Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Esotiq & Henderson: Prognoza wyników na 1Q 2022. Wzrost sprzedaży mimo pogorszenia nastrojów konsumenckich

|
selectedselectedselected
Esotiq & Henderson: Prognoza wyników na 1Q 2022. Wzrost sprzedaży mimo pogorszenia nastrojów konsumenckich | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Prognoza wyników na 1Q 2022 – wzrost sprzedaży mimo pogorszenia nastrojów konsumenckich, zysk netto obciążony inwestycjami i wzrostem kosztów zarządu (negatywne)

Wyniki 4Q’21 były nieco słabsze od naszych oczekiwań, głównie ze względu na czwartą falę pandemii. Mimo relatywnie niewielkich obostrzeń w sklepach stacjonarnych zauważalny był spadek trafficu w galeriach handlowych. W 1Q’22 mieliśmy do czynienia z kolejną falą, związaną z wariantem Omicron, która przyniosła zdecydowany przyrost zakażeń. W połączeniu z wysoką inflacją oraz agresją Rosji na Ukrainę w pierwszych dwóch miesiącach roku obserwowaliśmy spadek nastrojów konsumenckich. W marcu, wraz z nadejściem wiosennej pogody, spółki handlowe zauważały wzrost aktywności zakupowej, który powinien utrzymać się w 2Q’22.

W 1Q’22 oczekujemy wzrostu przychodów ze sprzedaży do 49,9 mln PLN (+9% r/r), przy jednoczesnym spadku marży brutto do 62%, wynikającej przede wszystkim z sezonowości działalności. Spodziewamy się istotnych wzrostów sprzedaży stacjonarnej przy jednoczesnym spadku sprzedaży w kanale internetowym. Uzasadniamy to brakiem w 1Q’22 obostrzeń pandemicznych, które rok wcześniej czasowo wstrzymały działalność sklepów w galeriach handlowych. Wyniki okresu były obciążone nakładami na badania technologii RFiD (zakładamy, że powiększą koszty ogólnego zarządu). Zakładamy również wzrost wynagrodzeń oraz kosztów czynszów i utrzymania sklepów. Zwracamy też uwagę na zdarzenie jednorazowe w przychodach finansowych (ok. 0,6 mln PLN) z tytułu wykonania opcji zakupu akcji przez jednego z akcjonariuszy. Szacujemy spadek EBITDA do 3,8 mln PLN (-44,7% r/r) oraz zysku netto do 0,2 mln PLN (-93,2% r/r).

Esotiq & Henderson: Prognoza wyników na 1Q 2022. Wzrost sprzedaży mimo pogorszenia nastrojów konsumenckich - 1Esotiq & Henderson: Prognoza wyników na 1Q 2022. Wzrost sprzedaży mimo pogorszenia nastrojów konsumenckich - 1

Komentarz BDM: Historycznie w 1Q spółka zazwyczaj notowała stratę na poziomie netto (od 2016 r. wyjątkiem był tylko 1Q’21). Wynika to z sezonowości działalności, jednak w świetle naszych ostatnich prognoz (link) wynik oceniamy negatywnie. Rok 2021 był rekordowy w historii spółki i stanowi bardzo wysoką bazę. Niekorzystne otoczenie rynkowe (wysoka inflacja, wojna w Ukrainie, kursy walut, wzrost czynszów i wynagrodzeń) stanowią wyzwanie dla działalności handlowej, dlatego obniżyliśmy nasze założenia dla 1Q’22/2022. Zmiana struktury sprzedaży ma uzasadnienie w mniejszych obostrzeniach pandemicznych niż w okresie porównywalnym rok wcześniej, co powinno skutkować większą aktywnością klientów w sieci salonów stacjonarnych niż online. Oczekujemy, że uruchomienie w marcu nowych odsłon sklepów internetowych zacznie performować w kolejnych okresach. Zgodnie z zapowiedziami zarządu liczymy, że w 2Q’22 zostanie uruchomiona aplikacja mobilna Esotiq oraz sklep internetowy Vosedo. Niemniej, z uwagi na brak szczegółów i przesunięte terminy, nie uwzględniamy efektów tego przedsięwzięcia w naszych prognozach.

Reklama

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama