Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo oraz Buslik, zanotowała wzrost wyników sprzedaży w trzecim kwartale br. W tym okresie jednostkowe przychody ze sprzedaży CDRL S.A. wyniosły 75,1 mln zł, co oznacza wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku o 9,8 proc. Trzeci kwartał był także dobrym okresem sprzedażowym dla Buslika – w tym okresie przychody ze we wszystkich kanałach dystrybucji poza e-commerce wyniosły 71,8 mln zł, natomiast w sklepie internetowym odnotowano 2,2 mln zł przychodów, czyli o 140 proc. więcej w porównaniu do wyników osiągniętych rok wcześniej.
- Sprzedaż Grupy CDRL w trzecim kwartale br. utrzymywała się na bardzo wysokim poziomie. Coraz bardziej widoczne są efekty synergii i działań optymalizacyjnych prowadzonych po przejęciach na przełomie 2018/2019 r. Szczególnie imponująca jest sprzedaż internetowa Buslik, która wzrosła o 140 proc. względem ubiegłego roku. Osiągnęliśmy to dzięki implementacji procesów i rozwiązań stosowanych w Coccodrillo. – komentuje Marek Dworczak, prezes CDRL
Od stycznia do września br. jednostkowe przychody wygenerowane przez CDRL wyniosły 190,8 mln zł i były wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku o 10,0 proc. W ciągu trzech ostatnich kwartałów polski sklep internetowy osiągnął sprzedaż na poziomie 17,7 mln zł, co oznacza wzrost o 15,2 proc. względem wyników z 2018 r. W tym okresie wzrost przychodów odnotował również Buslik. Firma wypracowała 189,2 mln zł przychodów jednostkowych, tj. o 2,6 proc więcej r/r. W imponującym tempie rozwija się sklep internetowy – od początku roku sprzedaż w tym kanale wyniosła 5,6 mln zł, czyli o 92,3 proc. więcej niż w ciągu trzech kwartałów w roku poprzednim.
Grupa CDRL zmieniła sposób informowania o wynikach sprzedażowych – jest to pierwsza publikacja danych w nowej formule, zawierającej jednostkowe kwartalne przychody CDRL S.A. (sprzedaż wszystkimi kanałami dystrybucji: sieć stacjonarna, eksport, franczyza w Polsce i zagranicą oraz sprzedaż hurtowa) oraz LLC DPM. Kolejne dane dotyczące przychodów zostaną przekazane do publicznej wiadomości po zakończeniu kolejnego kwartału i analogicznie do niniejszego komunikatu będą obejmowały również białoruską sieć Buslik.
Poniżej szczegółowe dane dotyczące jednostkowych przychodów CDRL S.A. oraz LLC DPM (Buslik) w III kwartale 2019 r. oraz w ujęciu narastającym, wraz z danymi za okresy porównywalne. Poniższe dane nie uwzględniają korekt konsolidacyjnych oraz korekt MSRowych.
CDRL S.A. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jednostkowe przychody ze sprzedaży |
III kwartał |
III kwartał |
zmiana |
|
narastająco |
narastająco |
zmiana |
62,29 |
68,77 |
10,41% |
|
158,18 |
173,16 |
9,47% | |
|
|
|
|
|
|
|
|
przychody ze sprzedaży towarów |
III kwartał |
III kwartał |
zmiana |
|
narastająco |
narastająco |
zmiana |
6,13 |
6,35 |
3,54% |
|
15,33 |
17,66 |
15,21% | |
|
|
|
|
|
|
|
|
łącznie |
68,42 |
75,12 |
9,8% |
|
173,51 |
190,82 |
10,0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
LLC DPM – BUSLIK |
|
|
|
|
|
|
|
Kurs BYN/PLN 1,9224 tabela B NBP z dn. 25.09.2019 | |||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
przychody ze sprzedaży towarów |
III kwartał |
III kwartał |
zmiana |
|
narastająco |
narastająco |
zmiana |
71,53 |
71,83 |
0,42% |
|
181,43 |
183,63 |
1,2% | |
|
|
|
|
|
|
|
|
przychody ze sprzedaży towarów |
III kwartał |
III kwartał |
zmiana |
|
narastająco |
narastająco |
zmiana |
0,92 |
2,21 |
140% |
|
2,90 |
5,57 |
92,3% | |
|
|
|
|
|
|
|
|
łącznie |
72,45 |
74,03 |
2,2% |
|
184,33 |
189,20 |
2,6% |
O SPÓŁCE:
Grupa CDRL to wiodący dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Enjoy Baby, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi - Buslik. Grupa CDRL dostarcza kompleksową ofertę dziecięcą, posiada własny zespół projektantów i designerów. Produkcja asortymentu poddawana jest pełnej kontroli jakości przy jednoczesnej optymalizacji kosztów i gwarancji bezpieczeństwa dostaw. Uzupełniającą ofertę stanowi obuwie dziecięce, produkcji własnej i zewnętrznej oraz zabawki i akcesoria. W portfolio spółki znajdują się również Sale Zabaw Fikołki, gdzie znajdują się sklepy i cornery z odzieżą marki Coccodrillo. Spółka prowadzi działalność w Polsce i wielu innych państwach Unii Europejskiej, a także poza nią. Produkty marki Coccodrillo dostępne są łącznie w ponad 500 punktach handlowych a także w sklepie internetowym działającym w 5 wersjach językowych.