Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

branża obuwnicza

Coraz lepiej dzieje się w grupie CCC. Przeżywała swoje trudne chwile, ale teraz zaczyna żwawo iść do przodu. Dziś pojawiła się informacja o umowie z Authentic Brands Group w sprawie marki Reebok.

 

  • CCC podpisało 10-letnią umowę, dzięki której będzie oferowało produkty marki Reebok.
  • Kurs CCC rośnie dziś o ponad 3%.
  • Niedawno analitycy DM Banku BPS podwyższyli rekomendację dla CCC do "trzymaj" ze "sprzedaj" oraz cenę docelową z 27,57 zł do 42,7 zł.

 

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

Reklama

 

 

Grupa CCC podpisała umowę z Authentic Brands Group. 10-letnia umowa licencyjna (z opcją przedłużenia na kolejną dekadę) dotyczy marki Reebok. Kurs CCC na GPW rośnie dziś o 3,3%.

Zobacz także: Sektor gamingowy odnotuje dzisiaj wyjątkowo dobry dzień?

 

To może być współpraca win - win

W ramach współpracy z Authentic Brands Group grupa CCC będzie dystrybuować produkty marki Reebok w swoich kanałach sprzedaży (CCC, HalfPrice, Eobuwie.pl i Modivo) w 28 krajach. Dzięki umowie z ABG grupa założona przez Dariusza Miłka jest w gronie 3 najmocniejszych graczy detalicznych, dysponujących marką Reebok w Europie.

"Cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą współpracę z Grupą CCC dot. marki Reebok, ważnego brandu dla kultury sportowej, z lojalną i aktywną społecznością na całym świecie. Doświadczenie Grupy CCC w handlu detalicznym i dogłębne zrozumienie potrzeb konsumentów, umożliwia marce Reebok zwiększenie udziałów rynkowych w tym ważnym regionie" - powiedział dyrektor generalny obszaru lifestyle w regionie EMEA oraz Indiach w firmie ABG Henry Stupp.

Reklama

10-letnia umowa daje CCC możliwość kupowania produktów z fabryk Reeboka, ich sprzedaż w kanałach własnych oraz dystrybucję w kanałach monobrandowych. Chodzi o odzież, obuwie, torby i bagaż.

"Authentic to jedna z największych, globalnych firm, która pracuje wyłącznie z najbardziej wiarygodnymi, wyselekcjonowanymi partnerami. Dlatego cieszymy się bardzo, że możemy dołączyć do tego grona. Dla Grupy CCC ta współpraca to także dostęp do jeszcze szerszej oferty Reeboka i najbardziej efektywny biznesowo model współpracy w kontekście maksymalizacji marżowości, który dodatkowo pozwoli w pełni skorzystać z efektu skali i synergii szyldów. Chcemy, aby produkty marki Reebok były obecne na wszystkich rynkach działalności grupy i w każdej z naszych linii biznesowych - CCC, eobuwie.pl, Modivo, HalfPrice, zarówno online jak i w sprzedaży stacjonarnej" – powiedział prezes CCC Dariusz Miłek.

Przypomnijmy, że CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9 123,2 mln zł w roku obrotowym 2022 r.

Zobacz również: Analiza spółki Polimex Mostostal – co tak naprawdę da jej kontrakt z PKN Orlen?

 

CCC stawia na HalfPrice, rekomendacje rosną

Grupa CCC stawia obecnie na sklepy HalfPrice, planuje do końca 2023 r. otworzyć 20-30 placówek tej marki. Do końca 2025 r. grupa chce mieć 250 sklepów HalfPrice. W I kwartale roku obrotowego 2022/2023 przychody HalfPrice wyniosły 252 mln zł i wzrosły o 112% r/r.

W całym 2023 roku grupa CCC chce wygenerować 10,2-11 mld zł skonsolidowanych przychodów, z czego ok. 1,2-1,5 mld zł przypadnie na HalfPrice. Marża brutto grupy zakładana jest na poziomie 47-50%, wskaźnik kosztów 43-44%, a marża EBITDA 10-12%. CAPEX jest zakładany na ok. 320 mln zł, z czego ok. 160 mln zł przypaść ma na CCC i HalfPrice, a kolejne 160 mln zł na grupę Modivo.

Reklama

Niedawno analitycy DM Banku BPS podwyższyli rekomendację CCC do "trzymaj" ze "sprzedaj" oraz podwyższyli cenę docelową z 27,57 zł do 42,7 zł na koniec 2023 roku. W dniu wydania raportu kurs akcji CCC wyniósł 42,7 zł.

"Biorąc pod uwagę skuteczną emisję akcji, z której pozyskane środki zredukują zadłużenie, a tym samym zmniejszą będące dużym wyzwaniem dla grupy koszty finansowe, jednocześnie pozostając ostrożni w założeniach dotyczących szybkiej poprawy wyników, podnosimy cenę docelową z 27,57 zł do 42,7 zł na koniec 2023 roku i zmianę rekomendacji na "Trzymaj" – napisali analitycy DM Banku BPS w raporcie.

Zobacz również: Inflacja w Polsce nie odpuszcza, nawet mimo wakacji. Znamy najnowsze dane GUS

 

Notowania CCC na tle WIG20 – 5 lat

  grafika numer 1 grafika numer 1

Źródło: TradingView

Reklama

 

 

Czytaj więcej

Artykuły związane z branża obuwnicza