Strata -2,9 mln zł to wynik LongTerm Games w 2022 roku. Odpisy z tytułu nieudanej premiery „Space Tail” wynoszą -2,9 mln zł. Spółka ujawniła nową produkcję: "Star Keeper".
- Sprzedaż „Space Tail” w IV kwartale 2022 wyniosła 1 021 sztuk na PC i 912 sztuk na Nintendo Switch.
- Przychody ze sprzedaży „Space Tail” wyniosły ledwie 62,2 tys. zł.
- Strata -2,9 mln zł to wynik LongTerm Games w 2022 roku.
- 9 marca 2023 r. ma odbyć się premiera wersji konsolowych „Space Tail”.
- W 2023 r. LongTerm Games planuje rozpoczęcie produkcji nowej gry "Star Keeper".
- "Star Keeper" ma być inspirowany luźno twórczością Douglasa Adamsa (książka "Restauracja na końcu wszechświata").
- Albert Rokicki przyznał podczas konferencji wynikowej, że "dobór gatunku premierowej gry był nietrafiony".
- Zobacz również: Kapitał ludzki jest najcenniejszym aktywem każdej spółki gamingowej
Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo
"Space Tail" to miała być gra, w którą nie będziesz mógł przestać grać. No ale niezbyt dobrze się sprzedaje. Przygody psa-kosmonauty nie zachwyciły użytkowników PC i Nintendo Switch. Spółka LongTerm Games znanego blogera Alberta Rokickiego straciła -2,9 mln zł w 2022 roku.
Sprzedaż gry od momentu premiery 3.11.2022 do 31.12.2022 wyniosła 1 021 sztuk na PC i 912 sztuk na Nintendo Switch. Wynik spółki na sprzedaży w IV kwartale 2022 r. wyniósł -155 046,17 zł.
Spółka Rokickiego podjęła decyzję o dokonaniu odpisów aktualizujących wartość zapasów po analizie sprzedaży gry "Space Tail" w wysokości dokładnie 2 889 402,89 zł.
Zarząd spółki zastrzegł, że jednostkowe sprawozdanie finansowe za rok 2022 r. będzie podlegało badaniu przez biegłego rewidenta, dlatego wyżej zaprezentowane kwoty mogą ulec zmianie.
Zobacz również: Wielkie zaskoczenie na GPW - młody miliarder chce ściągnąć chemicznego (i dywidendowego) giganta z parkietu
-2,9 mln zł straty @GamesLongterm w 2022. pic.twitter.com/ykuHcrVAed
— Piotr Rosik (@PiotrRosik) February 13, 2023
62,2 tys. zł przychodów ze sprzedaży „Space Tail”
Rok 2022 to już drugi rok, zamykany przez LongTerm Games na minusie. W roku 2021 firma straciła 236 tys. zł. Przy czym wtedy, oczywiście, pracowała nad grą „Space Tail” i nie miała przychodów.
Przychody LongTerm Games ze sprzedaży w IV kwartale 2022 wyniosły 413,7 tys. zł, z czego ze sprzedaży produktów wyniosły ledwie 62,2 tys. zł. Gra miała premierę w dniu 3 listopada 2022 r. w wersjach przeznaczonych na komputery osobiste (PC) na platformach Steam i GOG oraz na konsolę Nintendo Switch w sklepie Nintendo eShop.
Spółka zaraportowała przychody finansowe sięgające 170 tys. zł w IV kw. 2022. Wynikają one ze sprzedaży części posiadanego pakietu akcji spółki Covenant.dev.
Spółka została założona w czerwcu 2020 roku z inicjatywy Alberta Rokickiego, Roberta Ogłodzińskiego i Adriana Przybylskiego. Rozpoczęła działalność w lipcu 2020 roku. W ramach dwóch ofert publicznych pozyskała od inwestorów zewnętrznych łącznie ok. 4,5 mln zł w ciągu dwóch pierwszych lat działalności. Środki te poszły na produkcję i wydanie pierwszej gry pt. „Space Tail: Every Journey Leads Home” oraz kolejno na inwestycje kapitałowe w spółki Enjoy Studio, Rune Powered oraz Covenant.dev.
Zobacz również: Banki centralne przygotowują się na recesję, a Longterm Games na najgorętszy debiut tego roku
Pierwsza produkcja LongTerm Games jest grą platformową z gatunku science-fiction, przeznaczoną dla graczy typu mid-core. 9 marca 2023 r. odbędzie się premiera wersji konsolowych (Microsoft Xbox, Sony PlayStation).
W 2023 r. LongTerm Games planuje rozpoczęcie produkcji nowej gry („Projekt 2”).
Od 10 października 2022 r. spółka jest notowana na NewConnect.
Przypomnijmy, że od debiutu spółka Rokickiego straciła -52% na wycenie. Obecnie jest warta 9,9 mln zł.
Zobacz również: PILNE! Euforia na akcjach spółki produkującej obuwie! Inwestorzy zachwycili się nowym kontraktem podpisanym z wojskiem
Historia notowań LTM
Źródło: Stooq
Nowa produkcja: symulator knajpy międzygalaktycznej
Spółka rokickiego ujawniła swoje plany podczas wieczornej konferencji. Przedstawiła nową produkcję pod roboczym tytułem "Star Keeper". Ma to być symulator knajpy międzygalaktycznej. Czyli znów świat S-F.
"Dobór gatunkowy premierowej gry był nietrafiony. Teraz idziemy w popularniejszy gatunek - strategia. Także data premiery była niefortunna. Budżet nowej gry nie powinien przekroczyć 120 000 zł. Jej premiera jest możliwa w terminie I-II kw. 2024" - powiedział Rokicki.
Rockicki stwierdził, że nowa gra ma być inspirowana luźno twórczością pisarza Douglasa Adamsa ("Restauracja na końcu wszechświata").