Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Analiza makroekonomiczna. Stopa równowagi – jakie cechy wywołują różnice?

|
selectedselectedselected
Analiza makroekonomiczna. Stopa równowagi – jakie cechy wywołują różnice? | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Szacunki stopy zwrotu z kapitału narażone są na szereg błędów związanych z mierzeniem ww. zmiennej. Różni się ona w zależności od kwestii uwzględnienia: względnej ceny inwestycji, amortyzacji, samozatrudnienia, różnic między krajami, inwestycji publicznych, zysków kapitałowych, podatków od przedsiębiorstw, uwzględnienia nieruchomości, uwzględniania wartości niematerialnych i prawnych oraz kwestii czy analizujemy krańcowe, czy średnie zwroty.

 

 

Dla każdego ze wspomnianych przypadków, w linkowanym artykule można znaleźć szacunki stopy zwrotu z kapitału (część prezentujemy powyżej). Łączy je jedna cecha – pozostają one względnie stabilne, lub nie cechują się tak istotnie spadającym trendem jak szacunki równowagowej stopy opierane na rentownościach obligacji (lub innych dekompozycjach z pierwszego slajdu).

Analiza makroekonomiczna. Stopa równowagi – jakie cechy wywołują różnice? - 1Analiza makroekonomiczna. Stopa równowagi – jakie cechy wywołują różnice? - 1

Reklama

 

 

 

***Materiał pochodzi z raportu mBanku: Scenariusz(e) na 2023 rok, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Pobierz raport

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Ekonomiści mBanku

Ekonomiści mBanku

mBank od lat jest synonimem innowacyjnych rozwiązań w bankowości. Byliśmy pierwszym w pełni internetowym bankiem w Polsce, a dziś wyznaczamy kierunek rozwoju bankowości mobilnej i online. Jesteśmy jedną z najsilniejszych i najszybciej rozwijających się marek finansowych w Polsce, od 1992 roku notowaną na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.


Reklama
Reklama