Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Branża turystyczna próbuje odrabiać straty. Jak poradzi sobie poza sezonem?

|
selectedselectedselected
Branża turystyczna próbuje odrabiać straty. Jak poradzi sobie poza sezonem? | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Po trudnym dla turystyki sezonie 2020 większość firm wciąż odrabia straty. Wakacje 2021 były rekordowe. Według danych firmy Boataround, prowadzącej platformę online do wynajmu łodzi, liczba rezerwacji wzrosła w lipcu i sierpniu o 100% w porównaniu do roku 2020. Miesiące jesienne i zimowe stanowią jednak wyzwanie dla całej branży. Chcąc zachować ciągłość finansową firmy turystyczne wydłużają sezon urlopowy oraz oferują ubezpieczenia od rezygnacji z podróży.

Rekordowe lato 2021

Początek roku 2021 był dla turystyki trudny. Liczba międzynarodowych przejazdów (z noclegami) przez pierwsze miesiące była o 40% mniejsza niż w tym samym okresie roku 2020 i o 80% niższa w porównaniu do roku 2019. W czerwcu i lipcu nastąpiło ożywienie ruchu turystycznego związane z otwarciem wielu kierunków, głównie w Europie i Ameryce, a także złagodzeniem ograniczeń podróży dla osób zaszczepionych. Małe wyspy na Karaibach, w Afryce, Azji i Pacyfiku oraz niektóre miasteczka europejskie zarejestrowały nawet więcej turystów niż przed pandemią. Wakacje 2021 okazały się rekordowe również dla branży żeglarskiej.

Pandemia miała ogromny wpływ na liczbę rezerwacji łodzi. W kwietniu 2020 liczba logowań z zamiarem rezerwacji spadła na platformie aż o 75% w porównaniu do poprzednich miesięcy. Sierpień 2021 to pierwszy miesiąc, w którym zarejestrowaliśmy ruch podobny do tego z okresu przed pandemią COVID-19. Większość dostępnych w wakacje łodzi została zarezerwowana, a niektórzy klienci byli nawet zmuszeni przenieść swój urlop na wrzesień – tłumaczy Pavel Pribiš z Boataround.

Dłuższy sezon urlopowy

W tym roku sezon wypoczynkowy nie zakończył się w sierpniu. W Chorwacji we wrześniu było 1,9 miliona turystów – ponad dwa razy więcej niż w tym samym czasie w ubiegłym roku. Obłożenie miejsc noclegowych i hoteli w Grecji sięgnęło w okresie od 12 do 19 września aż 63%. Coraz więcej osób decyduje się na wypoczynek również w październiku i listopadzie.

Reklama

We wcześniejszych latach w październiku łodzie w Chorwacji czy Grecji już cumowały na okres zimowy. Obecnie obserwujemy zmianę tego trendu. Sezon wciąż trwa. Zwłaszcza dla turystów z Polski czy Rosji. Umiejętności żeglarskie sprawiają, że nie boją się pływać mimo złej pogody. Trudniejsze warunki atmosferyczne mogą być wyzwaniem, ale pozwalają na przeżycie przygody. To atut, z którego mogą korzystać nie tylko firmy czarterujące łodzie, ale też dostawcy różnego typu atrakcji turystycznych – zauważa Pribiš – Wydłużenie sezonu pomaga branży podnieść się po trudnym roku 2020. Zwłaszcza, że na większości firm ciążą spore zobowiązania finansowe.

Niższe ceny i możliwość ubezpieczenia

Na wypoczynek poza sezonem turyści decydują się przede wszystkim chcąc uniknąć tłumów. Ryzyko związane z niepewną pogodą wynagradza niższa cena. W przypadku wynajmu łodzi koszty mogą zmniejszyć się nawet o połowę. Nowoczesny 4-kabinowy jacht żaglowy jesienią można wynająć za ok. 7 tysięcy złotych za tydzień – w lipcu ta sama łódź kosztuje ok. 14 tysięcy.

Niepewna sytuacja epidemiologiczna sprawia, że dla wielu turystów kluczowe stają się kwestie związane z ubezpieczeniem od rezygnacji z wyjazdu. Możliwość bezkosztowej zmiany kierunku zachęciłaby do wcześniejszej rezerwacji niemal 60% badanych turystów z Polski.

Ubezpieczenie od rezygnacji w przypadku choroby lub wprowadzenia obostrzeń oraz opcja zmiany kierunku bez dodatkowych opłat daje klientom poczucie bezpieczeństwa. W odpowiedzi na potrzeby turystów wiele firm decyduje się je wprowadzić. Z czasem taka możliwość stanie się w branży standardem, niezależnie od sytuacji epidemiologicznej – podkreśla Pribiš.

Chcąc odrobić straty firmy turystyczne starają się zachęcić klientów do podróży poza sezonem. Chociaż sytuacja epidemiologiczna wciąż jest niepewna, wiele osób decyduje się na wyjazdy. W miesiącach jesiennych i zimowych najłatwiej przyciągnąć ich atrakcyjnymi ofertami cenowymi i elastycznymi warunkami rezerwacji.

Reklama

Źródła:

Dane platformy Boataround

World Tourism Barometr – September 2021

Dane Chorwackiej Narodowej Organizacji Turystycznej

https://www.schengenvisainfo.com/news/greek-tourism-minister-tourist-season-in-greece-hasnt-ended-yet/ 

Reklama

Raport pracowni Research Partner dla Travelplanet: Czy Polski turysta boi się Covid 19?

O Boataround

Boataround to największa na świecie platforma rezerwacji i wynajmu łodzi online. Założona w 2016 roku przez Janę Escher i Pavla Pribiša firma działa w 71 krajach. Serwis internetowy i pomoc dla klientów są dostępne w 26 językach, w tym w języku polskim. Platforma łączy ponad 2 tys. firm czarterowych i właścicieli łodzi z wynajmującymi, oferując 27 tys. jachtów w 1,4 tys. lokalizacji. Zapewnia gwarancję najniższej ceny, lokalne opcje płatności i elastyczne warunki rezerwacji, współpracuje m.in. z grupą ubezpieczeniową ERGO, aby zapewniać klientom szeroką formę ochrony. Boatraround notuje najwyższe w branży oceny obsługi klienta (4,8/5 według Trustpilot).

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw.


Tematy

wiadomości branża turystyczna branża turystyczna co to branża turystyczna definicjaInformacje deutsch fur profis branża hotelarsko turystyczna branża turystyczna w polsce branża turystyczna praca branża turystyczna w polsce jest nadmiernie regulowana branża turystyczna kraków polska branża turystyczna branża turystyczna proz szkolenia branża turystyczna branża turystyczna perspektywy branża turystyczna po angielsku branża turystyczna zarobki biznes plan branża turystyczna praca branża turystyczna branża turystyczna venture capital branża turystyczna przedsiębiorstwa list motywacyjny branża turystyczna cv branża turystyczna branża turystyczna polska branża turystyczna w niemczech branża turystyczna w polsce 2018 branża turystyczna pkd deutsch fur profis branża hotelarsko turystyczna odpowiedzi oferty pracy branża turystyczna branża turystyczna charakterystyka deutsch fur profis branża hotelarsko turystyczna pdf deutsch fur profis branża hotelarsko turystyczna chomikuj branża turystyczna tłumacz zwolnienie z zus dla branży turystycznej tarcza antykryzysowa dla branży turystycznej praca w branży turystycznej pomoc dla branży turystycznej szkolenia z systemów rezerwacyjnych w branży turystycznej newsy z branży turystycznej praca w branży turystycznej za granicą innowacje w branży turystycznej problemy branży turystycznej targi branży turystycznej w branży turystycznej transfer oznacza sezonowość w branży turystycznej analiza branży turystycznej słownik pojęć używanych w branży turystycznej udział branży turystycznej w pkb właściwy dobór personelu kluczem powodzenia przedsięwzięcia w branży turystycznej informacje z branży turystycznej trendy w branży turystycznej szkolenia dla pracowników branży turystycznej opis branży turystycznej zawody w branży turystycznej język angielski w branży turystycznej public relations w branży turystycznej
Reklama
Reklama