Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Brand24: Wyniki finansowe za I kwartał 2023 roku [GPWPA 3.0]

|
selectedselectedselected
Brand24: Wyniki finansowe za I kwartał 2023 roku [GPWPA 3.0] | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W poniedziałek 22 maja (po sesji) Brand24 opublikował wyniki finansowe za I kwartał 2023 roku.

Przypominamy, że wybrane dane operacyjne za I kwartał 2023 roku (których wydźwięk odebraliśmy pozytywnie[1]) Spółka opublikowała 14 kwietnia tuż po rozpoczęciu sesji giełdowej – nasz szczegółowy komentarz do tych danych opublikowaliśmy tego samego dnia po południu; odnośnie szczegółów odsyłamy do wspomnianego opracowania (199/2023/AR) a poniżej przypominamy jedynie najistotniejsze kwestie.

  • MRR. Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów na koniec I kwartału 2023 r. wyniosła 2 105 tys. PLN, co oznacza wzrost o ok. 439 tys. PLN, czyli o 26% w ujęciu rok do roku, oraz o 251 tys. PLN (14%) w ujęciu kwartał do kwartału. Stanowiło to istotne przyśpieszenie tempa wzrostu kwartał do kwartału (w poprzednich trzech kwartałach oscylował on w przedziale 3-4%). W ujęciu dolarowym (klienci wersji ‘globalnej’ - stojący za większością przychodów - płacą ceny wyrażone w USD), MRR na koniec I kwartału wyniósł 479 tys. USD, o 63 tys. USD (to jest o 15,1%) więcej, niż na koniec IV kwartału 2022 roku (stanowiło to istotne przyśpieszenie tempa wzrostu kwartał do kwartału (w poprzednich trzech kwartałach oscylował on w przedziale 0,5-1,5%)). Spółka poprawiła pozyskiwanie przychodów z nowych klientów oraz zmniejszyła utratę przychodów odchodzących klientów.
  • ARPU. Średni przychód operacyjny przypadający na użytkownika subskrypcyjnego na koniec I kwartału 2023 r. wyniósł 541 PLN (123 USD); oznaczało to wzrost o 58 PLN (12%) w ujęciu kwartał do kwartału w złotówkach (istotne przyśpieszenie tempa wzrostu kwartał do kwartału (w poprzednich trzech kwartałach oscylował on w przedziale 2-5%)), oraz wzrost o USD 15 (14%) w ujęciu kwartał do kwartału w dolarach (istotne przyśpieszenie tempa wzrostu kwartał do kwartału (w poprzednich trzech kwartałach oscylował on w przedziale 0-2%)). Równocześnie średni przychód operacyjny przypadający na nowego użytkownika subskrypcyjnego (tj. użytkownika pozyskanego w I kwartale 2023 roku) – tak zwane Initial ARPU – w pierwszym kwartale bieżącego roku wyniósł 641 PLN (146 USD) – (i) znacząco (o 18%) powyżej ARPU dla wszystkich klientów (przy czym należy pamiętać, iż na poziom Initial ARPU IV kwartału 2022 roku wpływ miał poziom i zakres promocyjnych cen związanych z Black Friday, a na jego poziom w I kwartale 2023 roku wpływ miały wprowadzone w styczniu podwyżki cen dla nowych klientów).
  • Zmiana liczby subskrybentów. Znaczący (o ponad 20% w ujęciu rok do roku) wzrost liczby triali w połączeniu z tylko lekko (o ok. 10%) niższą rok do roku procentową konwersją oraz minimalnie niższym rok do roku wskaźnikiem churn (5,3% w porównaniu z 5,5%) implikuje, iż kwartalna zmiana liczby subskrybentów Brand24 była (w końcu) najprawdopodobniej zauważalnie dodatnia.

Sprzedaż. Grupa Brand 24 zakończyła I kwartał 2023 roku ze skonsolidowanymi przychodami na poziomie 6,4 mln PLN (wzrost rok-do-roku/ kwartał-do-kwartału o 29%/ 5%); wielkość ta leży w pobliżu naszych oczekiwań (6,3 mln PLN). Znając przychody za I kwartał roku, uważamy, iż nasza całoroczna prognoza przychodów w wysokości 26,7 mln PLN (nie ulegająca zmianom w tym raporcie) nie jest oddolnie zagrożona (realizacja całorocznej prognozy po pierwszym kwartale roku w wysokości 24% w porównaniu do 22% realizacji po pierwszym kwartale w ubiegłym roku), jeśli wręcz nie lekko ostrożna.

Marża brutto na sprzedaży wyniosła w I kwartale 2023 roku 60,0%, w porównaniu z 60,8%/ 60,1% w I kwartale 2022 roku/ IV kwartale 2022 roku. Utrzymanie marży brutto na sprzedaży jest zgodne z naszymi oczekiwaniami; w konsekwencji, procentowy wzrost zysku brutto na sprzedaży jest bardzo zbliżony do tempa wzrostu przychodów. Po wynikach za I kwartał roku uważamy, iż nasza obecna prognoza poziomu zysku brutto na sprzedaży za cały rok bieżący (bez zmian w tym raporcie) jest w pełni realistyczna (realizacja całorocznej prognozy po pierwszym kwartale roku w wysokości 23% w porównaniu do 22% realizacji po pierwszym kwartale w ubiegłym roku).

Koszty operacyjne. Baza kosztów operacyjnych zwiększyła się rok-do-roku o 20% (nieco wolniej od przychodów), rosnąc istotnie w obszarze kosztów usług obcych (o 25% r/r); koszty wynagrodzeń wzrosły r/r jedynie o 6%.

Reklama

EBITDA (1,9 mln PLN), zysk operacyjny (1,2 mln PLN) oraz zysk netto (1,0 mln PLN) – znacząco wyższe r/r oraz umiarkowanie wyższe kw./ kw. (dynamika zysku netto wspomagana niską efektywną stawką CIT (10% w porównaniu z 19% w 1Q22), będącą pokłosiem ulg IP BOX)[2]. Z perspektywy naszych całorocznych prognoz tych parametrów, po wynikach I kw. nie widzimy oddolnego ryzyka dla żadnego z nich (realizacje całorocznych prognoz w przedziale 24-27% w porównaniu do realizacji w przedziale 19-21% po pierwszym kwartale 2022 roku) – jeśli już, to można się zastanawiać nad ewentualnym ryzykiem odgórnym.

Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej w I kwartale 2023 roku wzrosły o 93% rok-do-roku (2,8 mln PLN w porównaniu z 1,4 mln PLN), głównie z uwagi na znacznie wyższy r/r zysk netto i amortyzację, wzrost zobowiązań handlowych oraz przyrost zobowiązań do wykonania świadczenia (tj. efektywnie przedpłat klientów).

Brand24: Wyniki finansowe za I kwartał 2023 roku [GPWPA 3.0] - 1Brand24: Wyniki finansowe za I kwartał 2023 roku [GPWPA 3.0] - 1

Głównymi czynnikami stojącymi za danymi operacyjnymi i wynikami finansowymi Spółki za 1 kw. 2023 roku były: (i) podwyżki cen abonamentów dla nowych klientów (wprowadzone z początkiem roku), (ii) podwyżki cen abonamentów dla niektórych „starych” klientów, (iii) przesunięcie portfolio klientów w stronę większych marek, (iv) istotny wzrost liczby triali (przy w miarę stabilnym churnie i konwersji), oraz (v) sprzedaż nowych produktów (Insights24, Media Monitoring na platformie Semrush Marketplace)[3].

Sumując, wyniki Brand24 za I kwartał 2023 roku odbieramy lekko pozytywnie; po wynikach za I kwartał nie widzimy oddolnego ryzyka dla naszych obecnych całorocznych prognoz, a wyższe niż rok temu realizacje całorocznych prognoz po pierwszym kwartale mogą wręcz sugerować raczej ich ostrożny charakter. Największym egzogenicznym czynnikiem ryzyka wydaje się obecnie osłabienie US$ względem PLN.

 

Reklama

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

 

  1. Pozytywy: znaczące przyśpieszenie tempa wzrostu (kwartał do kwartału) MRR oraz ARPU, (prawdopodobny) przyrost liczby subskrybentów w kwartale.

  2. W porównaniu do naszych oczekiwań, wynik jest w pełny zgodny za poziomie netto i lepszy od nich (o – odpowiednio – około 0,1 mln PLN i 0,2 mln PLN) na poziomie zysku operacyjnego i EBITDA

  3. W ciągu I kwartału 2023 roku Grupa Brand24 wygenerowała 178 tys. PLN przychodów z produktu Insights24 oraz 118 tys. PLN przychodów aplikacji z platformy Semrush.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama