Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Fundacje rodzinne zmienią polski rynek nieruchomości?

|
selectedselectedselected
Fundacje rodzinne zmienią polski rynek nieruchomości? | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Powstawanie fundacji rodzinnych ma na celu zatrzymanie kapitału w Polsce i będzie atrakcyjnym wehikułem dla dywersyfikacji inwestycyjnej w różnych obszarach.

22 maja 2023 r. weszła w życie ustawa umożliwiająca powołanie fundacji rodzinnej.

- Fundacja rodzinna pozwala nie płacić podatków - mówi w rozmowie z MarketNews24 Grzegorz Mroczek, wiceprezes Cream Property Advisors. – Jej tworzenie ma na celu zarządzanie nadwyżkami finansowymi i pomnażanie majątku.

Jest to pierwszy w Polsce wehikuł inwestycyjny, dedykowany dla majątków o wartości ponad 1 mln zł.

- Jeżeli fundacja zainwestuje w nieruchomości komercyjne typu retail park, to przy wzroście wartości tej klasy aktywów nie zapłaci podatku i będzie mogła reinwestować nadwyżki finansowe w kolejne projekty – wyjaśnia Grzegorz Mroczek z Cream Property Advisors.

Reklama

Zainteresowanie polskiego kapitału inwestycjami w handlowe nieruchomości komercyjne było dotąd niewielkie. Polscy inwestorzy inwestują tylko w mniejsze obiekty handlowe, typu retail parki. Jednak i tu ich udział jest minimalny, czyli polski rynek nieruchomości komercyjnych – na którym poważnym graczem pozostają firmy z Niemiec i Izraela - czeka nadal na odkrycie przez polskich inwestorów. Temu może sprzyjać powstawanie fundacji rodzinnych.

Zobacz także: Koszty budowy domu zostaną ograniczone? Sprawdź, jaki pomysł ma resortu rozwoju!

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


MarketNews24

MarketNews24

MarketNews24 to zespół ludzi z wieloletnim doświadczeniem w pracy w mediach. Dziennikarze, operatorzy, montażyści, graficy, animatorzy, dźwiękowcy, lektorzy, copywriterzy... i wielu innych specjalistów od multimediów.


Reklama
Reklama