Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

ING Bank Śląski S.A.: Zgoda na przystąpienie do tworzonego systemu ochrony (2022-06-07)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 20:Zgoda na przystąpienie do tworzonego systemu ochrony.

Firma: ING BANK ŚLĄSKI SA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 20 / 2022
Data sporządzenia: 2022-06-07
Skrócona nazwa emitenta
INGBSK
Temat
Zgoda na przystąpienie do tworzonego systemu ochrony.
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd ING Banku Śląskiego S.A. („Bank”) informuje, że 7 czerwca 2022 roku uzyskał informację o podjęciu przez Zarządy i Rady Nadzorcze następujących banków: Alior Bank S.A., Bank Millennium S.A., Bank Polska Kasa Opieki S.A., BNP Paribas Bank Polska S.A., mBank S.A., Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. oraz Santander Bank Polska S.A. uchwał o wyrażeniu zgody na złożenie wniosku do Komisji Nadzoru Finansowego („KNF”) o zatwierdzenie umowy systemu ochrony i uznanie systemu ochrony, którego uczestnikami są banki działające w formie spółki akcyjnej wraz z projektem umowy systemu ochrony, tj. na udział w utworzeniu systemu ochrony, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 9a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Prawo bankowe („Prawo Bankowe”). Stosowna uchwała w tej sprawie została podjęta również przez Zarząd Banku. Bank oraz wyżej wymienione banki są dalej zwane Bankami Uczestnikami.

Powstanie systemu ochrony uzależnione jest od podpisania umowy systemu ochrony. Projekt umowy systemu ochrony podlega zatwierdzeniu przez KNF.

Po wydaniu przez KNF decyzji o zatwierdzeniu projektu umowy systemu ochrony oraz uznaniu systemu ochrony, Banki Uczestnicy utworzą spółkę akcyjną będącą jednostką zarządzającą systemem ochrony („Jednostka Zarządzająca”). Utworzenie Jednostki Zarządzającej uzależnione jest od wydania zgody na dokonanie koncentracji przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Kapitał zakładowy Jednostki Zarządzającej wyniesie 1 000 000 PLN (słownie: jeden milion złotych). Bank obejmie 13 006 akcji Jednostki Zarządzającej, o łącznej wartości nominalnej 130 060 PLN (słownie: sto trzydzieści tysięcy sześćdziesiąt złotych), co będzie stanowiło 13,0% jej kapitału zakładowego.

Celem systemu ochrony będzie:
1) zapewnienie płynności i wypłacalności Banków Uczestników na warunkach i w zakresie określonym w umowie systemu ochrony, oraz
2) wspieranie:
a) przymusowej restrukturyzacji prowadzonej przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny („BFG”) banku będącego spółką akcyjną, oraz
b) przejęcia banku będącego spółką akcyjną na podstawie art. 146b ust. 1 Prawa Bankowego.

Do systemu ochrony będą mogły przystąpić inne banki krajowe, o ile spełnią warunki określone w obowiązujących przepisach prawa oraz w umowie systemu ochrony.

W Jednostce Zarządzającej zostanie utworzony fundusz pomocowy w celu zapewnienia środków na finansowanie zadań systemu ochrony. Fundusz pomocowy zostanie utworzony z wpłat Banków Uczestników w wysokości 0,4% kwoty środków gwarantowanych danego banku objętego obowiązkowym systemem gwarantowania depozytów, o którym mowa w art. 2 pkt 34 ustawy z dnia 10 czerwca 2016 roku o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji („Ustawa o BFG”). W oparciu o poziom środków gwarantowanych Banku na koniec pierwszego kwartału 2022 roku, który wynosił 107 414 149 tys. PLN (słownie: sto siedem miliardów czterysta czternaście milionów sto czterdzieści dziewięć tysięcy złotych), szacuje się, że Bank wpłaci do funduszu pomocowego 429 657 tys. PLN (słownie: czterysta dwadzieścia dziewięć milionów sześćset pięćdziesiąt siedem tysięcy złotych), co obciąży wyniki Banku w 2022 roku. Kwota ta może ulec zmianie, jeśli ustalenie wysokości wpłaty nastąpi na podstawie wysokości kwoty środków gwarantowanych na koniec drugiego kwartału 2022 roku i kwota środków gwarantowanych ulegnie zmianie. Dalsze wpłaty do funduszu pomocowego będą wymagały jednogłośnej uchwały walnego zgromadzenia Jednostki Zarządzającej.

Zgodnie z przepisem art. 287 ust. 2 i następnie Ustawy o BFG Rada BFG może podjąć decyzję o obniżeniu poziomu środków systemu gwarantowania depozytów w bankach biorąc pod uwagę między innymi wysokość środków zgromadzonych przez system ochrony. Ponadto, zgodnie z przepisem art. 15 ust. 1h pkt 5 ustawy z dnia 15 lutego 1992 roku o podatku dochodowym od osób prawnych, wpłaty uczestników systemu ochrony na fundusz pomocowy stanowią koszt uzyskania przychodów.

Odpowiedzialność każdego Banku Uczestnika za zobowiązania związane z jego uczestnictwem w systemie ochrony ograniczona jest do wysokości wkładów, które dany Bank Uczestnik jest zobowiązany wnieść na objęcie akcji Jednostki Zarządzającej oraz wpłat, które dany Bank Uczestnik jest zobowiązany wnieść do funduszu pomocowego.

Każdy Bank Uczestnik będzie mógł wypowiedzieć umowę systemu ochrony z zachowaniem 24-miesięcznego okresu wypowiedzenia. Po wypowiedzeniu umowa będzie nadal obowiązywać w stosunku do pozostałych Banków Uczestników.

Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z 16 kwietnia 2014 roku (Rozporządzenie MAR).

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

2022-06-07 report no. 20/2022: Consent to joining the protection scheme under formation.

The Management Board of ING Bank Śląski S.A. (“Bank”) hereby communicate that on 7 June 2022 they have been informed that the Management Boards and Supervisory Boards of the following banks: Alior Bank S.A., Bank Millennium S.A., Bank Polska Kasa Opieki S.A., BNP Paribas Bank Polska S.A., mBank S.A., Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. and Santander Bank Polska S.A. passed resolutions on consenting to submitting an application to the Polish Financial Supervision Authority (“PFSA”) for approval of the agreement on the protection scheme and recognition of the protection scheme the members of which are banks operating in the form of a joint-stock company along with the draft agreement on the protection scheme, i.e. to the participation in the creation of the protection scheme referred to in Article 4.1.9a of the Banking Law Act of 29 August 1997 (“Banking Law”). The relevant resolution was also passed by the Bank Management Board. The Bank and the above-referred banks are hereinafter referred to as Member Banks.

The protection scheme shall be created on condition of signing the agreement on the protection scheme. The draft agreement on the protection scheme shall be approved by the PFSA.

After the issue of the decision on approval of the draft agreement on the protection scheme and recognition of the protection scheme by the PFSA, the Member Banks will create a joint-stock company being the protection scheme managing entity (“Managing Entity”). The Managing Entity shall be created on condition of approval of the concentration by the President of the Office of Competition and Consumer Protection. The share capital of the Managing Entity shall be PLN 1,000,000 (in words: one million zloty). The Bank will take up 13,006 shares of the Managing Entity, of the total par value of PLN 130,060 (in words: one hundred and thirty thousand and sixty zloty), or 13.0% of its share capital.

The objective of the protection scheme is to:

1. ensure liquidity and solvency of the Member Banks on the terms and conditions and to the extent set out in the agreement on the protection scheme; and

2. support:

a) the resolution procedure pursued by the Bank Guarantee Fund (“BGF”) for the bank being a joint-stock company; and

b) acquisition of the bank being a joint-stock company under Article 146b.1 of the Banking Law.

The protection scheme can be joined by other local banks, provided they satisfy the terms and conditions set out in effective law and in the agreement on the protection scheme.

The Managing Entity shall establish an aid fund to ensure resources for funding the tasks of the protection scheme. The aid fund will be formed of the contributions made by Member Banks being 0.4% of the amount of the guaranteed funds of the given bank covered by the mandatory deposit guarantee scheme, referred to in Article 2.34 of the Act on the Bank Guarantee Fund, the Deposit Guarantee Scheme and Resolution of 10 June 2016 (“BGF Act”). Given the level of guaranteed funds of the Bank as at the end of Q1 2022; i.e. PLN 107,414,149 thousand (in words: one hundred and seven billion four hundred and fourteen million one hundred and forty nine thousand zloty), it is estimated that the Bank will pay the amount of PLN 429,657 thousand (in words: four hundred and twenty nine million six hundred and fifty seven thousand zloty) to the aid fund, which will encumber the Bank’s results in 2022. The said amount can change should the payment be determined using the amount of guaranteed funds as at the end of Q2 2022 and should the amount of the guaranteed funds change. Subsequent contributions to the aid fund shall require a unanimous resolution of the general meeting of the Managing Entity.

In line with Article 287.2 and ff. of the BGF Act, the BGF Board can resolve to lower the level of funds in the deposit guarantee scheme at banks, considering inter alia the amount of funds accumulated by the protection scheme. Further, in line with Article 15.1h.5 of the Corporate Income Tax Act of 15 February 1992, aid fund contributions of the protection scheme members are tax deductible.

The accountability of each Member Bank for their liabilities connected with the protection scheme membership shall be limited to the amount of contributions a given Member Bank is required to make to take up shares of the Managing Entity and the amounts the Member Bank is required to pay to the aid fund.

Each Member Bank can terminate the agreement on the protection scheme against a 24-month notice. After terminated, the agreement shall continue to apply to the other Member Banks.

Legal grounds: Article 17.1 of Regulation (EU) No. 596/2014 of the European Parliament and of the Council of 16 April 2014 on market abuse (MAR).

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2022-06-07 Bożena Graczyk Wiceprezes Zarządu Banku

Cena akcji Ingbsk

Cena akcji Ingbsk w momencie publikacji komunikatu to 190.8 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Ingbsk aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Ingbsk.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama