Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Jak kształtuje się rynek odzieży w Europie? – raport PKO [struktura sprzedaży, wydatki per capita, wartość sprzedaży]

|
selectedselectedselected
Jak kształtuje się rynek odzieży w Europie? – raport PKO [struktura sprzedaży, wydatki per capita, wartość sprzedaży] | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W okresie 2017-2019 rynek odzieży w Europie wzrastał średnio o 1,5% rocznie. Na lata 2020-2021 przewidywany jest spadek rynku o średnio 4,7% rocznie, na co wpłynęła recesja spowodowana przez pandemię COVID-19 w 2020 r., której nie zniweluje odbicie rynku w 2021 r. W 2020-2021 spadki odnotują wszystkie segmenty rynku, a najsilniejszy – odzież dziecięca.

Według prognoz Statisty w latach 2022- 2026 wartość przychodów całego rynku odzieży w Europie odnotuje istotny wzrost w wysokości 4,2% średnio rocznie – 2,8-krotnie wyższy niż przed pandemią, osiągając poziom 447,7 mld EUR w końcu okresu. Najbardziej dynamicznie będzie rósł segment odzieży damskiej (z CARG 2022-2026 wynoszącym 4,3%), a sprzedaż tego segmentu w 2026 r. będzie wyższa od wartości z 2019 r. o 11,8%.

Jak kształtuje się rynek odzieży w Europie? – raport PKO [struktura sprzedaży, wydatki per capita, wartość sprzedaży] - 1Jak kształtuje się rynek odzieży w Europie? – raport PKO [struktura sprzedaży, wydatki per capita, wartość sprzedaży] - 1

Największy udział w rynku ma segment odzieży damskiej, którego sprzedaż w 2021 r. w Europie jest szacowana na 197,5 mld EUR, stanowiąc 54,5% rynku.

Reklama

Jak kształtuje się rynek odzieży w Europie? – raport PKO [struktura sprzedaży, wydatki per capita, wartość sprzedaży] - 2Jak kształtuje się rynek odzieży w Europie? – raport PKO [struktura sprzedaży, wydatki per capita, wartość sprzedaży] - 2

W 2021 r. mieszkaniec Europy wyda szacunkowo na odzież średnio ponad 428 EUR. W kolejnych latach prognozuje się zwiększenie wydatków na ten cel do blisko 528 EUR w 2026 r.

Jak kształtuje się rynek odzieży w Europie? – raport PKO [struktura sprzedaży, wydatki per capita, wartość sprzedaży] - 3Jak kształtuje się rynek odzieży w Europie? – raport PKO [struktura sprzedaży, wydatki per capita, wartość sprzedaży] - 3

W 2021 r. najwyższa szacunkowa sprzedaż odzieży wśród krajów europejskich obserwowana jest w Wielkiej Brytanii w wysokości 62,7 mld EUR, co stanowi 17,2% europejskiego rynku. Prognozowany jest wzrost tej wartości do poziomu 80,1 mld EUR w 2026 r., czyli poziomu o 21,7% wyższego niż w roku poprzedzającym wybuch pandemii COVID-19 i będzie to najbardziej dynamiczny rozwój spośród tych pięciu rynków. Co ciekawe, w 2026 r. wartość sprzedaży odzieży we Włoszech nadal będzie nieznacznie (o 0,5%) niższa od notowanej w 2019 r.

Jak kształtuje się rynek odzieży w Europie? – raport PKO [struktura sprzedaży, wydatki per capita, wartość sprzedaży] - 4Jak kształtuje się rynek odzieży w Europie? – raport PKO [struktura sprzedaży, wydatki per capita, wartość sprzedaży] - 4

Reklama

Sklepy online odpowiadają za 30,0% szacunkowych przychodów ze sprzedaży odzieży w Europie w 2021 r. Prognozuje się, że do 2025 r. udział przychodów z kanałów e-commerce istotnie zwiększy się do 43,3%.

**Materiał pochodzi z raportu PKO BP: BRANŻA ODZIEŻOWA Pozycja międzynarodowa polskich producentów w obliczu kryzysu wywołanego przez pandemię COVID-19, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk

Zobacz raport

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama