4Q’22 pod względem przychodów był kolejnym udanym okresem dla spółki. Sprzedaż w tym czasie wzrosła o +17,7% r/r do 60,2 mln PLN, czyli ok. 1 mln PLN więcej niż przychody raportowane w komunikatach miesięcznych. Wysoką dynamikę odnotowała sprzedaż internetowa (+51,6% r/r). Spodziewaliśmy się wyższych wartości w salonach stacjonarnych, jednak część tych przychodów znalazła swoje miejsce w pozostałej sprzedaży. Odczytujemy to jako dobry sygnał dla sprzedaży eksportowej i hurtowej.
Na poziomie zysku operacyjnego pozytywne zaskoczenie wynikało z wysokiego poziomu pozostałych przychodów operacyjnych (2,8 mln PLN), co mogło wynikać z rozliczenia części dofinansowania z NCBiR na projekt związany z badaniami nad technologią RFiD w celu stworzenia sklepu autonomicznego. Z drugiej strony niekorzystne saldo działalności finansowej doprowadziło do powstania straty brutto. Ostatecznie strata okresu wyniosła 1,1 mln PLN wobec naszych prognoz na poziomie -1,8 mln PLN.
Wyniki 4Q’22 oceniamy neutralnie. Różnice na poziomie działalności operacyjnej w naszej ocenie wynikają z wcześniejszego rozliczenia części kosztów projektu i dofinansowania z NCBiR, natomiast spadek na poziomie brutto spowodowany był rozliczeniem programu motywacyjnego. Pozostałe elementy sprawozdania nie stanowią zaskoczenia i są zgodne z naszymi wcześniejszymi założeniami.
W kontekście wyników całego roku należy pamiętać, że 2021 r. stanowi wysoką bazę porównawczą ze względu na niższe koszty prowadzenia sklepów oraz trwający wtedy trend powracania do zakupów stacjonarnych, co sprzyjało sprzedaży produktów w pierwszych cenach i nie wywierało presji głębokich wyprzedaży.