Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Rynek kosmetyków w Holandii - jaka jest wielkość rynku i potrzeby Holendrów?

|
selectedselectedselected
Rynek kosmetyków w Holandii - jaka jest wielkość rynku i potrzeby Holendrów? | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Import kosmetyków do Holandii zanotował w latach 2017-2019 wzrost o 14,1% do nieco ponad 3,2 mld EUR. W warunkach pandemii COVID-19 Holandia zanotowała nieznaczny spadek importu kosmetyków o 0,2% r/r w 2020 r.

Rynek kosmetyków w Holandii - 1Rynek kosmetyków w Holandii - 1

Rynek kosmetyków w Holandii - 2Rynek kosmetyków w Holandii - 2

W strukturze holenderskiego importu najwyższą pozycję zajmują Niemcy z udziałem wynoszącym 17,6%. Kosmetyki importowane z Polski o wartości 105,6 mln EUR stanowiły 3,3% importu kosmetyków do Holandii w 2020 r., co dało Polsce 9. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku.

Rynek kosmetyków w Holandii - 3Rynek kosmetyków w Holandii - 3

Wielkość rynku

Reklama

Rynek kosmetyków w Holandii - 4Rynek kosmetyków w Holandii - 4

Rynek kosmetyków w Holandii wygenerował w 2020 r. szacunkową sprzedaż na poziomie 3,0 mld EUR. Statista przewiduje, że dopiero w 2022 r. wielkość rynku przekroczy poziom sprzed pandemii COVID-19, wskutek spadku rynku o 1,0% rocznie w latach 2020-2021. Według prognoz w latach 2022- 2025 r. średnie roczne tempo wzrostu rynku wzmocnisię do 2,5% rocznie vs 1,2% rocznie notowanego przed pandemią (CAGR 2017-2019).

Największy udział w rynku ma segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2020 r. w Holandii wyniosła 1,5 mld EUR, stanowiąc 49,0% całkowitej sprzedaży branży.

Rynek kosmetyków w Holandii - 5Rynek kosmetyków w Holandii - 5

W 2020 r. mieszkaniec Holandii wydał na kosmetyki średnio 175 EUR. Prognozowany jest wzrost tej kwoty do prawie 198 EUR w 2025 r.

Rynek kosmetyków w Holandii - 6Rynek kosmetyków w Holandii - 6

Reklama

W 2020 r. 20% przychodów ze sprzedaży kosmetyków w Holandii było generowane przez sklepy online. Prognozowany jest wzrost tego udziału do 23% w 2024 r.

Zobacz najnowszą analizę sektorową

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama