Wyniki za Q3 2023 oceniamy pozytywnie. EBITDA skor. wyniosła 4% powyżej naszych założeń (56,8 mln PLN). Po stronie przychodowej widzimy szereg wzrostowych impulsów zarówno w obszarze kinowym jak i w segmentach z ekspozycją na rynek reklamy. Punktowo zwracamy uwagę na rekordowy odczyt w kinach Helios w sezonie letnim. Miniony kwartał potwierdził również tegoroczne mocne odbicie w segmencie OOH. Podsumowując, okres Q3 2023 jest kolejnym z rzędu udanym kwartałem dla Agory.
Bardzo wysoko oceniamy sposób w jaki Zarząd Agory, w szczególności jej Prezes przeprowadził spółkę przez ostatnie wyjątkowo trudne lata. Przed spółką, wg nas, otwiera się jakościowo inna perspektywa działania. Przypominamy też, że w ostatnich latach Agora w ramach organizacji przeprowadziła szereg istotnych zmian, które powinny zaprocentować w przyszłości.
Po odczycie wynikowym za Q3 2023 spółka pozostaje naszym absolutnym top pickiem w kategorii media/rozrywka na cały 2023. Z bieżącej perspektywy założenia średnioterminowe (lata 2024-2025) przyjęte w ostaniem raporcie analitycznym z 2023-09-13 wydają nam się konserwatywne.
- Przychody skonsolidowane Agory wyniosły w Q3 2023 ponad 363 mln PLN (+36% r/r). Wpływy z reklamy były wyższe o 40% r/r (m.in. efekt konsolidacji Eurozet).
- Frekwencja w kinach Helios punktowo w Q3 2023 wyznaczyła rekord jeśli chodzi o odniesienie historyczne do kalendarzowego okresu trzeciego kwartału. Sieć Helios w omawianym okresie sprzedała o prawie 40% więcej biletów aniżeli w Q3 2022. Jednocześnie trzeci kwartał br. potwierdził, że Helios poprawił monetyzację widza w ujęciu r/r i przy rekordowej frekwencji udało się utrzymać średnią cenę biletów w ujęciu q/q. Ogółem wpływy z biletów do kin wzrosły +49,4% r/r, a sprzedaż barów kinowych wzrosła o 45,5% r/r.
- W drugiej połowie 2023 roku widać wyraźne ożywienie frekwencji na polskich tytułach. Jest to zdecydowana poprawa względem bardzo słabego pierwszego półrocza. Ogółem w skali 2023 roku szacunkowa frekwencja na polskich tytułach może wynieść 17-19% ogółu sprzedaży biletów. Dla przypomnienia w latach przed pandemią, udział polskich tytułów w rocznej frekwencji był bliski 30%.
- Dane dot. słuchalności stacji radiowych Agory oceniamy pozytywnie. W relacji r/r Grupa Eurozet zyskała 2 punkty % w grupie wszyscy 15+ oraz 0,9 punktu % w grupie mieszkańców miast 100 tys. +. Dodatkowo zwracamy uwagę, że w Q3 2023 spółka w segmencie radiowym wdrożyła nową długofalową strategię dla marki Radia ZET – Tu się dzieje! Kampania objęła działania contentowe (jesienna ramówka stacji, zmiany w newsroomie) i została wsparta ogólnopolską kampanią promocyjną. Spółka podała również, że we wrześniu został powołany nowy, zintegrowany dział marketingu segmentu radiowego, czyli połączonego Eurozetu i Grupy Radiowej Agory. Tym samym lata 2024-2025, wg nas, mogą wskazać na ciekawe zmiany w udziałach poszczególnych grup mediowych (wydaje nam się, że obecny lider rynku stracił dotychczasowy długoletni komfort działania).
- ▪ W segmencie internet zakładamy, że spółka właśnie wyznaczyła dołek wynikowy. Kolejne kwartały, wg nas, powinny być bardziej optymistyczne pod względem wpływów reklamowych. Dodatkowo zwracamy uwagę, że podmiot Yieldbird zaczyna monetyzację własnego produktu w modelu SaaS. Podczas konferencji wynikowej Zarząd spółki wskazał, że obecnie udział przychodów z tego produktu wzrósł o ok 3% q/q i dostrzegają perspektywę przyśpieszenia tego parametru w 2024 roku.
- Odczyt EBITDA skor. w Q3 2023 wyniósł 59,2 mln PLN (nasze wcześniejsze oczekiwania wynosiły 56,8 mln PLN). EBITDA skor. w ujęciu LTM to 197 mln PLN (+28% r/r).
- Wynik EBIT za Q3 2023 wskazuje na zysk w kwocie 14,6 mln PLN i jest to zdecydowana poprawa względem Q3 2022, kiedy EBIT wyniósł 0,1 mln PLN, a po odjęciu efektu umorzenia pożyczki z PFR byłaby to strata rzędu 14 mln PLN.
- Ujemne saldo na działalności finansowej wpłynęło na wykazanie straty netto (wpływ różnic kursowych łącznie to -21,5 mln PLN). Tym samym strata netto przypisana akcjonariuszom to 14,2 mln PLN.
- Agora podtrzymała prognozy dla rynku reklamy na 2023 rok. Spółka spodziewa się wzrostu rynku ogółem w przedziale od +4 do +6% (w trakcie konferencji zasygnalizowano scenariusz niewielkiego wyjścia ponad górne widełki przedstawionego przedziału).