Import odzieży do Włoch zanotował w latach 2020-2021 średni spadek 3,1% rocznie do 13,8 mld EUR wskutek pandemii COVID-19. Natomiast w 2022 import ten odbił o 19,0% r/r.
W strukturze importu odzieży do Włoch pierwszą pozycję zajmowały w 2022 Chiny z udziałem wynoszącym 16,0%. Odzież importowana z Polski o wartości 99,3 mln EUR stanowiła w 2022 jedynie 0,6% importu odzieży do Włoch, co dało Polsce 27. miejsce wśród dostawców na ten rynek. W ciągu roku import odzieży z Polski obniżył się o blisko 1/5.
Rynek odzieży we Włoszech
W latach 2018-2019 wartość rynku odzieży we Włoszech obniżała się średnio o 0,1% rocznie. Pandemia COVID-19 spowodowała pogłębienie tempa spadku do średnio 2,8% rocznie w kolejnych trzech latach (CAGR 2020-2022). Statista przewiduje, że w następnych latach notowany będzie wzrost sprzedaży średnio o 4,0% rocznie (CAGR 2023-2027). Segment odzieży damskiej, którego sprzedaż w 2023 we Włoszech jest przewidywana na 27,2 mld EUR, będzie stanowił 47,2% całkowitej sprzedaży branży.
Według szacunków Statisty, 11% przychodów ze sprzedaży odzieży we Włoszech w 2022 pochodziło ze sklepów online i był to najniższy udział na analizowanych 10 rynkach.