Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

PKD 14. Produkcja odzieży w Polsce – przychody, koszty i wyniki finansowe

|
selectedselectedselected
PKD 14. Produkcja odzieży w Polsce – przychody, koszty i wyniki finansowe  | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W 3q21 przychody producentów odzieży obniżyły się o 3,1% r/r wobec wzrostu o 18,9% r/r w 2q21, były też o 2,4% niższe w porównaniu z 3q19, czyli z okresem przedpandemicznym. Skurczenie rynku mogło wynikać z mniejszego popytu konsumentów na odzież po silnym odbiciu w 2q21 i niższych zamówień ze strony handlu detalicznego w okresie wakacyjnym.

Ograniczenie kosztów o 5,7% r/r (vs +18,1% r/r w 2q21) pozwoliło na zwiększenie wyniku finansowego netto w 3q21 o 28,3% r/r. Wskaźnik rotacji zapasów w 3q21 pozostał na poziomie 2q21 (104 dni). Dynamika przychodów z eksportu odzieży spowolniła (10,5% r/r wobec 21% r/r w 2q21), co miało wpływ na tempo odbudowy rynku. Sprzedaż eksportowa sięga 38% przychodów netto. W 3q21 wynagrodzenia w przeliczeniu na pracownika wzrosły o 13,8% r/r wobec 12,9% r/r w 2q21. Ich udział w przychodach przekracza 31% i jest najwyższy spośród działów przetwórstwa przemysłowego.

PKD 14. Produkcja odzieży w Polsce – przychody, koszty i wyniki finansowe  - 1PKD 14. Produkcja odzieży w Polsce – przychody, koszty i wyniki finansowe  - 1

Produkcja sprzedana odzieży w 3q21 w cenach bieżących zwiększyła się o 9,3% r/r, przy czym w ceny produkcji były średnio o ok. 3% niższe r/r

Największy udział w wartości produkcji sprzedanej ma odzież wierzchnia (31% w 2020), odzież robocza i ochronna (21%) oraz bielizna (19%). W 3q21 wolumen produkcji zmniejszył się r/r w większości kategorii, w największym stopniu w przypadku bluzek damskich (-47%), płaszczy damskich (-46%), sukienek (-40%), garniturów (-33%).

Reklama

PKD 14. Produkcja odzieży w Polsce – przychody, koszty i wyniki finansowe  - 2PKD 14. Produkcja odzieży w Polsce – przychody, koszty i wyniki finansowe  - 2

Przewidujemy, że w 4q21 produkcja sprzedana odzieży zanotuje spadek o 1-2% r/r,

na co wskazuje m.in. spowolnienie wzrostu gospodarczego w Niemczech, dokąd trafia przeważająca część polskiego eksportu (obserwowany słabszy odczyt koniunktury odnośnie portfela zamówień zagranicznych) oraz pogorszenie nastrojów konsumentów. Branża mierzy się z rosnącymi kosztami działalności oraz możliwym osłabieniem popytu na odzież w sytuacji silnej inflacji.

PKD 14. Produkcja odzieży w Polsce – przychody, koszty i wyniki finansowe  - 3PKD 14. Produkcja odzieży w Polsce – przychody, koszty i wyniki finansowe  - 3

Ryzykiem pozostaje czwarta fala pandemii, skala ewentualnych restrykcji w kraju i za granicą, co będzie wywierać wpływ na wielkość zamówień. Kilkutygodniowe opóźnienia w transporcie towarów z Azji do Europy mogą być z kolei czynnikiem pozytywnie wpływającym na zamówienia eksportowe dla polskich producentów. Firmy z zagranicy mogą szukać podwykonawców w bliższych lokalizacjach.

PKD 14. Produkcja odzieży w Polsce – przychody, koszty i wyniki finansowe  - 4PKD 14. Produkcja odzieży w Polsce – przychody, koszty i wyniki finansowe  - 4

Reklama

Zobacz najnowszą analizę sektorową

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama