Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

11 bit studios z rekordowymi wynikami kwartalnymi. Poznaj dalsze plany spółki

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Spółka z branży gier 11 bit studios opublikowała wyniki kwartalne. Były one dużo lepsze niż rok wcześniej, jednak oczekiwania analityków były jeszcze wyższe. Oprócz wyników, spółka przedstawiła swoje plany dalszego rozwoju.

 

16 maja po zakończeniu sesji na GPW, spółka 11 bit studios przedstawiła wyniki finansowe za 1 kwartał 2019 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły 14,2 mln zł wobec 2,3 mln zł w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Przychody spółki w 1 kwartale 2019 r. wzrosły ponad 6-krotnie w porównaniu z przychodami osiągniętymi w 1 kwartale 2018 r. Były one jednak o 4,6% niższe od konsensusu analityków PAP Biznes. Oczekiwania analityków mieściły się w przedziale od 13,8 mln zł do 17 mln zł.

Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 5,8 mln zł wobec straty 797 tys. zł rok wcześniej. Okazał się on niższy od konsensusu analityków o 11,2%.

Zysk netto wyniósł 4,4 mln zł wobec straty 979 tys. zł w analogicznym kwartale 2018 r. Był on znacząco lepszy niż osiągnięty rok wcześniej, jednak oczekiwania analityków były jeszcze wyższe. Prognozy wahały się w przedziale od 4,2 mln zł do 6 mln zł. Zysk netto osiągnięty przez spółkę 11 bit studios okazał się niższy od konsensusu analityków o 11%.

Reklama

 

W liście do akcjonariuszy podkreślono, że był to najlepszy początek roku w historii spółki. Zwrócono także uwagę na aktywa finansowe posiadane przez spółkę, świadczące o jej dobrej kondycji finansowej. 11 bit studios posiada środki pieniężne, lokaty bankowe, instrumenty finansowe i należności handlowe, których wartość na koniec 1 kwartału 2019 r. wyniosła 75 mln zł, a więc ponad dwukrotnie więcej niż rok wcześniej.

Znakomite wyniki finansowe spółki za 1 kwartał są efektem skutecznej monetyzacji gier spółki, a w szczególności „Frostpunka” i „Moonlightera”. Po czterech latach nadal dobrze się sprzedaje także gra „This War of Mine”. Spółka wyraża nadzieję, że „Frostpunk” i „Moonlighter” powtórzą ten sukces. Na kolejne kwartały spółka zaplanowała szereg działań związanych z rozwojem wspomnianych trzech gier, m. in. wydawanie dodatków (także płatnych), kolejnych wersji językowych i debiuty na kolejnych platformach. W liście do akcjonariuszy dodano, że spółka zakłada, że debiut gry „Frostpunk” na konsole Xbox One i PS4 będzie miał miejsce w trzecim kwartale 2019 r.

Bliskie ukończenia są prace nad grą „Children of Morta”. Na drugą połowę 2019 r. spółka szykuje premiery tej gry jednocześnie na 4 platformy sprzętowe i gry „Moonlighter” w wersji na urządzenia mobilne. Trwają też prace nad grą „Projekt 8”, która przeszła do fazy produkcyjnej. Spółka zakłada, ze gra zostanie wydana jednocześnie w wersji na komputery PC, konsole PS4 i Xbox One.

Na drugie półrocze 2019 r. spółka planuje też pierwsze decyzje dotyczące dwóch kolejnych gier, które zamierza produkować. W raporcie dodano, że trafią one na rynek po grze „Projekt 8”. Średnioterminowym celem spółki jest jedna premiera własnej gry rocznie. Celem spółki na ten rok jest zwiększenie zatrudnienia do 140-150 osób, aby zwiększyć potencjał produkcyjny.

https://www.fxmag.pl/artykul/11-bit-studios-przedstawia-rekordowe-wyniki-za-2018-r-zysk-netto-spolki-wzrosl-prawie-10-krotnie

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Tatiana Pasich

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, redaktor portalu FXMAG.


Reklama
Reklama