Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Zrównoważone zadłużenie na rynkach wschodzących - jak funkcjonuje i czy działa?

|
selectedselectedselected
Zrównoważone zadłużenie na rynkach wschodzących - jak funkcjonuje i czy działa? | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Zespół Franklin Templeton Fixed Income uważa, że coraz więcej państw zwraca się do MFW o wsparcie finansowe, ponieważ rynki kapitałowe dla krajów o niskich dochodach pozostają zamknięte. W niniejszym dokumencie rozważają oni, w jaki sposób ramy stabilności zadłużenia MFW mogą odegrać kluczową rolę.

 

Globalne rynki finansowe zostały poddane wielu wstrząsom w ciągu ostatnich trzech lat: pandemia COVID; koniec luzowania ilościowego, a następnie zaostrzenie płynności; wojna rosyjsko-ukraińska; a ostatnio niepokoje na Bliskim Wschodzie. W przypadku rynków wschodzących wydarzenia te miały wpływ na bilanse państw, a także politykę fiskalną, aw wielu przypadkach zwiększyły podatność na zagrożenia zewnętrzne.

W niniejszym dokumencie analizujemy ramy zrównoważonego zadłużenia Międzynarodowego Funduszu Walutowego pod kątem ich wkładu, wyników i niedociągnięć. Określamy, gdzie ramy mogą być cenne dla inwestorów obligacji i w jaki sposób są przez nie ograniczane. Na koniec przyjrzymy się sposobom radzenia sobie z tymi ograniczeniami, rozważając następujące kwestie:

  • Co oznacza "zdolność obsługi zadłużenia"?
  • Ograniczenia analizy zdolności obsługi zadłużenia (DSA).
  • Rola DSA w negocjacjach restrukturyzacyjnych.
Reklama

 

W niniejszym dokumencie analizujemy ramy zrównoważonego rozwoju zadłużenia Międzynarodowego Funduszu Walutowego pod kątem jego danych wejściowych, wyników i niedociągnięć. Identyfikujemy obszary, w których ramy mogą być cenne dla inwestorów obligacji i w jaki sposób są przez nie ograniczane. Na koniec przyjrzymy się sposobom radzenia sobie z tymi ograniczeniami.

Po dziesięcioleciach obfitych emisji, w wielu krajach rynków wschodzących rynki kapitałowe rynki kapitałowe pozostawały zamknięte przez ostatnie ponad trzy lata, co skłoniło wiele państw do zwrócenia się do Międzynarodowego Funduszu Walutowego (MFW) o wsparcie finansowe (zob. rysunek 1 na następnej stronie).

Ramy Zrównoważonego Rozwoju Zadłużenia (DSF) MFW odgrywają kluczową rolę w procesie podejmowania decyzji o udzieleniu pożyczki danemu krajowi. Kluczowy wynik DSF:

Analiza Zrównoważenia Zadłużenia MFW (DSA) jest oceną ryzyka dla poszczególnych krajów i zasila Banku Światowego w zakresie niekoncesjonowanej polityki pożyczkowej oraz kombinacji dotacji i pożyczek w ramach wsparcia Międzynarodowego Stowarzyszenia Rozwoju.

Reklama

Wsparcie Międzynarodowego Stowarzyszenia Rozwoju. Wiele wielostronnych banków rozwoju (w tym Afrykański Bank Rozwoju i Międzyamerykański Bank Rozwoju) łączą swoją politykę kredytową z oceną MFW. Dla inwestorów DSA jest cennym źródłem informacji, a zrozumienie jej cennym źródłem informacji, a jego zrozumienie zapewnia wgląd w prawdopodobieństwo odblokowania finansowania z sektora publicznego dla danego kraju.

DSA pomaga określić, czy napięta sytuacja państwa może zostać rozwiązana poprzez połączenie MFW i reform gospodarczych, lub czy środki takie jak restrukturyzacja zadłużenia. W tym drugim przypadku DSA odgrywa kluczową rolę w określeniu, jak poważna powinna być restrukturyzacja. Od niedawna opcje wbudowane w obligacje, które są powiązane z wynikami DSA, jeszcze bardziej wzmocniły inwestorów do zrozumienia technicznych aspektów DSF.

Podczas gdy większość inwestorów zgodziłaby się, że zapewnienie krajom zmagającym się z trudnościami ram polityki i celów gospodarczych jest cenne, DSF ma wiele ograniczeń. Dwa główne niedociągnięcia to sztywny charakter założeń MFW leżących u podstaw DSA oraz stosowanie przez MFW zastosowanie oceny przez MFW. W wielu przypadkach niedociągnięcia te doprowadziły do przedłużających się rozmów restrukturyzacyjnych między prywatnymi wierzycielami a państwami. Dlatego też przyjrzymy się bliżej DSF, sposobowi jego wykorzystania, jego ograniczeniom i obejściom tych ograniczeń.

 

Zobacz także: Kurs euro do dolara: prognozy na najbliższe dni! Analiza głównej pary walutowej EUR/USD

 

Reklama

 

Co oznacza "zdolność obsługi zadłużenia"?

Stabilność zadłużenia odnosi się do sytuacji, w której kraj może wypełnić wszystkie swoje obecne i przyszłe zobowiązania płatnicze bez uciekania się do przyszłych zobowiązań płatniczych bez uciekania się do nadzwyczajnej pomocy finansowej lub niewypłacalność. MFW często uznaje zadłużenie za zrównoważone, jeśli kraj jest w stanie osiągnąć saldo pierwotne1, które stabilizuje zadłużenie zarówno w scenariuszu bazowym, jak i w realistycznych scenariuszach szokowych w taki sposób, że poziom zadłużenia jest zgodny z akceptowalnie niskim ryzykiem refinansowania i przy zachowanie potencjalnego wzrostu na zadowalającym poziomie.2

MFW wykorzystuje DSF podczas badania długu publicznego danego kraju i stanowią one część jego regularnych aktualizacji krajowych na podstawie artykułu IV. Celem jest ocena ryzyka wystąpienia trudności związanych z zadłużeniem oraz i kierowanie rozsądnymi decyzjami pożyczkowymi i politycznymi. Ramy te służą również jako system wczesnego ostrzegania przed potencjalnymi kwestiami zadłużenia i ustalają parametry restrukturyzacji zadłużenia, gdy jest to wymagane.

Ostatecznie MFW wykorzystuje tę analizę do określenia rentowności pożyczek dla konkretnych krajów.

MFW dysponuje dwoma ramami do przeprowadzania DSA. Dla krajów o średnich i wysokich dochodach, które mają stały dostęp do rynków kapitałowych, MFW korzysta ze zaktualizowanych ram ryzyka suwerennego i zrównoważenia zadłużenia dla krajów o dostępie do rynku (MAC-SRDSF).3 I odwrotnie, Ramy Zrównoważenia Długu Krajów o Niskich Dochodach (LIC-DSF) są stosowane do krajów z ograniczonym dostępem do rynków kapitałowych.

Reklama

Kraje te zazwyczaj polegają na finansowaniu koncesyjnym, dotacjach i pomocy zagranicznej, a także są podatne na wstrząsy zewnętrzne, w tym wahania cen towarów, klęski żywiołowe i zależność od ograniczonej bazy eksportowej. Na potrzeby niniejszego dokumentu skupimy się na ramach LIC.

 

Rysunek 1: Kredyty MFW

Stabilność zadłużenia na rynkach wschodzących - 1Stabilność zadłużenia na rynkach wschodzących - 1

Źródło: MFW. SBA=Umowa Stand-By, EFF=Extended Fund Facility, FCL=Elastyczna Linia Kredytowa, PLL=Precautionary and Liquidity Line, RFI=Rapid Financing Instrument, GRA=General Resources Account, PRGT=Poverty Reduction and Growth Trust, RST=Rapid Financing Instrument.

Instrument Finansowania Szybkiego, GRA=General Resources Account, PRGT=Poverty Reduction and Growth Trust, RST=Resilience and Sustainability Trust.

Reklama

 

Kredyt pozostający do spłaty

MFW wprowadził swój DSF w 2002 r., a LIC-DSF powstał trzy lata później i był ostatnio aktualizowany w 2017 r.

LIC-DSF opiera się na systematycznym procesie oceny zdolności obsługi zadłużenia (patrz rysunek 2). Pierwszym krokiem jest sklasyfikowanie kraju w oparciu o jego szacowaną zdolność do zaciągania długu finansowego poprzez przyjrzenie się sile jego instytucji i podstawom gospodarczym, co nazywane jest zdolnością do obsługi zadłużenia (DCC). Aby to zrobić, MFW oblicza wskaźnik klasyfikacji (CI) na podstawie średniej z ostatnich pięciu lat i pięcioletnich prognoz, przyszłych prognoz różnych parametrów, w tym oceny polityki krajowej i instytucjonalnej (CPIA) Banku Światowego. i oceny instytucjonalnej (CPIA), wzrostu realnego PKB (produktu krajowego brutto),

Przekazy pieniężne, rezerwy międzynarodowe i globalny wzrost gospodarczy. Dzięki temu wynikowi CI kraje są klasyfikowane do jednej z trzech kategorii zdolności do obsługi zadłużenia - słabej, średniej lub silnej w odniesieniu do przykładowych danych z lat 2005-2014 oraz górny i dolny kwartyl z DCC danego kraju zostałby oceniony jako słaby, gdyby jego wartość CI była poniżej 25. percentyla próby, średni, jeśli mieścił się między 26. a 75. percentylem, i silny, jeśli znajdował się powyżej 75. percentyla.

Kolejnym krokiem jest wykorzystanie DCC danego kraju do analizy ryzyka niewypłacalności długu państwowego. W oparciu o to, czy dany kraj został sklasyfikowany jako mający słaby, średni lub DCC, DSF MFW dyktuje poziom różnych zmiennych makroekonomicznych (patrz Tabela 1), które są uznawane za (patrz Tabela 1), które są uważane za akceptowalne dla danego kraju. Progi te koncentrują się w dużej mierze na wskaźnikach zadłużenia zewnętrznego, biorąc pod uwagę, że kryzysy zadłużenia państwowego zazwyczaj mają swoje źródło w słabości w rachunkach zewnętrznych.

Reklama

Wykorzystując serię standardowych i niestandardowych makroekonomicznych testów warunków skrajnych do prognozowania jak kluczowe wskaźniki zadłużenia i obsługi długu danego kraju będą się rozwijać w scenariuszach bazowych i skrajnych, MFW określi następnie poziom trudności związanych z zadłużeniem zewnętrznym i ogólnym zadłużeniem kraju w odniesieniu do odpowiednich progów w oparciu o klasyfikację DCC. Kraje, w których żaden z czynników, zarówno w scenariuszu bazowym, jak i w testach warunków skrajnych i testach warunków skrajnych przekracza odpowiednich progów (zob. tabela 1), są uważane za kraje o niskie ryzyko niewypłacalności. Jeśli jeden z czynników przekroczy próg w scenariuszu warunków skrajnych, uznaje się, że kraj ma umiarkowane ryzyko trudności związanych z zadłużeniem. Wreszcie, jeśli czynnik przekroczy próg w scenariuszu bazowym, uznaje się, że kraj ten ma wysokie ryzyko niewypłacalności. Ryzyko zadłużenia.

 

Rysunek 2: Kraje o niskich dochodach

Stabilność zadłużenia na rynkach wschodzących - 2Stabilność zadłużenia na rynkach wschodzących - 2

Źródło: MFW, FT Fixed Income Research.

Klasyfikacja na podstawie CPIA i innych kluczowych fundamentalnych (wskaźnik złożony wskaźnik): słaby, średni, silny

Reklama

 

Dla tych krajów, które są już objęte programem finansowanym przez MFW lub starają się o taki program, DSA jest następnie wykorzystywana jako podstawa polityki i celów gospodarczych. Państwa, które są narażone na wysokie ryzyko trudności związanych z zadłużeniem, będą musiały ocenić, czy konieczna jest restrukturyzacja zadłużenia.

W takim przypadku ich celem będzie poprawa wskaźników kraju do poziomu odpowiadającego umiarkowanemu poziomowi zadłużenia w określonych ramach czasowych, które mogą się różnić w zależności od oceny MFW.

Ocena MFW dotycząca DCC krajów LIC uległa pogorszeniu po pandemii, a wiele krajów odnotowało również pogorszenie ryzyka trudności związanych z zadłużeniem5 (zob. rysunki 3 i 4).

Pogorszenie się ryzyka zakłóceń zadłużenia wskazuje na zwiększoną potrzebę zrozumienia przez inwestorów DSA, ponieważ prawdopodobnie będzie on nadal odgrywał dominującą rolę w udzielaniu pożyczek różnym krajom.

Reklama

 

Tabela 1: Dług publiczny

Benchmarki i PPG

Dług zewnętrzny

Progi (LIC-DSF)

Stabilność zadłużenia na rynkach wschodzących - 3Stabilność zadłużenia na rynkach wschodzących - 3

Reklama

Stan na 31 października 2023 r.

Źródło: MFW, FT Fixed Income Research. PPG = publiczne i gwarantowane publicznie.

 

Rysunek 3: Zdolność do obsługi zadłużenia

Zdolność do obsługi zadłużenia

LIC uległa osłabieniu

Reklama

Stan na 31 października 2023 r.

Stabilność zadłużenia na rynkach wschodzących - 4Stabilność zadłużenia na rynkach wschodzących - 4

 

Rysunek 4: Ratingi

Oceny zagrożenia zadłużeniem zewnętrznym

dla krajów LIC

Reklama

Stan na 31 października 2023 r.

Źródła: MFW, ONZ, FTI Fixed Income Research.

 

Stabilność zadłużenia na rynkach wschodzących - 5Stabilność zadłużenia na rynkach wschodzących - 5

 

Ograniczenia DSA

Reklama

Pomimo wysoce informacyjnego charakteru DSA, istnieje wiele ograniczeń tego modelu. Po pierwsze, DSA opiera się na danych prognozy ekonomiczne, które obejmują okres, a mianowicie 10 lat. Dokonywanie takich prognoz z wysokim stopniem dokładności jest trudne, zwłaszcza na rynkach wschodzących, gdzie tempo zmian jest znacznie wyższe niż na rynkach rozwiniętych. Drobne błędy mogą się szybko kumulować w tak długim horyzoncie czasowym i mogą prowadzić do znaczących błędnych obliczeń w ocenie trajektorii zadłużenia danego kraju.

W przeprowadzonym w 2017 r. przeglądzie LIC-DSF MFW oszacował, że nawet po wprowadzeniu poprawek do ram, że nawet w przypadku ulepszeń, które zostały wprowadzone do ram, nie udałoby się przewidzieć prawie 20% przypadków zadłużenia, jednocześnie błędnie sygnalizując fałszywe alarmy w około 40% przypadków6.

Dokładność DSA zależy również od jakości danych wejściowych. Niedokładne lub niekompletne zestawy danych mogą znacząco zniekształcić wyniki DSA.

Ponadto, podczas gdy bazowe prognozy makroekonomiczne stanowią punkt wyjścia dla DSA, pracownicy MFW mogą w pewnych sytuacjach zmieniać lub modyfikować prognozy, wprowadzając pewien poziom subiektywności do wyników. W tym samym duchu MFW pozwala sobie również na MFW pozwala sobie również na stosowanie oceny progów. Mogą wystąpić przypadki, w których pracownicy, że progi powinny być bardziej rygorystyczne dla danego kraju, a następnie mogą arbitralnie obniżyć próg, jak miało to miejsce w przypadku DSA Czadu w 2021. MFW obniżył docelowy wskaźnik zadłużenia zewnętrznego do dochodów z 18% do 12,3%, więc chociaż Czad pozostał w granicach maksymalnego 18% wskaźnika obsługi zadłużenia do dochodów próg w prognozowanym 10-letnim horyzoncie czasowym 2020-2030 (z niewielkim przekroczeniem 18,2% w 2021 r.).MFW nadal uważał jego zadłużenie za niezrównoważone, z wysokim ryzykiem trudności w spłacie długu, ponieważ nie osiągnął skorygowanego progu 12,3%. Podobnie w przypadku Zambii (2023 r.), ze względu na równoczesne w celu ponownego ustalenia statystyk PKB kraju, podjęto decyzję o wyeliminowaniu progów w DSF oparte na PKB.

Jednym z najbardziej kontrowersyjnych czynników w LIC-DSF - a nawet jego odpowiedniku MAC - jest stopa dyskontowa stosowana w obliczeniach wartości bieżącej. Kiedy LIC-DSF w 2005 r. podjęto decyzję o zastosowaniu dominującego poziomu stopy procentowej amerykańskiego Skarbu Państwa powiększonej o 100 punktów bazowych spreadu, który wynosił około 5%, jako stopy dyskontowej. Poziom ten pozostał pomimo znacznych odchyleń stóp skarbowych USA od tego czasu i co do zastrzeżeń ze strony prywatnych wierzycieli co do stosowności stosowania tego, co jest powszechnie "wolnej od ryzyka" stopy procentowej do krajów o niskich dochodach, które mają zwykle znacznie wyższe koszty zaciągania pożyczek. Stopy procentowe w sektorze prywatnym są znacznie wyższe odzwierciedlają premię za ryzyko kredytowe wymaganą do udzielenia pożyczki danym krajom. Stosując stopę procentową w wysokości 5 proc, wartość bieżąca zapasów długu jest zatem zawyżona dla większości praktyków z sektora prywatnego.

Reklama

Wreszcie, MFW stosuje politykę nieuwzględniania niektórych szeroko oczekiwanych projektów w swoich prognozach ze względów technicznych. Na przykład projekty związane z ropą naftową i gazem nie będą uwzględniane w prognozach funkcja w DSA aż do ostatecznej decyzji inwestycyjnej (FID).7 W przypadku niektórych krajów projekty te mogą mieć wpływ na transformację, w tym na wzrost gospodarczy kraju oraz sytuację fiskalną i monetarną.

Niemniej jednak MFW nie będzie brał tych projektów pod uwagę przy ocenie zdolności obsługi zadłużenia. Powyższe przykłady podkreślają, że chociaż DSF są cennymi narzędziami, nie są one bezbłędne i mają wiele niedociągnięć.

 

Rola DSA w negocjacjach restrukturyzacyjnych

Od czasu stworzenia międzynarodowej mobilności kapitału, MFW pełni rolę międzynarodowego pożyczkodawcy ostatniej instancji (LOL) dla krajów borykających się z kryzysem finansowania zewnętrznego. Udzielając pożyczek członkom z dostępnych mu zasobów, a nawet tworząc nowe rezerwy (takie jak emisja SDR po pandemii), MFW pomógł krajom z pilnymi lub potencjalnymi potrzebami w zakresie bilansu płatniczego i przywrócił warunki gospodarcze na właściwe tory. Jako LOLR, i ponieważ jest postrzegany jako wiarygodna niezależna strona, jego wpływ może rozciągać się na pożyczki dla sektora prywatnego.

W związku z tym LIC DSA odgrywa kluczową rolę w restrukturyzacji zadłużenia. Najczęściej restrukturyzacje wynikają z oceny MFW, w której dług uznaje się za "niezrównoważony" i rzadko zdarza się, aby restrukturyzacja państwa odbywała się bez udziału MFW. Gdy kraj zwrócił się do MFW o sfinansowanie programu, MFW sporządzi DSA, oceni jego DCC a następnie określi poziom trudności związanych z zadłużeniem. Jeśli kraj zostanie uznany za ryzyko nie jest w stanie wypełnić wszystkich swoich obecnych i przyszłych zobowiązań płatniczych, będą potrzebne wysiłki, aby ograniczyć poziomy zadłużenia i przywrócić poziom zadłużenia z powrotem do umiarkowanego poziomu. Podczas gdy wysiłki fiskalne mogą przejść długą drogę, w niektórych przypadkach konieczna jest restrukturyzacja zadłużenia. Kraj będzie w stanie osiągnąć porozumienie z MFW w sprawie finansowanego programu przed restrukturyzacją; jednak kolejne przeglądy i wypłaty z MFW będą uzależnione przez MFW będą uzależnione od zapewnienia finansowania przez oficjalnych wierzycieli i "negocjacji w dobrej wierze" z wierzycielami prywatnymi.

Reklama

Gwarantuje to, że ostatecznie państwo, przynajmniej w ramach co najmniej zrównoważonego profilu zadłużenia. W procesie tych negocjacji w dobrej wierze, dyskusje między emitentem a prywatnymi wierzycielami emitentem a prywatnymi wierzycielami będą musiały uwzględniać ograniczenia wynikające z DSA.

Ostatecznie nowe warunki zadłużenia będą musiały pasować do definicji zrównoważonego profilu zadłużenia MFW z umiarkowanym ryzykiem trudności związanych z zadłużeniem. Może to często opóźniać rozwiązanie, zwłaszcza gdy istnieją różnice w opiniach na temat podstawowych prognoz DSA, ich progów lub zastosowanych horyzontów czasowych. Ponieważ MFW okazał się niechętny do współpracy z prywatnymi wierzycielami w sprawie swoich założeń, inwestorzy znaleźli sposoby na obejście ograniczeń DSA.

Obejmują one instrumenty warunkowe (warranty) lub opcjonalność w obligacjach. Tam, gdzie takie instrumenty warunkowe nie są uruchamiane w scenariuszu bazowym, MFW nie uznaje ich za część papierów dłużnych państwa. Podobnie jak warranty, które stanowiły część restrukturyzacji obligacji Brady'ego i oferowały lepsze warunki spłaty, jeśli wyniki gospodarcze przekroczyły oczekiwania.

Wyniki gospodarcze przekroczyły oczekiwania, instrumenty takie jak ukraińskie warranty PKB w 2015 r., a ostatnio powiązany z ropą naftową instrument odzyskiwania wartości (VRI) w Surinamie, zostały wykorzystane jako sposób na osiągnięcie porozumienia między interesariuszami z sektora publicznego i prywatnego w restrukturyzacji długu państwowego. Fakt, że instrumenty te nie zostały uwzględnione w ramach scenariusza bazowego oznacza, że nie mają one wpływu na progi DSA. Teoretycznie państwo może emitować nieograniczoną liczbę warrantów bez wpływu na prognozowany w DSA wskaźnik zadłużenia do PKB, wartość bieżąca zadłużenia zagranicznego jako % PKB i jako % eksportu, lub obsługę zadłużenia jako % dochodów i % eksportu, o ile płatności nie zostaną uruchomione w scenariuszu bazowym.

W przypadku Surinamu, DSA MFW nie uwzględniał rozwoju sytuacji w sektorze ropy i gazu na morzu, ponieważ FID i gazu, ponieważ nie osiągnięto FID. Total Energy, główny deweloper Surinamu, oczekuje FID do końca 2024 r. i jest zaangażowany w projekt wiertniczy w tej gospodarce o wartości 3 mld USD. Rezerwy ropy szacowane są na 124 mln baryłek, i oczekuje się, że produkcja wyniesie 200 000 baryłek dziennie w porównaniu z obecną produkcją na poziomie 17 000 baryłek dziennie.

Reklama

Tak gigantyczny projekt będzie miał znaczący wpływ na wzrost gospodarczy Surinamu, kurs waluty podatki, przychody fiskalne z ropy i gazu oraz wiele innych czynników, które wspierałyby niższy poziom trudności związanych z zadłużeniem, a jednak MFW nie uwzględnia ich w swoich danych. MFW nie uwzględnia ich w swoich danych, aby dług Surinamu stał się zrównoważony zgodnie z nierealistycznymi prognozami DSA, komitet wierzycieli skonstruował instrument warunkowy, który nie miałby wpływu na DSA. Płatności VRI są uruchamiane przez produkcję ropy naftowej z podmorskich pól naftowych Surinamu, która jest produkcją nieistniejącą w DSA, która nie istnieje w podstawowym scenariuszu MFW. Umowa, która została zamknięta na początku listopada, przyniosło posiadaczom obligacji szacunkowy zwrot wartości bieżącej netto w wysokości blisko85%, z czego 25% pochodzi z VRI.

Zambia jest kolejnym przykładem, w którym posiadacze obligacji starali się zwiększyć odzysk na co pozwoliłaby umowa DSA w zakresie regularnej redukcji zadłużenia. Porozumienie co do które zostało osiągnięte w październiku, przewiduje wbudowaną opcję w obligacje, która w obligacjach, która może skutkować przyspieszoną spłatą i wzrostem stopy kuponowej. Tym razem jednak same składniki DSF będą czynnikiem wyzwalającym to przyspieszenie spłaty, gdy DCC Zambii poprawi się ze słabego do średniego. Pojawienie się wspólnych ram G20, które wykorzystują DSF MFW jako główne ramy analityczne i które wymagają porównywalnego traktowania wszystkich klas wierzycieli, jest kolejnym powodem, dla którego te instrumenty warunkowe będą prawdopodobnie zyskiwać na znaczeniu jako sposób na zapewnienie przyszłej wartości wierzycielom. które nie są zaliczane do zobowiązań państwa w momencie restrukturyzacji.

 

Wnioski

Ponieważ rynki kapitałowe dla krajów o niskim dochodzie pozostają zamknięte, coraz więcej państw zwraca się do MFW o wsparcie finansowe. DSF odgrywa kluczową rolę w odblokowywaniu finansowania z MFW i innych instytucji wielostronnych, a zatem jest krytycznym źródłem informacji dla inwestorów. W przypadku krajów wykazujących wysokie ryzyko trudności związanych z zadłużeniem lub tych, które są w trudnej sytuacji, które muszą zrestrukturyzować swój dług, DSA staje się kluczowym ograniczeniem w negocjowaniu warunków restrukturyzacji. Niedociągnięcia w DSF obejmują niedokładności prognoz i stosowanie osądu, co doprowadziło inwestorów do stworzenia sposobów obejścia ograniczeń DSA.

W rezultacie obserwujemy powstawanie nowych instrumentów warunkowych w ramach restrukturyzacji zadłużenia. O ile jednak zmiany te mogą być pomocne w niektórych przypadkach, w których istnieje uzasadniony potencjał znacznej poprawy wyników gospodarczych gospodarczej kraju pożyczkobiorcy, prywatni wierzyciele powinni wystrzegać się nieumyślnego podporządkowania swojej przyszłej wartości odzysku gospodarczego w celu spełnienia warunków DSA.

Reklama

 

Przypisy końcowe

1. Saldo pierwotne to różnica między przychodami rządu a jego wydatkami pozaodsetkowymi.

2. Źródło: MFW, 2013, Staff Guidance Note for Public Debt Sustainability Analysis in Market Access Countries.

3. Źródło: MFW, styczeń 2021, Review of the Debt Sustainability Framework for Market Access Countries.

Reklama

4. Źródło: MFW, luty 2018 r., Wytyczne dotyczące ram zdolności obsługi zadłużenia funduszy bankowych dla krajów o niskim dochodzie.

5. Źródło: Organizacja Narodów Zjednoczonych, Financing for Sustainable Development Report, luty 2023 r.

6. Źródło: MFW, wrzesień 2017 r., Przegląd ram zdolności obsługi zadłużenia w krajach o niskim dochodzie: proponowane reformy.

7. FID to moment w projekcie energetycznym, w którym spółka lub spółki będące właścicielem i/lub operatorem projektu zatwierdzają - lub sankcjonują - przyszły rozwój projektu.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Franklin Templeton

Franklin Templeton

Franklin Templeton to amerykańska międzynarodowa spółka holdingowa, która wraz ze swoimi spółkami zależnymi jest nazywana Franklin Templeton; jest globalną firmą inwestycyjną założoną w Nowym Jorku w 1947 roku jako Franklin Distributors, Inc.


Reklama
Reklama