Import odzieży do Japonii zanotował w latach 2020-2021 średni spadek o 10,2% rocznie do blisko 20,2 mld EUR, wskutek pandemii. Mimo 4,7-procentowego wzrostu tego importu w 2022, jego wartość była 3,8 mld EUR niższa niż przed COVID-19, osiągając 21,1 mld EUR.
W strukturze japońskiego importu odzieży w 2022 dominującą pozycję zajmowały Chiny z udziałem wynoszącym 55,3%. Odzież importowana z Polski o wartości 23,1 mln EUR stanowiła w 2022 zaledwie 0,1% importu odzieży do Japonii, co dało Polsce 26. miejsce wśród dostawców na ten rynek.
Rynek odzieży w Japonii
W latach 2018-2019 wartość rynku odzieży w Japonii zwiększała się średnio o 2,0% rocznie. Pandemia COVID-19 wywołała spadek sprzedaży o średnio 1,8% rocznie w kolejnych trzech latach (CAGR 2020-2022).
Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika sprzedaży odzieży w Japonii będzie ponad dwukrotnie wyższa od notowanej w latach 2018-2019 i osiągnie średnio 5,5% rocznie (CAGR 2023-2027). Segment odzieży damskiej, którego sprzedaż w 2023 w Japonii jest przewidywana na 48,0 mld EUR, będzie stanowił 55,4% całkowitej sprzedaży branży.
Zobacz także: Sektor z GPW rozgrzany do czerwoności, wystarczył jeden news