Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Koniunktura konsumencka – styczeń 2023 roku

|
selectedselectedselected
Koniunktura konsumencka – styczeń 2023 roku | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W styczniu 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 38,1 a i był o 3,8 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Koniunktura konsumencka – styczeń 2023 roku - 1Koniunktura konsumencka – styczeń 2023 roku - 1

 

 

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w styczniu 2023 r.

Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Największe wzrosty odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 5,1 p. proc. i 4,2 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 4,1 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, 3,3 p. proc. dla oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz 2,3 p. proc. dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego.

Reklama

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) jest wyższy o 3,8 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca

W odniesieniu do stycznia 2022 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 8,9 p. proc.

 

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w styczniu 2023 r.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 3,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -27,6.

Na wzrost wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęły oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłego poziomu bezrobocia (wzrosty odpowiednio o 5,1 p. proc. i 4,5 p. proc.). Wzrost o 4,1 p. proc. wystąpił także dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (spadek o 1,4 p. proc.).

 

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) wzrósł o 3,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca

Reklama

W styczniu br. WWUK osiągnął wartość o 4,1 p. proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2022 r.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej jest średnią sald ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, zmian ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnego dokonywania ważnych zakupów

Koniunktura konsumencka – styczeń 2023 roku - 2Koniunktura konsumencka – styczeń 2023 roku - 2

Koniunktura konsumencka – styczeń 2023 roku - 3Koniunktura konsumencka – styczeń 2023 roku - 3

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej jest średnią sald ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju, trendów poziomu bezrobocia (ze znakiem przeciwnym) i oszczędzania pieniędzy w najbliższych 12 miesiącach

Koniunktura konsumencka – styczeń 2023 roku - 4Koniunktura konsumencka – styczeń 2023 roku - 4

Reklama

Koniunktura konsumencka – styczeń 2023 roku - 5Koniunktura konsumencka – styczeń 2023 roku - 5

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


GUS

GUS

Główny Urząd Statystyczny - urząd centralny administracji rządowej zajmujący się zbieraniem i udostępnianiem informacji statystycznych na temat większości dziedzin życia publicznego i niektórych stron życia prywatnego. 


Reklama
Reklama