Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Rynek odzieży w Japonii: analiza konkurencji, struktura importu i topowi dostawcy

|
selectedselectedselected
Rynek odzieży w Japonii: analiza konkurencji, struktura importu i topowi dostawcy | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Import odzieży do Japonii zanotował w latach 2020-2021 średni spadek o 10,2% rocznie do blisko 20,2 mld EUR, wskutek pandemii. Mimo 4,7-procentowego wzrostu tego importu w 2022, jego wartość była 3,8 mld EUR niższa niż przed COVID-19, osiągając 21,1 mld EUR.

 

Rynek odzieży w Japonii: analiza konkurencji, struktura importu i topowi dostawcy - 1Rynek odzieży w Japonii: analiza konkurencji, struktura importu i topowi dostawcy - 1

Rynek odzieży w Japonii: analiza konkurencji, struktura importu i topowi dostawcy - 2Rynek odzieży w Japonii: analiza konkurencji, struktura importu i topowi dostawcy - 2

W strukturze japońskiego importu odzieży w 2022 dominującą pozycję zajmowały Chiny z udziałem wynoszącym 55,3%. Odzież importowana z Polski o wartości 23,1 mln EUR stanowiła w 2022 zaledwie 0,1% importu odzieży do Japonii, co dało Polsce 26. miejsce wśród dostawców na ten rynek.

Reklama

Rynek odzieży w Japonii: analiza konkurencji, struktura importu i topowi dostawcy - 3Rynek odzieży w Japonii: analiza konkurencji, struktura importu i topowi dostawcy - 3

 

Rynek odzieży w Japonii

Rynek odzieży w Japonii: analiza konkurencji, struktura importu i topowi dostawcy - 4Rynek odzieży w Japonii: analiza konkurencji, struktura importu i topowi dostawcy - 4

W latach 2018-2019 wartość rynku odzieży w Japonii zwiększała się średnio o 2,0% rocznie. Pandemia COVID-19 wywołała spadek sprzedaży o średnio 1,8% rocznie w kolejnych trzech latach (CAGR 2020-2022).

Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika sprzedaży odzieży w Japonii będzie ponad dwukrotnie wyższa od notowanej w latach 2018-2019 i osiągnie średnio 5,5% rocznie (CAGR 2023-2027). Segment odzieży damskiej, którego sprzedaż w 2023 w Japonii jest przewidywana na 48,0 mld EUR, będzie stanowił 55,4% całkowitej sprzedaży branży.

 

Zobacz także: Sektor z GPW rozgrzany do czerwoności, wystarczył jeden news

Reklama

 

Rynek odzieży w Japonii: analiza konkurencji, struktura importu i topowi dostawcy - 5Rynek odzieży w Japonii: analiza konkurencji, struktura importu i topowi dostawcy - 5

Rynek odzieży w Japonii: analiza konkurencji, struktura importu i topowi dostawcy - 6Rynek odzieży w Japonii: analiza konkurencji, struktura importu i topowi dostawcy - 6

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama