Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Przegrani 2017 - firmy kredytowe

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Najczęściej mówimy o najlepszych, najbogatszych i przynoszących największe zyski. Jednak po 2017 roku, warto także pomówić o najgorszych firmach, na które skarżyli się klienci na świecie. Wśród nich góruje agencja doradztwa kredytowego – Equifax. To właśnie to przedsiębiorstwo przeżyło traumatyczny rok ze względu na wielką gafę i setki tysięcy skarg klientów.

 

Amerykanie skarżą się

Do amerykańskiego Consumer Financial Protection Bureau trafiły skargi z 49 stanów oprócz Dakoty Północnej, dotyczące sprawozdawcy kredytowego Equifax. Niemniej jednak, w Dakocie Północnej skarżono się na inną firmę z branży kredytowej pod nazwą Experian. 2017 rok okazał się słaby szczególnie dla firm kredytowych. Klienci coraz częściej zamrażali swoje raporty w agencjach sprawozdawczości kredytowej (w tym Equifax i Experian). Do amerykańskiego Consumer Financial Protection Bureau, trafiło 30 500 skarg z USA na działalność Equifax. W efekcie czego akcje sprawozdawcy kredytowego znajdują się w trendzie spadkowym. Poza Equifax, klienci wysłali aż 88 000 skarg na inne firmy z branży doradztwa kredytowego, 47 000 na firmy windykacyjne oraz 29 000 na firmy hipoteczne.

 

Equifax w ogniu

Reklama

Mimo, że Equifax nie był jedynym przegranym 2017 roku, to zdarzenia minionych 12 miesięcy znacząco osłabiają jego pozycję na rynku kredytowym. Equifax stał się ofiarą głośnej afery. W połowie 2017 roku, w wyniku ataku hakerskiego zostały złamane zabezpieczenie sprawozdawcy kredytowego. Wówczas hakerzy mieliby wykraść dane 143 mln Amerykanów, 400 tys. Brytyjczyków oraz nieznanej liczby Kanadyjczyków. Wśród danych te dotyczące: numerów ubezpieczeń, dat urodzin, nr prawa jazdy itp. dokumentów. Co więcej, Equifax potwierdza, że wśód wykradzionych danych są te niezwykle wrażliwe, jak numery kart kredytowych (ok. 209 tys.). Najgorszy jest jednak fakt, że firma poinformowała o tym dopiero we wrześniu 2017 roku.

Equifax zajmuje się głównie gromadzeniem danych kredytobiorców. Weryfikuje i przekazuje je potem do banków, w których klienci chcą skorzystać z kredytu.

 

Utracone zaufanie

Kiedy z Equifax wyciekły tak ważne dane klientów, Ci zaczęli wchodzić na drogę sądową. Utrata zaufania do amerykańskiego potentata na rynku kredytowym stała się przyczyną jego porażki w 2017 roku. Bill Himpler z American Financial Services Association zwięźle komentuje:

„Kiedy szkoda zostaje wyrządzona firmie, trudno jest odzyskać jej swoją reputację”.

Reklama

Tak jest w przypadku Equifax. Wydaje się, że w kwestii Equifax zawiódł system, ale zabrakło publikacji danych i debaty z klientami, którzy poczuli się oszukani. To ważne, by klienci korzystający z produktów finansowych mieli możliwość zapoznania się ze stanem faktycznym. Publikacja danych i możliwość wglądu, to według Melissy Stegman z Center for Responsible Lending „silny mechanizm chroniący klientów przed finansowymi drapieżnikami”.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Estera Włodarczyk

Estera Włodarczyk

Absolwentka dziennikarstwa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Interesuje się stosunkami gospodarczo-politycznymi oraz ich wpływem na światową ekonomię.


Reklama
Reklama