W analizie Atremu przypomniano, że rekordowy kontrakt z Orlenem (na 253 mln zł) wchodzi w fazę budowy. - Realizacja flagowych kontraktów przebiega zgodnie z harmonogramem, co może potencjalnie zwiększyć strumień przychodów w nadchodzących kwartałach. Nadal uważamy, że transformacja energetyczna Polski i potencjalne wsparcie ze strony funduszy KPO mogą stanowić kluczowe czynniki napędzające zyski Atremu w kolejnych latach – stwierdzili analitycy. Jednocześnie wyniki za 3 kwartały 2023 nazwano rozczarowującymi ze względu na wzrost kosztów ogólnych i obniżenie marż operacyjnych.
Ile warte są akcje Atremu?
Wycena metodą DCF i porównawczą mieści się w przedziale od 9,2 zł do 10,2 zł na akcję. Cena rynkowa to ok. 7 zł. Zdaniem Piotra Fortuny, dyrektora finansowego i członka zarządu Grupy Kapitałowej Immobile, górny przedział mógłby być wyższy. – Patrząc na transformację energetyczną, portfel zamówień i fakt, że w trakcie dwóch lat zostaną podpisane nowe kontrakty, przychody powinny przekraczać 250 mln zł. To powinno przełożyć się na wyższą marżę i wyższą wycenę – powiedział w programie IMMOraport na kanale GKI na YouTube.
Według Mikołaja Jerzego, członka zarządu Grupy Kapitałowej Immobile, backlog, który zbliża się do 500 mln zł, powinny wkrótce przełożyć się na wyniki finansowe. – Analityk bazuje na obecnej sytuacji. Ale nasz cel to osiągnięcie przez nasze spółki 500 mln sprzedaży w budownictwie inżynieryjnym. Jesteśmy na dobrej ścieżce, żeby to osiągnąć – stwierdził.
Atrem – KPO i transformacja energetyczna
Wśród czynników wzrostu wymieniono: konieczność modernizacji i rozbudowy sieci elektroenergetycznej w Polsce, wzrost zużycia energii elektrycznej, przyspieszenie tempa wzrostu PKB w 2024P, spowolnienie tempa wzrostu cen materiałów budowlanych, transformację energetyczną polskiej gospodarki, napływ środków z KPO oraz wejście na nowe rynki. jak produkcja biometanu.
Z kolei wśród czynników ryzyka znalazły się: ewentualny znaczący wzrost cen materiałów budowlanych, wzrost kosztów energii, cyklicznie niski poziom inwestycji, ewentualna wypłata żądanej kary umownej w wysokości 12,8 mln zł na rzecz Portu Lotniczego Ławica w Poznaniu.