Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

GPW notowania akcji Enter Air

Wypracowane przez spółkę wyniki za 1Q’23 na poziomie EBITDA MSSF 16 były zgodne z naszymi oczekiwaniami, co odebraliśmy neutralnie. Na przestrzeni omawianego kwartału spółka wygenerowała 313,8 mln PLN przychodów (wzrost o ok. 45,9% r/r), co było poziomem zbliżonym do naszych prognoz). Na tak duży wzrost obrotów miało wpływ kilka czynników, w tym wzrost liczby wykonywanych lotów (ok. +20% r/r , m.in. efekt mocnego konsumenta – popyt wspierany przez Ukraińców, słaba kondycja konkurencji, spadek atrakcyjności lokalnych ofert przez rosnące ceny).

 

 

Reklama

W obszarze usług lotniczych spółka osiągnęła 301,9 mln PLN przychodów (+46,0% r/r), a w części sprzedaży pokładowej 11,9 mln PLN (+41,3% r/r). W 1Q’23 koszt własny sprzedaży urósł o 33,7% r/r do poziomu 317,2 mln PLN, a głównym czynnikiem wpływającym na wyższy poziom kosztów w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego jest przede wszystkim wzrost kosztów zużycia materiałów i energii (+40,0% r/r do poziomu 132,3 mln PLN) i usług obcych (+45,3% r/r do poziomu 116,0 mln PLN) w związku z większą ilością wykonanych operacji lotniczych.

 

Dodatkowo w tym roku istotny wpływ na wyniki omawianego kwartału miały opóźnienia w dostawach nowych samolotów, które ostatecznie trafiły do spółki dopiero pod koniec maja, co spowodowało, że w 1Q’23 Enter miał większe niż normalnie obciążenie kosztami technicznymi ponieważ musiał przyspieszyć niektóre przeglądy, aby flota była gotowa do obsłużenia lotów zakontraktowanych w wiosennym rozkładzie. Wynik brutto ze sprzedaży spółki wyniósł -3,5 mln PLN (vs -22,2 mln PLN w 1Q’22). Na poziomie EBITDA MSSF16 Enter Air zaraportował 40,5 mln PLN zysku (+123,4% r/r), co było poziomem zgodnym z naszymi oczekiwaniami.

Zobacz także: Wycena dla spółki Enter Air – silny popyt na usługi przewoźnika nie oznacza lepszych perspektyw na przyszłość?

 

 

Reklama

Saldo finansowe spółki wyniosło 10,0 mln PLN (z czego 23,2 mln PLN stanowiły różnice kursowe z wyceny bilansowej – w naszych prognozach szacowaliśmy poziom ok. 60,5 mln PLN). Wynik został znacząco obniżony stratą z wyniku rozliczenia jednostek wycenianych metodą praw własności (-13,8 mln PLN – dotyczy Chair Airlines AG), co negatywnie nas zaskoczyło (oczekiwaliśmy wpływu na poziomie -1,0 mln PLN). W omawianym okresie spółka wypracowała stratę netto na poziomie 16,5 mln PLN (vs -68,7 mln PLN w 1Q’22). W 1Q’23 cash flow z działalności operacyjnej wyniósł -22,3 mln PLN (vs -35,3 mln PLN przed rokiem), CF inwestycyjny = -0,4 mln PLN, a CF finansowy = -82,1 mln PLN. Na koniec marca’23 grupa miała 185,8 mln PLN środków pieniężnych (-107,5 mln PLN q/q).

 

Spółka optymistycznie patrzy na zbliżający się wielkimi krokami sezon letni, który będzie miał kluczowy wpływ na wyniki za cały rok. Popyt ze strony touroperatorów nigdy jeszcze nie był tak duży, dlatego Enter zdecydował się powiększyć swoją flotę o kilka samolotów. Tak dynamiczny wzrost floty jest wynikiem dużego popytu na tanią i pewną usługę czarterową, jaką dostarcza Enter Air klientom nie tylko z Polski ale z całej Europy.

 

Wyniki finansowe spółki Enter Air w pierwszym kwartale bez fajerwerków, ale sezon letni może pozytywnie zaskoczyć - 1Wyniki finansowe spółki Enter Air w pierwszym kwartale bez fajerwerków, ale sezon letni może pozytywnie zaskoczyć - 1

Reklama

 

  • W 1Q’23 grupa wypracowała 313,8 mln PLN przychodów, co oznacza wzrost o ok. 45,9% r/r.
  • W obszarze usług lotniczych spółka osiągnęła 301,9 mln PLN obrotów (+46,0% r/r), a w części sprzedaży pokładowej 11,9 mln PLN (+41,3% r/r).
  • W omawianym okresie koszt własny sprzedaży urósł o 33,7% r/r do poziomu 317,2 mln PLN, a głównym czynnikiem wpływającym na wyższy poziom kosztów w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego jest przede wszystkim wzrost kosztów zużycia materiałów i energii (+40,0% r/r do poziomu 132,3 mln PLN) i usług obcych (+45,3% r/r do poziomu 116,0 mln PLN) w związku z większą ilością wykonanych operacji lotniczych.
  • Wynik brutto ze sprzedaży spółki wyniósł -3,5 mln PLN (vs -22,2 mln PLN w 1Q’22).
  • Na poziomie EBITDA MSSF16 Enter Air zaraportował 40,5 mln PLN zysku (+123,4% r/r).
  • Saldo finansowe spółki wyniosło 10,0 mln PLN (z czego 23,2 mln PLN stanowiły różnice kursowe z wyceny bilansowej). Wynik został znacząco obniżony stratą z wyniku rozliczenia jednostek wycenianych metodą praw własności (-13,8 mln PLN – dotyczy Chair Airlines AG).
  • W omawianym okresie spółka wypracowała wynik netto na poziomie -16,5 mln PLN (vs -68,7 mln PLN w 1Q’22).
  • W omawianym okresie cash flow z działalności operacyjnej wyniósł -22,3 mln PLN (vs -35,3 mln PLN przed rokiem), CF inwestycyjny = -0,4 mln PLN, a CF finansowy = -82,1 mln PLN. Na koniec marca’23 grupa miała 185,8 mln PLN środków pieniężnych (-107,5 mln PLN q/q).
  • W tym roku istotny wpływ na wyniki 1Q’23 miały opóźnienia w dostawach nowych samolotów, które ostatecznie trafiły do spółki dopiero pod koniec maja, co spowodowało, że w omawianym kwartale Enter miał większe niż normalnie obciążenie kosztami technicznymi ponieważ musiał przyspieszyć niektóre przeglądy, aby flota była gotowa do obsłużenia lotów zakontraktowanych w wiosennym rozkładzie.
  • Spółka optymistycznie patrzy na zbliżający się wielkimi krokami sezon letni, który będzie miał kluczowy wpływ na wyniki za cały rok. Popyt ze strony touroperatorów nigdy jeszcze nie był tak duży, dlatego Enter zdecydował się powiększyć swoją flotę o kilka samolotów. Tak dynamiczny wzrost floty jest wynikiem dużego popytu na tanią i pewną usługę czarterową, jaką dostarcza Enter Air klientom nie tylko z Polski, ale z całej Europy.
  • W maju 2023 r. flota spółki powiększyła się o 3 nowe samoloty 737 MAX 8 (SP-EXC, SP-EXE, SP-EXF), które zostały odebrane z fabryki Boeinga i liczy obecnie 28 samolotów (23 Boeingi 737-800 oraz 5 maszyn 737 MAX 8). Przed rozpoczęciem sezonu letniego planowana jest dostawa jeszcze jednego Boeinga 737 MAX 8. W ostatnim miesiącu nowego A320 odebrał także Chair Airlines, której aktualna flota to 4 samoloty: trzy Airbusy A320 i jeden A319. Łącznie grupa będzie korzystała w sezonie letnim z 36 samolotów uwzględniając planowaną dostawę B 737 MAX 8 i trzy dodatkowe maszyny wynajęte na zasadach wetlease.

 

Wyniki finansowe spółki Enter Air w pierwszym kwartale bez fajerwerków, ale sezon letni może pozytywnie zaskoczyć - 2Wyniki finansowe spółki Enter Air w pierwszym kwartale bez fajerwerków, ale sezon letni może pozytywnie zaskoczyć - 2

Wyniki finansowe spółki Enter Air w pierwszym kwartale bez fajerwerków, ale sezon letni może pozytywnie zaskoczyć - 3Wyniki finansowe spółki Enter Air w pierwszym kwartale bez fajerwerków, ale sezon letni może pozytywnie zaskoczyć - 3

 

Reklama

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej

Artykuły związane z GPW notowania akcji Enter Air