7% importu kosmetyków do Chin, co dało Polsce 15. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku. Bardzo znaczący był wzrost importu kosmetyków z Polski – 120,1% r/r.

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów: rynek kosmetyków w Chinach - 3Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów: rynek kosmetyków w Chinach - 3

Reklama

 

WIELKOŚĆ RYNKU

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów: rynek kosmetyków w Chinach - 4Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów: rynek kosmetyków w Chinach - 4

W latach 2018-2019 rynek kosmetyków w Chinach zwiększał się średnio o 5,6% rocznie. Pandemia COVID-19 wywołała spadek rynku o średnio 0,9% rocznie w kolejnych dwóch latach (CAGR 2020- 2021). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika sprzedaży kosmetyków w Chinach będzie blisko dwukrotnie wyższa od notowanej w latach 2018-2019 i osiągnie średnio 10,5% rocznie (CAGR 2022-2026).

Segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2022 r. w Chinach jest przewidywana na 23,5 mld EUR, stanowi 44,4% całkowitej sprzedaży branży.

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów: rynek kosmetyków w Chinach - 5Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów: rynek kosmetyków w Chinach - 5

W 2022 r. mieszkaniec Chin wyda szacunkowo na kosmetyki średnio ponad 36 EUR. Prognozowany jest wzrost tej kwoty do lekko powyżej 49 EUR w perspektywie 2026 r.

 




***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “BRANŻA KOSMETYCZNA. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026 r.”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Pobierz raport

Reklama

 

 

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama