Ostatnia rekomendacja BDM: SPRZEDAJ z ceną docelową 7,5 PLN/akcję (07.10.2022)
Komentarz BDM: Wyniki SimFabric za 3Q’22 na poziomie przychodów i EBIT są znacząco poniżej naszych oczekiwań stąd odbieramy je negatywnie. W omawianym kwartale spółka wypracowała zaledwie 0,4 mln PLN przychodów ze sprzedaży produktów (-74,4% r/r, -84,4% q/q).
SIM nie przedstawił tak jak w poprzednich raportach struktury przychodów. Uważamy jednak, że tak duży spadek przychodów to wynik braku, bądź nieznacznego wpływu rozpoznania wykonania materiałów elearningowych i płatności na produkcję gier wydawniczych. W naszej ostatniej rekomendacji wskazywaliśmy na zaksięgowanie przez spółkę w ostatnich latach łącznie 14,9 mln PLN/ 3,3 mln EUR przychodów z trzech tworzonych w ramach umów wydawniczych gier vs 3,6 mln EUR zakontraktowanych. Powyższy odczyt może się wiązać z wykorzystaniem wyżej wspomnianej puli środków. Przy założeniu, że tworzone projekty są gotowe/ na ukończeniu może świadczyć to o zbliżających się premierach tych gier. Biorą jednak pod uwagę, wydanie zaledwie jednego dema do jednej z trzech gier („ElectriX”) i brak rozpoczętych kampanii marketingowych, reszta projektów może potrzebować dodatkowych środków na ich dokończenie.
Przechodząc do kosztów: Duży spadek przychodów pociągnął za sobą proporcjonalnie duży spadek kosztów operacyjnych, które sięgnęły zaledwie 0,2 mln PLN (-87,7% r/r, -89,6% q/q). Większość tej pozycji stanowiła amortyzacja (0,2 mln PLN), usługi obce, które związane są z produkcją gier, wyniosły -0,1 mln PLN (vs 1,3 mln PLN w 2Q’22), a wynagrodzenia 11 tys. PLN (- 98,3% r/r i -31,3% q/q). W minionym kwartale spółka wypracowała 0,4 mln PLN EBITDA (-35,9% r/r, -62,2% r/r). W 3Q’22 spółka rozpoznała 1,6 mln PLN przychodów finansowych, co podbiło jej zysk netto za ten okres, który wyniósł 1,5 mln PLN. Zysk netto n.j.d. wyniósł 1,0 mln PLN.
Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w 3Q’22 wyniosły -3,8 mln PLN, przepływy z działalności inwestycyjnej były równe -1,4 mln PLN, a z finansowej +4,0 mln PLN (4,0 mln PLN z wpływu netto podwyższenia kapitału). Na koniec września’22 spółka posiadała 5,9 mln PLN środków pieniężnych i ekwiwalentów (-1,2 mln PLN q/q). Wartości niematerialne spółki urosły z 5,6 mln PLN na koniec 2Q’22 do 6,9 mln PLN na koniec 3Q’22 (z czego 5,3 mln PLN to koszty gier w toku produkcji =+1,0 mln PLN q/q, 1,1 mln PLN koszty zakończonych gier = -0,3 mln PLN q/q, a 0,5 mln PLN nabyte prawa do gier). Należności z tytułu dostaw i usług oraz pozostałe urosły z 12,8 mln PLN na koniec 2Q’22 do 13,2 mln PLN na koniec września’22 (+0,4 mln PLN).
Ponadto 29.11.2022r. spółka dostała informację od Valve (firmy prowadzącej sklep Steam), na podstawie której konto spółki w tym sklepie zostało zablokowane. Tym samym w tym momencie SIM nie może sprzedawać ani promować swoich projektów na tej platformie, co odbieramy negatywnie. SimFabric skontaktowała się ze STEAM i aktualnie sprawa będzie szczegółowo badana przez STEAM we współpracy ze spółką. W komunikacie, zarząd spółki poinformował, że dołoży wszelkich starań aby sprawę jak najszybciej wyjaśnić i przywrócić działanie konta na STEAM w jak najkrótszym czasie.