29 października spółka Alphabet (Google) opublikowała wyniki finansowe za III kwartał 2020 r. Okazały się wyższe niż przed rokiem. Znacznie przewyższyły również oczekiwania analityków z Wall Street.
29 października po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku Alphabet, będący spółką-matką Google, opublikował wyniki kwartalne. W III kwartale przychody wyniosły 46,17 mld USD wobec 40,5 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 14% rok do roku. Uzyskane przychody przewyższyły szacunki analityków z Wall Street na poziomie 42,9 mld USD. Zysk operacyjny był wyższy o 24% niż rok wcześniej i wyniósł 11,21 mld USD. W III kwartale spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 11,25 mld USD wobec 7,07 mld USD przed rokiem. Zysk na akcję wyniósł 16,40 USD w porównaniu do 10,12 USD w analogicznym okresie poprzedniego roku. Okazał się też znacznie wyższy od szacunków analityków, którzy spodziewali się zysku na akcję na poziomie 11,29 USD.
Spółka odrabia straty po słabszym drugim kwartale, w trakcie którego jej wyniki ucierpiały z powodu zmniejszonego popytu na reklamy w związku z pandemią koronawirusa. Tym razem wyniki pokazały siłę biznesu reklamowego. W tym kwartale przychody z reklam wyniosły 37,1 mld USD wobec 33,8 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku. Spółka odnotowała wzrost przychodów z reklam na YouTube o 32% rok do roku.
Poinformowano, że YouTube ma obecnie ponad 30 mln subskrypcji, a YouTube TV ponad 3 mln abonentów. Od marca szczególnie dużą oglądalnością cieszą się filmy o tematyce medytacji oraz maseczek. Jedno i drugie niewątpliwie może być przydatne w czasach pandemii koronawirusa.
Spółka poinformowała, że segment obejmujący „Inne przychody”, w tym również telefony Pixel, odnotował wzrost przychodów do poziomu 5,48 mld USD w porównaniu do 4,05 mld USD rok wcześniej.
CEO spółki – Sundar Pichai podsumował uzyskane wyniki następującymi słowami: „Ten rok, w tym również ten kwartał, pokazał, jak cenny jest dla ludzi założycielski produkt Google – wyszukiwarka.” Pichai dodał, że od kolejnego kwartału w wynikach będzie wyodrębniony segment chmurowy – Google Cloud. Dzięki temu inwestorzy będą mieli lepszy wgląd w postępy tego obszaru działalności spółki.
Wyniki spółki ucieszyły inwestorów. W notowaniach posesyjnych kurs akcji Alphabet (GOOGL) wzrósł o 9%.