Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Czy w przyszłości udostępnianie danych finansowych będzie koniecznością?

|
selectedselectedselected
Czy w przyszłości udostępnianie danych finansowych będzie koniecznością?  | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Połączenie udostępniania danych i cyfryzacji zapewnia wydajność z samej swojej natury. Stwarza również nowe możliwości wykorzystania analizy danych, co pozwala lepiej zrozumieć, jak zachowują się klienci, kiedy i dlaczego kupują produkty i usługi oraz czego prawdopodobnie będą szukać w przyszłości. Dla fintechów udostępnianie danych otwiera nowe rynki w postaci baz klientów banków i stworzenia nowych bądź komplementarnych produktów i usług.

Technologia, procedury bezpieczeństwa i postawy przedstawicieli rynku związane z udostępnianiem danych finansowych rozwinęły się tak szybko w ciągu kilku lat, że można śmiało powiedzieć, że udostępnianie danych finansowych jest na dobrej drodze, aby stać się powszechnie akceptowanym standardem. Klienci czują się bardziej komfortowo, dzieląc się swoimi informacjami finansowymi nie tylko z bankami, ale także z pożyczkodawcami i innymi podmiotami trzecimi.

Klienci doceniają to, że udostępnianie danych może prowadzić do tworzenia spersonalizowanych produktów i usług, które ułatwią im życie, dostarczą im więcej rozrywki, będą edukować i pozwolą oszczędzać pieniądze. Ani firmy, ani ich klienci nie chcą cofnąć czasu i zrezygnować ze zdobyczy technologii – i rzeczywiście, rozwój i zainteresowanie produktami wykorzystującymi dane są zauważalne.

Firmy nabierają doświadczenia oraz pewności w procesie otrzymywania i analizowania danych finansowych, a wiele z nich posiłkuje się nowymi technologiami (takimi jak uczenie maszynowe), aby dostęp do tych danych i ich synteza były łatwiejsze niż wcześniej.

Udostępnianie danych finansowych może stać się koniecznością w najbliższej przyszłości choćby tylko dlatego, że zjawisko to szybko się upowszechnia i powoli staje się normą. Dzieje się tak częściowo dlatego, że pandemia koronawirusa, zdystansowanie społeczne i praca zdalna zwiększają potrzebę cyfryzacji procesów, tworząc zupełnie nowe modele biznesowe i sposoby pracy dla fintechów czy banków. Oczywiście już przed kryzysem ta zmiana zachodziła, napędzana dostępnością platform z otwartymi interfejsami aplikacji (API), które umożliwiały instytucjom finansowym współpracę z fintechami i dostarczanie produktów i usług, z których chcą korzystać klienci. Pandemia zwiększyła jednak dynamikę tego procesu.

Reklama

Aby firmy mogły przetrwać i konkurować, konieczna będzie zmiana i przystosowanie się do działań cyfrowych. Być może nawet rozwiązania, które jeszcze rok temu wydawały się kwestią odległej przyszłości , takie jak rozpoznawanie twarzy w płatnościach, pojawią się szybciej niż przewidywano.

 



 

***Materiał pochodzi z raportu Kontomatlk: “Otwarta Bankowość w Polsce – Raport 2022”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Pobierz raport

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw.


Reklama
Reklama