Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Forex, sport i reklama

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W ubiegłym tygodniu dowiedzieliśmy się, iż firma Divisa Capital nawiązała współpracę z brytyjskim klubem piłkarskim Watford Football Club. Klub zajmuje 13 pozycję w angielskiej Premiere League. Czy futbol jest dobrym nośnikiem reklamy?

 

Firmy rynku forex w futbolu to żadna nowość. Warto jednak zauważyć, że Divisa Capital nie jest brokerem detalicznym, a raczej dostawcą płynności dla innych brokerów i instytucji finansowych. W jej ofercie znajdują się zarówno instrumenty rynku FX jak i CFD. Umowa obejmuje trzy sezony .

 

Reklama

Umowy sponsorskie to nie nowość

Choć sponsoring firm typu Divisa Capital(czyli nie będących brokerem detalicznym) to nowość, to jednak brokerzy detaliczni forex obecni są w sporcie od wielu lat. Do największych  i najgłośniejszych przykładów tego typu umów sponsorskich należały umowy takie jak:

FxPro i Fulham

Alpari i WestHam United

IronFX oraz klub FC Balcerona

Reklama

EZTrader i Everton

Alpari – klub Zenit

XM i Al-Nassr FC

 

Oraz kilka innych. Jak widzimy umowy dotyczą nie tylko brokerów forexowych (EXZtrader, opcje binane) i jak za chwilę zobaczymy, nie tylko piłki nożnej. A jakie przesłanki stoją za tego typu umowami?

Reklama

 

Co daje sponsoring sportowy

Brokerzy decydujący się na sponsorowanie klubów piłkarskich zazwyczaj albo próbują ugruntować swoją pozycję lidera rynku albo są trakcie realizowania znaczącej strategii marketingowej. Co ciekawe, tego typu promocję stosuje się też przed wejściem na giełdę aby przyciągnąć inwestorów. – takie intencje przypisywano np. firmie IronFX. Na podobnej zasadzie firma XTB zdecydowała się zapewne niedawno na współpracę ze znanym aktorem Mads Mikkelsenem – akcje firmy właśnie co zadebiutowały na GPW.

 

Korzyści jakie uzyskuje sponsorowana firma to:

Reklama

- globalną rozpoznawalność marki

- dostęp do potencjalnego klienta płci męskiej, stanowiącego większość również wśród inwestorów

- możliwość zastosowania wielu strategii marketingowych zarówno online jak i tradycyjnych

 

Nie tylko piłka nożna – polski wątek

Reklama

Najgłośniejszym przykładem sponsoringu w świecie polskich firm była umowa XTB oraz zespołu McLaren formuły 1. Choć współpraca trwała dość krótko, odbiła się w branży dużym echem. Zespół McLaren był w tym czasie jednym z lepszych zespołów, w którym jeździł obecny mistrz świata, Lewis Hamilton.

 

FXMAG forex forex, sport i reklama 1FXMAG forex forex, sport i reklama 1

 

Sporty motorowe to druga najbardziej popularna dyscyplina jeśli chodzi o sponsoring. Zespoły, bądź poszczególnych zawodników, sponsorowały już takie firmy jak MiG, FXDD czy Exness – obecny sponsor zespołu RedBull Racing. Firma SAXO  sponsorowała zespół F1 Lotus oraz aktywnie wspiera jej byłego kierowcę, Romana Grosjeana.

Reklama

 

FXMAG forex forex, sport i reklama 2FXMAG forex forex, sport i reklama 2

 

Jak widać, wielkie pieniądze lubią wielkie gwiazdy. A być może wielkie gwiazdy przyciągają wielkie pieniądze? Zapewne z takiego założenia wychodzą brokerzy angażujący się w umowy sponsorskie w świecie sportu.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Sylwester Majewski

Sylwester Majewski

Sylwester Majewski jest niezależnym inwestorem, analitykiem i dziennikarzem znanego na świecie portalu Finance Magnates . Z rynkiem FX związany jest od 2003 roku, a z rynkami kapitałowymi od 1996. W ostatniej dekadzie brał udział w szeregu inicjatyw związanych z rynkiem. Był współwłaścicielem, nadzorowanej przez NFA, firmy brokerskiej Spencer FX(USA). Jest też posiadaczem dyplomu Brytyjskiego Stowarzyszenia Analityków Technicznych(STA).


Tematy

Reklama
Reklama