Dziś na parkiecie NewConnect zadebiutowała spółka CreativeForge Games. Stała się tym samym 404. spółką notowaną na rym rynku i 4. debiutującą w tym roku. Będzie także 18. podmiotem w gronie spółek gamingowych, biorąc pod uwagę zarówno główny parkiet GPW, jak i rynek NewConnect.
CreativeForge Games wchodzi na giełdę bez oferty publicznej, wprowadzając do obrotu wcześniej wyemitowane akcje serii A-K. Ceną odniesienia dla pierwszego notowania jest cena emisyjna akcji serii K, wynosząca 12,00 zł. Pierwsza odnotowana dziś cena wyniosła z kolei 22,00 zł, a więc była o 83,33% wyższa. Notowania rozpoczęły się o godzinie 11:30 i tuż po ich otwarciu widoczne było spore, jak na rynek New Connect, zainteresowanie inwestorów. W pierwszych minutach sesji cena spada względem poziomu otwarcia.
CreativeForge Games to spółka istniejąca od 2011 roku i od czasu powstania realizuje coraz większe i bardziej złożone projekty. CFG specjalizuje się w szeroko pojętych grach taktyczno-strategicznych na komputery PC i konsole. Jej najbardziej rozpoznawalna produkcja to Hard West, ale w tym roku światło dzienne ujrzy największy dotychczas realizowany projekt, jakim jest Phantom Doctrine.
Głównym udziałowcem CFG jest notowana na głównym parkiecie GPW spółka PlayWay, działająca w sektorze gier komputerowych. Posiada ona udziały w wielu mniejszych podmiotach.
Debiut CFG to kolejny przykład tego jak dużym zainteresowaniem inwestorów cieszą się spółki gamingowe. 2 tygodnie temu mocne wzrosty w pierwszym dniu notowań na głównym parkiecie GPW zaliczyła spółka Ten Square Games.