To prawdopodobnie jedna najważniejszych 'forexowych' umów sponsorskich łącząca rynek Forex ze światem futbolu. Grupa Rakuten zastąpi na koszulkach FC Barcelony firmę Quatar Airways i zapłaci za to około ćwierć miliarda dolarów w ciągu 4 lat trwania umowy.
Rakuten Group to japoński gigant branży e-commerce, a zarazem spółka macierzysta wiodącego brokera na japońskim rynku - Rakuten Securities. W Poza Japonią Rakuten Securities dał o sobie usłyszeć dzięki zeszłorocznemu przejęciu FXCM Japan i FXCM Hong Kong.
FC Barcelona - jeden z najbardziej utytułowanych klubów świata - może otrzymać od japońskiego giganta w sumie 246 milionów dolarów, a umowa może być przedłużona o dodatkowy sezon. Każdego roku Rakuten za możliwość promowania się na koszulkach, w których grają m.in. Messi, Neymar czy Suarez, zapłaci 55 milionów dolarów. Dodatkowo za każdy wygrany sezon w La Liga 'Barca' otrzyma 1,5 miliona dolarów, a za każde zwycięstwo w Lidze Mistrzów - 5 milionów dolarów.
Poprzedni sponsor Barcelony - Quatar Airways za miejsce na koszulkach płacił 33,5 miliona dolarów za sezon.
Przygoda 'Barcy' z rynkiem Forex
Barcelona już wcześniej miała okazję podpisać umowę sponsorską z firmą z branży Forex (która akurat mogła odbić się źle na marce klubu). Broker IronFx związał się z Blaugraną jeszcze przed okresem swoich ogromnych problemów płacąc klubowi z Katalonii prawie 3 miliony euro w ramach umowy sponsorskiej. Obecnie nadal możemy oglądać logo FC Barcelony na stronie IronFX z informacją o tym, że broker jest oficjalnym partnerem klubu. Jednak próżno szukać takiej informacji na oficjalnej stronie hiszpańskiego klubu.