Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Czy warto kupić akcje Brand24? Sprawdź wybrane dane operacyjne za II kwartał 2023 roku

|
selectedselectedselected
Czy warto kupić akcje Brand24? Sprawdź wybrane dane operacyjne za II kwartał 2023 roku | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W piątek 14 lipca (tuż przed godziną 17) Brand24 opublikował wybrane dane operacyjne za II kwartał 2023 roku.

Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR) na koniec II kwartału 2023 r. wyniosła 2113tys.PLN, co oznacza wzrost o ok. 381 tys. PLN, czyli o 22% w ujęciu rok do roku, oraz o 8 tys. PLN (0,4%) w ujęciu kwartał do kwartału. Pragniemy przypomnieć, iż poziom MRR wzrósł istotnie (o 14% kw./kw.) w poprzednim kwartale. Dodatkowo, istotny negatywny wpływ na dynamikę denominowanego w złotówkach MRR miało osłabienie USD w ciągu kwartału (o około 4% dla średnich kwartalnych). W ujęciu dolarowym (klienci wersji „globalnej” – stojący za większością przychodów – płacą ceny wyrażone w USD), MRR na koniec II kwartału wyniósł 493 tys. USD, o 14 tys. USD (to jest o 3%) więcej, niż na koniec I kwartału 2023 roku (kiedy, z kolei, MRR wzrósł kw./kw. o 15%); dlatego wzrost kw./kw. względem takiej bazy powinien zadowalać.

Zobacz także: Akcje Brand24 – dlaczego warto włączyć je do swojego portfela inwestycyjnego? [GPWPA]

 

Interpretacja: Neutralna (dalszy wzrost kw./kw. w USD względem wysokiej bazy był – naszym zdaniem – satysfakcjonujący; w kategoriach złotówkowych zdecydowana większość tego wzrostu została „skonsumowana” przez osłabienie się USD względem lokalnej waluty).

Średni przychód operacyjny przypadający na użytkownika subskrypcyjnego (ARPU) na koniec II kwartału 2023 r. wyniósł 550 PLN (128 USD); oznacza to wzrost o 9 PLN (2%) w ujęciu kwartał do kwartału w złotówkach (przypominamy, że w poprzednim kwartale wzrost kw./kw. ARPU był wysoki i wyniósł 12%), oraz wzrost o USD 5 (4%) w ujęciu kwartał do kwartału w dolarach (wzrost o 14% kw./kw. kwartał wcześniej). Analogicznie, jak w przypadku MRR, osłabienie dolara obniżyło wzrost kw./kw. (względem wysokiej bazy) ARPU w złotówkach, przy satysfakcjonującym tempie wzrostu kw./kw. w dolarach.

Reklama

Równocześnie Spółka poinformowała, iż jej średni przychód operacyjny przypadający na nowego użytkownika subskrypcyjnego (tj. użytkownika pozyskanego w II kwartale 2023 roku) – tak zwane Initial ARPU – w drugim kwartale bieżącego roku wyniósł 658 PLN (154 USD) – (i) znacząco (o 20%), kolejny kwartał z rzędu, powyżej ARPU dla wszystkich klientów i (ii) wyżej kw./kw. o 3% w kategoriach złotówkowych oraz o 5% w kategoriach dolarowych.

Interpretacja: Lekko pozytywna.


Nieco niższe (o ok. 1 pp) tempo wzrostu kw./kw. MRR w porównaniu do tempa wzrostu ARPU oznacza prawdopodobnie, iż liczba subskrybentów Brand24 nieznacznie obniżyła się w kwartale.


Interpretacja: Lekko negatywna.


Konkludując, zestaw KPIs Brand24 za II kw. 2023 roku odbieramy neutralnie.

Głównymi czynnikami stojącymi za danymi operacyjnymi Spółki za 2 kw. 2023 roku były: (i) podwyżki cen abonamentów dla nowych klientów (wprowadzone z początkiem roku), (ii) podwyżki cen abonamentów dla niektórych „starych” klientów, (iii) przesunięcie portfolio klientów w stronę większych marek, (iv) pojawienie się nowych funkcji aplikacji Brand24, oraz (iv) osłabienie się USD w stosunku do PLN.

Reklama

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama