Przychody grupy wyniosły 2,64 mld euro i były wyższe o 3,4 proc. rdr.
Jak podano, segment B2C odnotował silny wzrost w kategoriach Sport, Designer i Beauty, podczas gdy w segmencie B2B sprzedaż wzrosła o 10,3 proc.
Ponadto spółka planuje wzmocnić istniejące huby technologiczne oraz dodanie nowej, uzupełniającej lokalizacji w chińskim centrum technologicznym Shenzhen. Dodatkowo poinformowano o kontynuacji umowy o współpracy z OpenAI , która ma na celu wspólne tworzenie rozwiązań z zakresu generatywnej sztucznej inteligencji dla branży mody.
Jak wskazano, liczba aktywnych klientów wzrosła od końca I kw. o 300 tys., osiągając 49,8 miliona.
Ponadto Zalando potwierdziło swoje całoroczne prognozy na 2024 r. i oczekuje, że zarówno GMV, jak i przychody wzrosną w tym roku od 0 proc. do 5 proc. w porównaniu z 2023 r. Spółka chce dalej koncentrować się na rentownym wzroście, przy dalszym wzroście marży. Skorygowany zysk EBIT ma wynieść od 380 mln euro do 450 mln euro. (PAP Biznes)