Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Rynek odzieży we Francji - raport sektorowy [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita]

|
selectedselectedselected
Rynek odzieży we Francji - raport sektorowy [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

IMPORT

Import odzieży do Francji zanotował w latach 2017-2019 średni wzrost o 2,9% rocznie do blisko 21,4 mld EUR. Natomiast w 2020 r. nastąpił spadek importu odzieży o 12,6% r/r wskutek pandemii COVID-19.

Rynek odzieży we Francji - raport sektorowy [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 1Rynek odzieży we Francji - raport sektorowy [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 1

Rynek odzieży we Francji - raport sektorowy [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 2Rynek odzieży we Francji - raport sektorowy [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 2

W strukturze francuskiego importu odzieży najwyższą pozycję zajmują Chiny z udziałem wynoszącym Top 10 dostawców + Polska (2020 r.) 26,4%. Odzież importowana z Polski o wartości 93,6 mln EUR stanowiła w 2020 r. zaledwie 0,5% importu odzieży do Francji, co daje Polsce dopiero 26. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku. W 2020 r. francuski import odzieży z Polski spadł o blisko 1/5 w ciągu roku.

Reklama

Rynek odzieży we Francji - raport sektorowy [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 3Rynek odzieży we Francji - raport sektorowy [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 3

WIELKOŚĆ RYNKU

Rynek odzieży we Francji - raport sektorowy [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 4Rynek odzieży we Francji - raport sektorowy [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 4

Sprzedaż odzieży we Francji w 2021 r. jest szacowana na poziomie 30,2 mld EUR, o 11,2% niższym niż przed pandemią. Szacuje się, że w wyniku COVID-19 wielkość rynku dopiero w 2023 r. przekroczy jego wartość z 2019 r. Na lata 2022-2026 przewidywany jest średni wzrost rynku o 3,4% rocznie (CAGR 2022-2026) wobec spadku średnio o 0,7% rocznie notowanego przed pandemią (CAGR 2017-2019).

Segment odzieży damskiej, którego sprzedaż w 2021 r. jest szacowana na 16,6 mld EUR, stanowi 55,0% całkowitej sprzedaży branży.

Rynek odzieży we Francji - raport sektorowy [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 5Rynek odzieży we Francji - raport sektorowy [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 5

Reklama

W 2021 r. mieszkaniec Francji wyda szacunkowo na odzież średnio blisko 462 EUR. Prognozowany jest wzrost tej kwoty do blisko 541 EUR w 2026 r.

Rynek odzieży we Francji - raport sektorowy [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 6Rynek odzieży we Francji - raport sektorowy [import odzieży, wielkość rynku, wydatki per capita] - 6

Według szacunków Statisty, w 2021 r. 37,9% przychodów ze sprzedaży odzieży we Francji pochodzi ze sklepów online. Prognozowany jest istotny wzrost tego udziału do 50,7% w 2025 r.

**Materiał pochodzi z raportu PKO BP: BRANŻA ODZIEŻOWA Pozycja międzynarodowa polskich producentów w obliczu kryzysu wywołanego przez pandemię COVID-19, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk

Zobacz raport

Reklama

 

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama