Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Auta elektryczne z większym zasięgiem, a w niższej cenie – już niebawem i w Polsce!

|
selectedselectedselected
Auta elektryczne z większym zasięgiem, a w niższej cenie – już niebawem i w Polsce! | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Baterie LFP po raz pierwszy pojawią się w modelach BMW. To tańsze ogniwa bez kobaltu. Nowa bateria będzie o 100% bardziej pojemna od tej stosowanej w pierwszym BMW i3.

 

 

Reklama

Baterie LFP są bezpieczniejsze i wykorzystują powszechniejsze żelazo i fosfor, zamiast kobaltu, manganu i niklu. Dzięki temu są tańsze od ogniw NMC. Ich wadą jest jednak wolniejsze ładowanie na mrozie i mniejsza pojemność. W ogniwach będących dziś na rynku różnica w pojemności sięga 50%.

 Jest niemal pewne, że LFP pojawią się tylko w podstawowych wersjach i być może nie we wszystkich segmentach. Modele z takimi ogniwami mogą mieć pojemność baterii na poziomie ok. 60 kWh.

Poprawiona chemia ogniw, ich nowy kształt oraz pakowanie ogniw bezpośrednio w pakiet baterii (z pominięciem modułów) oznaczać będą wzrost gęstości energetycznej o 20%, zasięgu o 30% i o 30% szybsze ładowanie, przy jednoczesnym spadku śladu węglowego ich produkcji o 60% względem obecnej generacji.

 

W szóstej generacji baterii BMW ograniczy także koszty produkcji o 40%.

Reklama

- Tańsze baterie w niedalekiej przyszłości mogą przełożyć się na niższe ceny elektryków – mówi  w rozmowie z MarketNews24 Bartłomiej Derski, ekspert WysokieNapieice.pl. – Przed nami kolejny skok w rozwoju e-mobilności.

 

Zobacz także: Jakie cechy posiada dobry inwestor? To one są kluczem do fortuny

 

 

Dzięki nowym ogniwom nawet w elektrycznej serii 3 zagoszczą już akumulatory o pojemności ok. 100 kWh. Realny zasięg Neue Klasse w tej wersji wyniesie od 450 km na autostradzie i do 750 km na drogach krajowych.

Reklama

Koncern pracuje jednocześnie nad ogniwami sodowo-jonowymi i ze stałym elektrolitem.

- W naszych testach samochodem BMW i4 trasę z Amsterdamu do Warszawy pokonaliśmy, długości 1 200 km, pokonaliśmy w 12 godzin, a konkurencyjnym modelem Tesli jechaliśmy z Jeleniej Góry do Warszawy bez żadnego ładowania, pokonując trasę 500 km w 4,5 godziny – dodaje B.Derski z WysokieNapiecie.pl.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


MarketNews24

MarketNews24

MarketNews24 to zespół ludzi z wieloletnim doświadczeniem w pracy w mediach. Dziennikarze, operatorzy, montażyści, graficy, animatorzy, dźwiękowcy, lektorzy, copywriterzy... i wielu innych specjalistów od multimediów.


Reklama
Reklama