Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Koniunktura konsumencka – grudzień 2022 r

|
selectedselectedselected
Koniunktura konsumencka – grudzień 2022 r | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W grudniu 2022 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 41,9 i był o 2,1 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Koniunktura konsumencka – grudzień 2022 r - 1Koniunktura konsumencka – grudzień 2022 r - 1

 

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w grudniu 2022 r.

Spośród składowych wskaźnika najbardziej poprawiły się oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 4,2 p. proc. i 2,5 p. proc.). Wyższe wartości osiągnęły również oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrosty odpowiednio o 2,2 p. proc. i 1,8 p. proc.). Niższą wartości niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 0,5 p. proc.).

W odniesieniu do grudnia 2021 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 14,6 p. proc.

Reklama

W 2022 r. BWUK był o 20,2 p. proc. niższy w porównaniu do 2021 r. i osiągnął wartość -39,8.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) jest wyższy o 2,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca

 

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w grudniu 2022 r.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 3,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -30,7 a . Na wzrost wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składniki. Największy wzrost odnotowano dla oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (o 5,2 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 4,2 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, 2,5 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz 0,5 p. proc. dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia.

W grudniu br. WWUK osiągnął wartość o 11,0 p. proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2021 r.

W 2022 r. wartość WWUK była o 14,5 p. proc. niższa niż w 2021 r. i ukształtowała się na poziomie -29,5.

Reklama

Odpowiedzi na pytania dodatkowe w związku z obecną sytuacją na terytorium Ukrainy zamieszczone zostały w załączniku.

 

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) wzrósł o 3,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej jest średnią sald ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, zmian ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnego dokonywania ważnych zakupów

Koniunktura konsumencka – grudzień 2022 r - 2Koniunktura konsumencka – grudzień 2022 r - 2

Koniunktura konsumencka – grudzień 2022 r - 3Koniunktura konsumencka – grudzień 2022 r - 3

Koniunktura konsumencka – grudzień 2022 r - 4Koniunktura konsumencka – grudzień 2022 r - 4

Reklama

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej jest średnią sald ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju, trendów poziomu bezrobocia (ze znakiem przeciwnym) i oszczędzania pieniędzy w najbliższych 12 miesiącach

Koniunktura konsumencka – grudzień 2022 r - 5Koniunktura konsumencka – grudzień 2022 r - 5

Koniunktura konsumencka – grudzień 2022 r - 6Koniunktura konsumencka – grudzień 2022 r - 6

Koniunktura konsumencka – grudzień 2022 r - 7Koniunktura konsumencka – grudzień 2022 r - 7

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


GUS

GUS

Główny Urząd Statystyczny - urząd centralny administracji rządowej zajmujący się zbieraniem i udostępnianiem informacji statystycznych na temat większości dziedzin życia publicznego i niektórych stron życia prywatnego. 


Reklama
Reklama