Wskutek pandemii import odzieży do Wielkiej Brytanii zanotował w latach 2020-2021 średni spadek 11,0% rocznie do ponad 17,6 mld EUR. Mimo znacznego 15,9-procentowego wzrostu tego importu w 2022, jego wartość była nadal o 8,1% niższa niż w 2019.
W strukturze brytyjskiego importu odzieży w 2022 pierwszą pozycję zajmowały Chiny z udziałem wynoszącym 25,3%. Odzież importowana z Polski o wartości 52,1 mln EUR stanowiła w 2022 zaledwie 0,3% importu odzieży do Wielkiej Brytanii, co dało Polsce 29. miejsce wśród dostawców na ten rynek. Silny spadek importu o 33,7% spowodował spadek Polski w rankingu o 4 lokaty wobec pozycji w 2021.
Rynek odzieży w Wielkiej Brytanii
W latach 2018-2019 sprzedaż odzieży w Wielkiej Brytanii zwiększała się średnio o 2,4% rocznie. Pandemia COVID-19 wywołała osłabienie tempa wzrostu wartości rynku do średnio 1,8% rocznie w kolejnych trzech latach (CAGR 2020-2022). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika odbije do 6,0% rocznie (CAGR 2023- 2027). Segment odzieży damskiej, którego sprzedaż w 2023 w Wielkiej Brytanii jest przewidywana na 46,0 mld EUR, będzie stanowił 55,4% całkowitej sprzedaży branży.
Według szacunków Statisty, 45% przychodów ze sprzedaży odzieży w Wielkiej Brytanii w 2022 pochodziło ze sklepów online.