Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Dynamika sprzedaży detalicznej w marcu 2022 roku, nowe dane GUS

|
selectedselectedselected
Dynamika sprzedaży detalicznej w marcu 2022 roku, nowe dane GUS | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Dynamika sprzedaży detalicznej w marcu 2022 r - 1Dynamika sprzedaży detalicznej w marcu 2022 r - 1

*Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie PKD 2007, zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.

** W danych narastających uwzględniono korekty dokonane przez jednostki sprawozdawcze

Sprzedaż detaliczna towarów według rodzajów działalności przedsiębiorstwa

W marcu 2022 r. największy wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2021 r. odnotowały jednostki z grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (o 41,9% wobec wzrostu o 93,0% przed rokiem). Wyższą sprzedaż niż sprzedaż „ogółem” spośród prezentowanych kategorii towarów zaobserwowano także w grupach: „pozostałe” (o 31,2%), „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 15,9%) oraz „paliwa stałe, ciekłe i gazowe” (o 15,5%). Spadek sprzedaży utrzymał się w podmiotach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 9,3%).

W marcu 2022 r. w porównaniu z lutym br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 14,9%). Udział tej sprzedaży zmniejszył się z 10,0% w lutym br. do 9,4% w marcu br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale w sprzedaży spadek wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 25,4% przed miesiącem do 23,4%), „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 28,6% do 26,7%) oraz „meble, rtv, agd” (z 19,0% do 18,2%).

Reklama

Dynamika sprzedaży detalicznej w marcu 2022 r - 2Dynamika sprzedaży detalicznej w marcu 2022 r - 2

Dynamika sprzedaży detalicznej w marcu 2022 r - 3Dynamika sprzedaży detalicznej w marcu 2022 r - 3

Dynamika sprzedaży detalicznej w marcu 2022 r - 4Dynamika sprzedaży detalicznej w marcu 2022 r - 4

Dynamika sprzedaży detalicznej w marcu 2022 r - 5Dynamika sprzedaży detalicznej w marcu 2022 r - 5

Sprzedaż detaliczna wyrównana sezonowo

Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym sprzedaż detaliczna w cenach stałych w marcu 2022 r. była o 1,4% wyższa w porównaniu z lutym br.

W marcu 2022 r. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej wyrównanej sezonowo o 1,4% w porównaniu z poprzednim miesiącem

Reklama

Dynamika sprzedaży detalicznej w marcu 2022 r - 6Dynamika sprzedaży detalicznej w marcu 2022 r - 6

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


GUS

GUS

Główny Urząd Statystyczny - urząd centralny administracji rządowej zajmujący się zbieraniem i udostępnianiem informacji statystycznych na temat większości dziedzin życia publicznego i niektórych stron życia prywatnego. 


Reklama
Reklama