Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

„Mieszkanie na start” nie dla każdego! Jakie kryteria będą obowiązywać?

|
selectedselectedselected
„Mieszkanie na start” nie dla każdego! Jakie kryteria będą obowiązywać? | FXMAG INWESTOR
JACEK DOMINSKI/EAST NEWS
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Program „Mieszkanie na start” ma ruszyć w połowie roku, a  w budżecie na 2024 zabezpieczono na ten cel PLN500mln – poinformował minister rozwoju i technologii K. Hetman. Ministerstwo zakłada, że w 2024 uda się udzielić 50tys. w ramach programu. Program jest przewidywany na lata 2024-25, a skumulowane koszty w trakcie obowiązywania są szacowane na PLN12-13mld.

 

W przypadku singli ma zostać wprowadzony limit wiekowy (35 lat), natomiast w przypadku innych niż jednoosobowe gospodarstw domowych nie będzie takiego limitu. Nie ma limitu ceny nieruchomości ani maksymalnej wysokości kredytu, ale wyznaczono limity do których kredyt jest udzielany na preferencyjnych warunkach (powyżej warunki rynkowe). Dopłaty do oprocentowania mają trwać 10 lat. Kryteria dochodowe, wysokość kredytu w programie i wysokości oprocentowania będą uzależnione od wielkości gospodarstwa domowego (tabela poniżej):

 

Zobacz także: Złoty (PLN) poszedł oczekiwaną ścieżką, ale nie zaszedł tak daleko jak zakładano

 

Reklama

 

„Mieszkanie na start” nie dla każdego! Jakie będą obowiązywać kryteria? - 1„Mieszkanie na start” nie dla każdego! Jakie będą obowiązywać kryteria? - 1

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


ING Bank Śląski analizy i komentarze

ING Bank Śląski analizy i komentarze

Bank komercyjny z siedzibą w Katowicach, świadczący usługi bankowe dla klientów indywidualnych oraz firm i instytucji. Jest 5. bankiem w Polsce pod względem wartości aktywów. W II kwartale 2021 bank obsługiwał ponad 4,3 mln klientów detalicznych oraz ponad 504 tys. klientów korporacyjnych.

Obserwuj autoraTwitterLinkedInYouTube


Reklama
Reklama