Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Koniunktura konsumencka – kwiecień 2023 r.

|
selectedselectedselected
Koniunktura konsumencka – kwiecień 2023 r.  | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W kwietniu 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycz- nie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywi- dualnej, wyniósł - 32,2a i był o 3,4 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

 

 

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w kwietniu 2023 r.

Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Największe wzrosty odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (wzrosty odpowiednio o 5,4 p. proc. i 3,7 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 3,0 p. proc. dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, 2,7 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz 1,9 p. proc. dla oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju.

W odniesieniu do kwietnia 2022 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 5,0 p. proc.

Reklama

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) jest wyższy o 3,4 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca

 

 

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w kwietniu 2023 r.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwanew najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 2,9 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -19,7a.

Na wzrost wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęły oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłego poziomu bezrobocia (wzrosty odpowiednio o 5,4 p. proc. i 4,7 p. proc.). Wzrost o 2,7 p. proc. wystąpił także dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (spadek o 1,0 p. proc.). W kwietniu br. WWUK osiągnął wartość o 7,3 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2022 r.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) wzrósł o 2,9 p. proc. w sto- sunku do poprzedniego miesiąca

Reklama

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej jest średnią sald ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, zmian ogólnej sytu- acji ekonomicznej kraju oraz obecnego dokonywania ważnych zakupów

 

 

Tablica 1. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej

Koniunktura konsumencka – kwiecień 2023 r.  - 1Koniunktura konsumencka – kwiecień 2023 r.  - 1

Koniunktura konsumencka – kwiecień 2023 r.  - 2Koniunktura konsumencka – kwiecień 2023 r.  - 2

Reklama

Wyprzedzający wskaźnik uf- ności konsumenckiej jest średnią sald ocen zmian sy- tuacji finansowej gospodar- stwa domowego, ogólnej sy- tuacji ekonomicznej kraju, trendów poziomu bezrobocia (ze znakiem przeciwnym) i oszczędzania pieniędzy w najbliższych 12 miesiącach

 

 

Tablica 2. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej

Koniunktura konsumencka – kwiecień 2023 r.  - 3Koniunktura konsumencka – kwiecień 2023 r.  - 3Koniunktura konsumencka – kwiecień 2023 r.  - 4Koniunktura konsumencka – kwiecień 2023 r.  - 4

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


GUS

GUS

Główny Urząd Statystyczny - urząd centralny administracji rządowej zajmujący się zbieraniem i udostępnianiem informacji statystycznych na temat większości dziedzin życia publicznego i niektórych stron życia prywatnego. 


Reklama
Reklama