Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Japonia/ Mitsubishi Motors dołączy do sojuszu Honda-Nissan,

|
selectedselectedselected
Japonia/ Mitsubishi Motors dołączy do sojuszu Honda-Nissan,
źródło własne
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Mitsubishi Motors, które w 34 proc. należy do Nissana, będzie współpracować z Hondą i Nissanem w celu sfinalizowania szczegółów ich partnerstwa, trzy firmy zamierzają ujednolicić oprogramowanie samochodowe, które steruje samochodami, poinformował Nikkei.

Ten impuls pojawia się, ponieważ Nissan, trzeci co do wielkości producent samochodów w Japonii, systematycznie traci udziały na dwóch największych rynkach, w Stanach Zjednoczonych i Chinach, które łącznie odpowiadały za połowę jego globalnej sprzedaży w roku do marca, wyjaśnił dziennik.

W czwartek firma obniżyła swoje roczne prognozy po tym, jak duże rabaty w USA niemal całkowicie zniweczyły jej zysk w pierwszym kwartale.

Reklama

Współpraca może pomóc japońskim producentom samochodów obniżyć koszty i wzmocnić się, aby stawić czoła silnej konkurencji na rynku pojazdów elektrycznych, zdominowanej przez takie firmy jak chińskie BYD i Tesla, prognozuje Nikkei.

W Chinach, największym rynku samochodowym na świecie, japońskie marki były wcześniej silne, ale teraz muszą stawić czoła krajowym producentom samochodów, którzy szybko zwiększyli produkcję i pozyskali konsumentów dzięki niedrogim pojazdom z bogatym oprogramowaniem.

Nissan i Honda poinformowały w marcu, że rozważają strategiczne partnerstwo w zakresie produkcji komponentów pojazdów elektrycznych, ponieważ starają się uzyskać większą pozycję na globalnym rynku samochodów zasilanych bateriami, który ma się rozwijać w nadchodzących latach.(PAP)

Reklama

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PAP null

PAP

Polska Agencja Prasowa Spółka Akcyjna – publiczna agencja prasowa, jedyna państwowa agencja informacyjna w Polsce. Zgodnie ze statutem do jej zadań należy uzyskiwanie i przekazywanie odbiorcom rzetelnych, obiektywnych i wszechstronnych informacji z kraju i z zagranicy. Agencja jest także zobowiązana do upowszechniania stanowiska Sejmu, Senatu, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej i Rady Ministrów, a także umożliwia innym naczelnym organom państwa prezentowanie swoich stanowisk w ważnych sprawach państwowych.


Reklama
Reklama