W 3Q’22 spółka wypracowała zaledwie 0,4 mln PLN przychodów ze sprzedaży produktów (-74,4% r/r, -84,4% q/q). Spółka nie przedstawiła tak jak w poprzednich raportach struktury przychodów. Uważamy jednak, że tak duży spadek przychodów to wynik braku, bądź nieznacznego wpływu rozpoznania wykonania materiałów e-learningowych i płatności na produkcję gier wydawniczych.
Duży spadek przychodów pociągnął za sobą proporcjonalnie duży spadek kosztów operacyjnych, które sięgnęły zaledwie 0,2 mln PLN (-87,7% r/r, -89,6% q/q). Większość tej pozycji stanowiła amortyzacja (0,2 mln PLN), a usługi obce, które związane są z produkcją gier, wyniosły -0,1 mln PLN (vs 1,3 mln PLN w 2Q’22).
W minionym kwartale spółka wypracowała 0,4 mln PLN EBITDA (-35,9% r/r, -62,2% r/r).
W 3Q’22 spółka rozpoznała 1,6 mln PLN przychodów finansowych, co podbiło jej zysk netto za ten okres, który wyniósł 1,5 mln PLN. Zysk netto n.j.d. wyniósł 1,0 mln PLN.
Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w 3Q’22 wyniosły -3,8 mln PLN, przepływy z działalności inwestycyjnej były równe -1,4 mln PLN, a z finansowej +4,0 mln PLN (4,0 mln PLN z wpływu netto podwyższenia kapitału). Na koniec września’22 spółka posiadała 5,9 mln PLN środków pieniężnych i ekwiwalentów (-1,2 mln PLN q/q).
Wartości niematerialne spółki urosły z 5,6 mln PLN na koniec 2Q’22 do 6,9 mln PLN na koniec 3Q’22 (z czego 5,3 mln PLN to koszty gier w toku produkcji =+1,0 mln PLN q/q, 1,1 mln PLN koszty zakończonych gier = -0,3 mln PLN q/q, a 0,5 mln PLN nabyte prawa do gier).
Należności z tytułu dostaw i usług oraz pozostałe urosły z 12,8 mln PLN na koniec 2Q’22 do 13,2 mln PLN na koniec września’22 (+0,4 mln PLN).
W 3Q’22 spółce udało się zakończyć pomyślnie pierwszy etap produkcji pierwszej gry w oparciu o model "Play to Earn" oraz technologię blockchain. Pierwszy projekt gry w tym modelu realizowany jest w ramach VI filaru Strategii Zrównoważonego Rozwoju Spółki i jest finansowany z grantu na rozwój technologii blockchain, przyznanego spółce przez szwajcarską Fundację DFINITY. Aktualnie trwają prace nad kolejnym etapem rozwoju gry, polegającym na emisji tokenów NFT.
W trakcie trwania festiwalu demo gry Mushrooms: Forest Walker na komputery PC zostało pobrane przez ponad 7.000 graczy na świecie. Aktualnie jest finalizowana pełna wersja gry.
W trakcie festiwalu demo gry „My Demon Wife” zostało pobrane przez ponad 5.000 graczy na świecie. Aktualnie jest finalizowana pełna wersja gry.
W dniu 28 października na konsole PS4/PS5 została wydana w sklepie PlayStation Store gra własna spółki Gardenia. W ciągu 7 2 godzin od premiery koszty gry zwróciły się w 100% i aktualnie gra zarabia z każdym sprzedanym egzemplarzem. Aktualnie finalizowane są prace nad kolejnymi wersjami gry na konsole, urządzenia mobilne i VR.
W dniu 18 listopada na konsole Nintendo Switch została wydana w sklepie Nintendo eShop gra własna Spółki Quantum Storm. W ciągu 72 godzin od premiery koszty gry zwróciły się w 100% i aktualnie gra zarabia z każdym sprzedanym egzemplarzem. Aktualnie finalizowane są prace nad kolejnymi wersjami gry na konsole, urządzenia mobilne i VR.
18 listopada w sklepie Steam na komputery PC miała miejsce premiera prologu gry własnej Spółki - Cthulhu: Books of Ancients. W ciągu 48h od premiery gra została pobrana przez ponad 10.000 graczy na świecie. Aktualnie finalizowana jest pełna wersja gry.
Grupa Kapitałowa SimFabric w dalszym ciągu kontynuuje swój rozwój i obecnie wchodzi w ostatnią fazę przygotowań do upublicznienia pierwszej spółki zależnej VRFabric S.A. Natomiast debiut drugiej spółki zależnej MobileFabric S.A. na rynku NewConnect planowany jest już na 2023 rok. GR Games S.A. jako trzecia spółka zależna również planuje debiut giełdowy. Jednak uruchomienie procedury wejścia tej spółki zależnej na główny parkiet GPW, będzie możliwe dopiero po premierze pierwszej gry GR Games S.A. – Gumball 3000 w roku 2024.