Podsumowanie konferencji po wynikach 4Q23 [neutralne]
- Grupa chce w 2024 roku utrzymać dwucyfrową dynamikę przychodów oraz rentowność EBITDA;
- Na rynkach zachodnich nadal dość słaba koniunktura, spółce nie pomaga mocny PLN.
- Około 80% przychodów od klientów z branż: przemysł, administracja publiczna, usługi finansowe, life-science, opieka zdrowotna;
- Zarząd poszukuje możliwości akwizycyjnych w Polsce i za granicą;
- W obszarze zainteresowań grupy są podmioty z segmentu usług i rozwiązań IT;
Akwizycja Panda Group
- Pozwoli na przyspieszenie rozwoju w obszarze e-commerce (poszerzenie kompetencji technologicznych, których rozwinięcie w grupie Fabrity byłoby bardziej pracochłonne i kosztowne – Magento / Adobe, AWS);
- Wzrost przychodów spółki w tempie zbliżonym do Fabrity;
Fastive (poprzednio pod marką Fastapp) – platforma low-code
- W 2023 znacznie przyspieszył rozwój produktu;
- Przychody z licencji i usług wdrożeniowych wzrosły do 3,3mln PLN, nakłady inwestycyjne 0,8mln PLN;
- Zastosowanie produktu: rozwiązania back-office o średniej złożoności;
- W 2023 spółka dokonała wdrożeń u 12 klientów, 15 instalacji, kilkadziesiąt stworzonych rozwiązań;
- W 2024 próba przyspieszenia komercjalizacji platformy (mniej działań rozwojowych, więcej sprzedażowych w porównaniu do poprzednich lat);
PerfectBot
- Obecnie ponad 40 płacących klientów, ponad 100 testuje próbną wersję;
- Model subskrypcyjny SaaS 100-500 USD miesięcznie;
Zatrudnienie
- Oprócz 235 osób w Fabrity obecnie także około 30 w Pandzie, 15 w Fabrity, ponad 20 osób w działach wsparcia.
Komentarz. Interpretujemy konferencję neutralnie. W najbliższym czasie istotna dla inwestorów będzie prezentacja nowej strategii, podczas której, mamy nadzieję, spółka być może zaprezentuje też pewne średniookresowe cele finansowe.
Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0
Nie przegap najciekawszych artykułów! Obserwuj nas w Wiadomościach Google (GOOGLE NEWS)! Obserwuj FXMAG>>