Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Masz akcje Eurocash SA? Słabnący konsument nie sprzyja wynikom

|
selectedselectedselected
Masz akcje Eurocash SA? Słabnący konsument nie sprzyja wynikom  | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Uwzględniając w naszych prognozach wyniki osiągnięte w pierwszym półroczu br oraz zauważając wyraźne słabnięcie konsumenta, który w swoich wyborach coraz częściej kieruje się w stronę dyskontów, oczekiwane spadki dynamiki inflacji, niesprzyjające sprzedaży porównywalnej, korygujemy w dół nasze prognozy. Ze względu na inflację kosztową oraz nasilającą się wojnę cenową pomiędzy dyskontami oczekujemy dalszej presji na marże. Wyżej wymienione czynniki będą wpływać negatywnie na statystycznie najlepszy dla spółki trzeci kwartał. W wyniku aktualizacji obniżamy wycenę z 18,7 zł do 15,0 zł i ze względu na 1% potencjał wzrostowy, obniżamy rekomendację do TRZYMAJ.

 

 

Wyniki 2Q23

Wyniki za 2Q23 oceniamy neutralnie. Raportowane dane były zbliżone do rynkowych oczekiwań i naszych prognoz. Przy nieco (4%) niższych od konsensusu przychodach EBITDA była o 2% wyższa od oczekiwań rynku, jednak dokładnie potwierdziła nasze prognozy. Mimo to zwracają uwagę malejące dynamiki przychodów w hurcie i detalu, w odniesieniu do inflacji, już trzeci kwartał z rzędu. Na plus należy zaliczyć wysoki OCF (+306 mln zł). Zarząd wskazuje na słabnącego konsumenta kierującego się w stronę dyskontów oraz bardziej widoczną w tym roku inflację kosztową.

 

Realizacja strategii Grupy na lata 2023 - 2025

Reklama

W bieżącym roku Eurocash skupia się na połączeniu jednostek biznesowych hurtu i dalszej digitalizacji biznesu. Od 1 stycznia 2024 r. Cash & Carry oraz Dystrybucja mają funkcjonować jako jedna jednostka. W obszarze organizacji sieci powstały Eurocash Sieci Partnerskie, czyli wspólne zarządzanie sieciami Groszek, ABC i Euro Sklep. Równolegle trwa digitalizacja, która wraz z przyjściem Szymona Mitoraja, nowego członka zarządu, ma iść o krok dalej. Spółka podtrzymuje cel strategiczny w postaci wzrostu wyniku EBITDA (przed MSSF16) do 1 mld zł w 2025 roku. Jednak mimo pewnej poprawy w ostatnim czasie stoimy na stanowisku, że utrzymujący się długoterminowy trend zamykania małych sklepów, wraz z spodziewanym spowolnieniem inflacji w krótszym terminie i widoczne wyraźnie już od pierwszego kwartału osłabienie popytu konsumenckiego nie będzie sprzyjać realizacji planów spółki.

 

Kadrowe wzmocnienia w detalu

Celem Grupy jest bycie numerem jeden w segmencie supermarketów proximity w Polsce, a Delikatesy Centrum mają być wg Prezesa najbardziej konsumencką siecią franczyzową na rynku w ciągu najbliższych trzech lat. Służyć temu mają wzmocnienia kadrowe w detalu. Od sierpnia na stanowisko dyrektora generalnego Eurocash Franczyza zatrudniony został Marek Lipka, a od września dołączył Hugo Mesquita, dyrektor generalny Delikatesów Centrum odpowiedzialny za rozwój sklepów własnych sieci. Wsparcie doświadczonych managerów postrzegamy pozytywnie, jako szansę na nadrobienie w kulejącym elemencie strategii tj. pozyskiwaniu nowych sklepów do sieci.

 

Wartość akcji Eurocash SA oszacowaliśmy na podstawie wyceny metodami: DCF (14,5 zł) oraz porównawczą (11,1 zł), co po zważeniu powyższych wycen wagami odpowiednio 90% i 10% dało 9-miesięczną cenę docelową równą 15,0 zł.

Masz akcje Eurocash SA? Słabnący konsument nie sprzyja wynikom  - 1Masz akcje Eurocash SA? Słabnący konsument nie sprzyja wynikom  - 1

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Noble Securities DM null

Noble Securities DM

Noble Securities S.A. to jeden z pierwszych domów maklerskich, działający na polskim rynku kapitałowym od 1994 r. Noble Securities S.A. udostępnia swoim Klientom dostępne na rynku instrumenty finansowe w tym akcje, obligacje, kontrakty terminowe oraz fachowe wsparcie maklerów działających na rynku papierów wartościowych.

Autora możesz obserwować na LINKEDIN | FACEBOOK TWITTER


Reklama
Reklama