Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

PKD 55. Zakwaterowanie. Wskaźniki koniunktury dla działalności związanej z zakwaterowaniem i gastronomią

|
selectedselectedselected
PKD 55. Zakwaterowanie. Wskaźniki koniunktury dla działalności związanej z zakwaterowaniem i gastronomią | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Wyniki ekonomiczno-finansowe dużych firm oferujących usługi noclegowe w 3q21 uległy znacznej poprawie (zysk na poziomie 456 mln zł vs strata w 2q21 wynosząca 12 mln zł).

Po wielu kwartałach strat jest to pierwszy najwyższy wynik finansowy od momentu wybuchu epidemii Covid-19 (zysk został także osiągnięty w 3q20 i wynosił 118 mln zł). Luzowanie restrykcji w branży wspierało wzrost przychodów firm, które wzrosły o 107% q/q i wyniosły 912 mln zł. Według danych GUS w 3q21 udzielono prawie 16 mln noclegów turystycznych, z czego ponad 2,4 mln turystom zagranicznym. Porównując powyższe dane z 3q20 liczba udzielonych noclegów ogółem jest prawie 3-krotnie większa, liczba udzielonych noclegów turystom zagranicznym wzrosła ponad 3-krotnie.

PKD 55. Zakwaterowanie. Wskaźniki koniunktury dla działalności związanej z zakwaterowaniem i gastronomią - 1PKD 55. Zakwaterowanie. Wskaźniki koniunktury dla działalności związanej z zakwaterowaniem i gastronomią - 1

 

Mimo znacznego ożywienia w turystyce, w świetle ogromnych strat poniesionych od początku pandemii hotelarze nadal obawiają się o przyszłość swoich obiektów

Reklama

Przez niemal półtora roku branża hotelowa podlegała drastycznym obostrzeniom. Mimo znacznej poprawy sytuacji epidemicznej w kraju w 3q21 hotele nie mogły działać bez ograniczeń. Od 26 czerwca’21 hotele mogły przyjmować gości zajmujących maksymalnie 75% oferowanych przez obiekty hotelowe pokoi. Limit nie odnosił się do zorganizowanych grup dzieci i młodzieży poniżej 12 roku życia oraz osób w pełni zaszczepionych przeciw Covid-19.

PKD 55. Zakwaterowanie. Wskaźniki koniunktury dla działalności związanej z zakwaterowaniem i gastronomią - 2PKD 55. Zakwaterowanie. Wskaźniki koniunktury dla działalności związanej z zakwaterowaniem i gastronomią - 2

 

Wraz z zakończeniem 3q21 skończyły się tłumy w hotelach

Mogłoby się wydawać, że grudniowy okres świąteczno-noworoczny oraz ferii zimowych przyniosą lepsze perspektywy, jednak wprowadzone po 15 grudnia’21 zaostrzone restrykcje dotyczące zmniejszenia do 30% (z 50%) limitów dostępności pokoi i usług gastronomicznych dla osób niezaszczepionych, negatywnie wpłyną na prognozy na kolejne miesiące. Wyzwaniem dla branży są także silne wzrosty kosztów, w szczególności pracowniczych. Podtrzymujemy prognozę, że hotele nie osiągną zysku z działalności operacyjnej w tym roku pomimo, prawdopodobnie wyraźnej poprawy wyników w 3q21. Powrót przychodów z poziomu lat 2018-2019 najbardziej prawdopodobny do osiągnięcia będzie dopiero w 2023.

PKD 55. Zakwaterowanie. Wskaźniki koniunktury dla działalności związanej z zakwaterowaniem i gastronomią - 3PKD 55. Zakwaterowanie. Wskaźniki koniunktury dla działalności związanej z zakwaterowaniem i gastronomią - 3

Reklama

PKD 55. Zakwaterowanie. Wskaźniki koniunktury dla działalności związanej z zakwaterowaniem i gastronomią - 4PKD 55. Zakwaterowanie. Wskaźniki koniunktury dla działalności związanej z zakwaterowaniem i gastronomią - 4

 

 

 

 

Reklama

***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: Analizy Sektorowe, Monitoring Branżowy 4q21, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk

Zobacz najnowszą analizę sektorową

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama