Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Facebook z wynikami finansowymi za III kwartał 2020 r. Jest lepiej niż się spodziewano, ale akcje w dół

|
selectedselectedselected
Facebook z wynikami finansowymi za III kwartał 2020 r. Jest lepiej niż się spodziewano, ale akcje w dół | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

29 października Facebook przedstawił wyniki finansowe za III kwartał . Były one wyższe niż przed rokiem. Przewyższyły również szacunki analityków z Wall Street.

 

Czwartek 29 października obfitował w wyniki kwartalne największych amerykańskich spółek. Wśród nich nie zabrakło najsłynniejszej spółki z branży mediów społecznościowych – Facebooka. W III kwartale przychody wyniosły 21,47 mld USD wobec 17,65 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 22% rok do roku. Uzyskane przychody okazały się też wyższe od szacunków analityków z Wall Street na poziomie 19,8 mld USD. W III kwartale Facebook osiągnął zysk netto w wysokości 7,85 mld USD wobec 6,09 mld USD przed rokiem, co stanowi wzrost o 29% rok do roku. Zysk na akcję wyniósł 2,71 USD w porównaniu do 2,12 USD rok wcześniej. Znacznie przewyższył szacunki analityków, których konsensus zakładał zysk na akcję na poziomie 1,91 USD.

W zakresie innych istotnych parametrów spółka też miała czym się pochwalić. Dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) wyniosła 1,82 mld. Analitycy spodziewali się 1,79 mld. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) również okazała się wyższa od oczekiwań analityków i wyniosła 2,74 mld wobec spodziewanych 2,7 mld. Średni przychód na użytkownika (ARPU) wyniósł 7,89 USD wobec prognozy 7,32 USD.

Zwrócono jednak uwagę, że w USA i Kanadzie dzienna liczba aktywnych użytkowników spadła do 196 mln wobec 198 mln w poprzednim kwartale. Spółka spodziewa się, że w następnym kwartale liczba ta pozostanie na niezmienionym poziomie lub nawet ulegnie dalszemu obniżeniu. W Europie natomiast dzienna liczba aktywnych użytkowników pozostaje na niezmienionym poziomie 305 mln już trzeci kwartał z rzędu.

Reklama

Spółka poinformowała, że obecnie ma łącznie 3,21 mld użytkowników swych aplikacji (Facebook, Messenger, Instagram i WhatsApp). Dla porównania w poprzednim kwartale spółka liczyła sobie 3,14 mld użytkowników.

Przychody z reklam wzrosły o 22% rok do roku. Spółka spodziewa się, że w kolejnym kwartale przychody z reklam wzrosną jeszcze bardziej ze względu na okres świąteczny.

Mimo znakomitych wyników kwartalnych, w notowaniach posesyjnych kurs akcji Facebooka spadł o 2,65%.

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Tatiana Pasich

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, redaktor portalu FXMAG.


Reklama
Reklama