Komentarz BDM: Spodziewamy się, że w 1Q’22 struktura przychodów ze sprzedaży produktów spółki się nie zmieniła, za blisko 2/3 odpowiadały zaliczki na tworzenie projektów zewnętrznych (Koch Media, Nacon), ok. 0,6 mln PLN wygenerowały usługi związane z e-learningiem, a resztę portfel aktualnych, przeportowanych gier.
Wyniki wspierały w tym okresie takie tytuły jak „Train Mechanic Simulator VR” czy „Gardenia”. Szacujemy, że w omawianym okresie SimFabric wypracował 3,1 mln PLN przychodów (w tym 0,4 mln PLN zmiana stanu produktów), 1,6 mln PLN EBITDA oraz 1,4 mln PLN zysku netto.
„Gardenia” – spółka aktualnie kończy niezbędne poprawki i testy konieczne do wydania pełnej wersji gry na konsole PS4 oraz PS5, a po niej odbędą się premiery na konsole: Nintendo Switch oraz Xbox One. Spółka zawarła umowę wydawniczą ze spółką zależną VRFabric na portowanie i dystrybucję gry na urządzenia wirtualnej rzeczywistości VR.
„Preventive Strike” - niedługo planowane jest również wydanie tego tytułu na konsole Xbox One
MobileFabric oraz VRFabric – obie spółki przygotowują kolejne premiery, powiększając swoje portfolia wydawnicze przed planowanymi w tym roku debiutami na giełdzie New Connect. Na początku lutego 2022 roku przeprowadzono dwie udane emisje akcji. Akcje serii D w MobileFabric, objęte zostały przez akcjonariuszy za przeszło 2,4 mln PLN. Akcje serii C w VRFabric, objęte zostały przez akcjonariuszy za przeszło 2,6 mln PLN.
„Train Mechanic Simulator VR” – gra wydana 27.12.2021r. przez VRFabric na gogle wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift w sklepie Steam
Centrum Badawczo-Rozwojowe- w tym roku spółka planuje rozpoczęcie budowy centrum z łącznym budżetem 25 mln PLN, na którą otrzymała dofinansowanie z Ministerstwa Rozwoju. W tym celu spółka podpisała list intencyjny na zakup dwóch działek pod budowę Centrum w Katowicach. Zakup działki wraz z wszelkimi zgodami na budowę będzie uruchamiał finansowanie projektu i dofinansowania. Po zakończeniu budowy Centrum Badawczo-Rozwojowego, rozpocznie się realizowanie w nim Agend Badawczo-Rozwojowych, dla których spółka zamierza pozyskać kolejne granty na badania i rozwój, zarówno we współpracy z instytucjami krajowymi, jak i zagranicznymi.
Projekt gry w oparciu o model play to earn i blockchain – spółka uruchomiła pierwszy projekt tego typu, który będzie realizowany z grantu na rozwój technologii blockchain, przyznanego spółce przez szwajcarską Fundację DFINITY. Kolejne dwa planowane projekty gier, mają być realizowane przez zespoły VRFabric oraz MobileFabric. Na każdy z trzech projektów planowane jest pozyskanie dwustopniowych grantów Fundacji DFINITY w wysokości 25 tys. USD na fazę prototypową i 100 tys. USD na fazę rozwojową. Łącznie spółka w ramach trzech projektów grantowych planuje pozyskać sumę 375 tys. USD.
Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW