Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Polskie „długie weekendy” pod ubezpieczeniową lupą

|
selectedselectedselected

Za nami dwa długie weekendy majowe. Popularność wykorzystania długich weekendów do krótkich wypadów i dłuższych wyjazdów rośnie z roku na rok. Jakie wnioski możemy wyciągnąć, jakie zaobserwowaliśmy trendy, co rekomendujemy?

Polskie „długie weekendy” pod ubezpieczeniową lupą
depositphotos.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

2+1 = 7

Łączenie pojedynczych dni wolnych w dłuższe tzw. „długie weekendy” to jeden z trendów w turystyce Polek i Polaków i to nie jest zaskoczeniem. Zauważalny jest natomiast wzrost popularności wykorzystania tych dni na dłuższe wyjazdy, w tym zagraniczne. Aby organizować krótkie, lecz intensywne wyjazdy zarówno krajowe, jak i zagraniczne wykorzystujemy okresy wokół świąt kościelnych i państwowych, a majówki stają się tradycyjnie okazją do eksplorowania nowych miejsc.

W 2024 roku tymczasem ponownie wystarczą dodatkowe 3 dni urlopu żeby mieć 7 dni wolnego (m.in. majówki, Boże Narodzenie).

Wzrost zainteresowania wyjazdami potwierdzają liczby w porównaniu do 2023 roku: 22-procentowy wzrost liczby zgłoszeń w ramach Medical Assistance oraz o ¼ więcej szkód uszkodzenia lub utraty bagażu. Warto zauważyć, że rośnie popularność ubezpieczenia w razie odwołania podróży. W maju tego roku odnotowaliśmy o 23 proc. więcej przypadków wykorzystania tego ubezpieczenia – podsumowuje Anna Czaplicka, kierownik Platformy Medycznej Mondial Assistance.

 

W kraju…

Reklama

Pandemia COVID-19 znacząco wpłynęła na preferencje turystyczne Polaków. Wielu z nich zaczęło doceniać uroki turystyki krajowej, wybierając miejsca takie jak Mazury, Bieszczady czy polskie wybrzeże. Trend ten utrzymuje się, a lokalne destynacje zyskują na popularności.

Coraz popularniejsze stają się też mikrowycieczki lub tzw. staycation, kiedy w ramach czasu wolnego zostajemy w domu, ale zwiedzamy bliską okolicę, również wybierając aktywności takie jak trekking, wycieczki rowerowe czy sporty wodne.

 

… i za granicą

– Niezmiennie miejsca takie jak Turcja, Grecja, Egipt, Włochy i Hiszpania cieszą się dużą popularnością wśród Polaków. Jednocześnie stale rośnie zainteresowanie dalekimi wyjazdami – tutaj prym wiodą: USA, Japonia i Korea. Dość powiedzieć, że w porównaniu z majem 2023 roku liczba zgłoszeń z krajów Dalekiego Wschodu wzrosła dwukrotnie. Do łask wraca Tunezja, jako kierunki wypoczynku nadal wysoko plasują się Tajlandia i Indonezja – dodaje Piotr Ruszowski, prezes Mondial Assistance.

 

Himalaje – osobna kategoria

Reklama

Zdecydowanie rośnie również zainteresowanie podróżami w Himalaje. Tym bardziej, że maj to środek sezonu wspinaczkowego w Himalajach! W ciągu ostatniego miesiąca konsultanci Mondial Assistance tylko z Nepalu odebrali łącznie 20 zgłoszeń.

Takie wyjazdy wymagają od nas organizacji, co wiąże się m.in. z potrzebą kompleksowych przygotowań i ubezpieczeń. O czym powinniśmy pamiętać?

 

1. Długość wyjazdu nie ma znaczenia – ubezpieczenie powinniśmy mieć zawsze

Planując wyjazd na długi weekend zawsze warto wykupić odpowiednie ubezpieczenie turystyczne. Przy krótkich wyjazdach jest ono nawet niekiedy ważniejsze, ponieważ mamy tylko kilka dni, kiedy z reguły sporo się przemieszczamy i jeśli cokolwiek się wydarzy, to ubezpieczyciel może sprawić, że nasz wyjazd wciąż był dobrze spędzonym czasem.

– Mondial Assistance stale podnosi poziom obsługi i wiedzy serwisów mobilnych, które pomagają klientom w drodze i z roku na rok rośnie odsetek napraw dokonywanych na miejscu, dzięki czemu po naprawie można kontynuować jazdę własnym środkiem transportu. Dodatkowo dzięki zespołowi „Phone Fix”, czyli mechaników, którzy naprawiają samochody przez telefon często po 10 minutach nasi klienci mogą kontynuować podróż. Kierowcy bardzo cenią takie rozwiązanie, tym bardziej że aż 70 proc. wszystkich zgłoszeń w kraju podczas długich weekendów związanych było z awarią auta – komentuje Lidia Sulewska, kierownik Działu Assistance Motoryzacyjnego Mondial Assistance.

Reklama

 

2. Warto sprawdzać zakres ubezpieczenia

Planując aktywności warto się upewnić, że polisa obejmuje sporty, które zamierzamy uprawiać, w tym ew. aktywności wysokiego ryzyka lub ekstremalne. Warto sprawdzić, czy zakres ubezpieczenia pokrywa koszty leczenia związane z wypadkami podczas takich aktywności jak m.in. wspinaczka, narciarstwo czy nurkowanie. Jeśli wybieramy się w wysokie góry, gdzie akcja ratunkowa może być skomplikowana i kosztowna, lub do krajów, gdzie koszty leczenia są wysokie musimy pamiętać o odpowiednio wysokiej sumie ubezpieczenia.

Każdy wyjazd jest inny i jeśli nie czujemy się dobrze przy doborze zakresu, warto skonsultować to z agentem ubezpieczeniowym.

 

3. Ubezpieczenie wyjazdów zagranicznych

Wybierając się za granicę, istotne jest wykupienie polisy obejmującej koszty leczenia za granicą (w krajach EU pomaga karta EKUZ, ale nie jest wystarczająca), transport medyczny oraz ochronę w przypadku odwołania lub skrócenia wyjazdu.

Reklama

Długie weekendy oraz okolice różnych świąt często oznaczają zwiększony ruch na lotniskach, co może prowadzić do opóźnień lub odwołań lotów, ale także do utrudnień w konsekwencji różnych zdarzeń losowych. W tym kontekście warto zwrócić uwagę na zakres ochrony dotyczący rozszerzenia o opóźnienie lub przerwanie podróży po jej rozpoczęciu. Zakres ochrony np. Allianz Moja Podróż obejmuje konkretne zdarzenia, jak: zachorowanie współuczestnika podróży, kwarantanna, brak zgody przewoźnika na wejście ze względu na podejrzenie choroby zakaźnej, opóźnienie ze strony przewoźnika o co najmniej 24 godziny np. z uwagi na warunki pogodowe (jednak nie związane ze zwiększonym ruchem np. ovebooking).

 

Dodatkowo przy krótkich wyjazdach często zabieramy tylko niezbędne rzeczy, ale ich utrata może być problematyczna. Ubezpieczenie bagażu zapewni odszkodowanie w przypadku zgubienia, uszkodzenia lub kradzieży rzeczy osobistych.

– Przed nami wakacje, czas krótszych i dłuższych wyjazdów. Warto pamiętać, że dobre ubezpieczenie stanowi tylko niewielką część całego kosztu wyjazdu, a może „uratować” nam wyjazd, gdy naprawdę będziemy w potrzebie – zapewnia prezes Piotr Ruszowski.

Reklama

 

Grupa Mondial Assistance: interwencja co 2 sekundy w każdym miejscu świata

Jesteśmy międzynarodowym liderem rynku assistance, ubezpieczeń turystycznych i osobistej opieki. Z usług Grupy, świadczonych na wszystkich kontynentach, korzysta 250 milionów ludzi, tj. 4% światowej populacji. To część naszego know-how, które uzupełnia doświadczenie z ponad 20 lat istnienia w Polsce. Od lat pracujemy na sukces wielu znanych Ci firm – również tych największych.

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw.


Reklama
Reklama