Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Wyniki finansowe MLP Group za 2Q23: FFO +66% r/r; wysoka strata na wycenie NI i słaby cash flow

|
selectedselectedselected
Wyniki finansowe MLP Group za 2Q23: FFO +66% r/r; wysoka strata na wycenie NI i słaby cash flow  | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop
  • W 2Q23 EBITDA wzrosła o 64% r/r do 48,4 mln PLN, a FFO (gotówkowy zysk netto) wzrósł o 66% r/r do 28,6 mln PLN (+48% r/r biorąc pod uwagę zysk na akcję). EBITDA jak i FFO były zbliżone do naszych oczekiwań.
  • Przychody z najmu (uwzględniające service charge) wzrosły o 53% r/r do 71.6 mln PLN – 4% powyżej prognoz.
  • Rewaluacja nieruchomości inwestycyjnych wyniosła -217 mln PLN (wpływ osłabienia EUR/PLN: -11 mln PLN, rewaluacja niezwiązana z kursem walutowym: -7 mln PLN) – poniżej naszego szacunku w wysokości -137 mln PLN.
  • Cash flow operacyjny wyniósł 0 mln PLN (vs. 17 mln PLN w 2Q22). Cash flow operacyjny przed zmianami w kapitale obrotowym wyniósł 20 mln PLN (-20% r/r).
  • Wskaźnik zadłużenia LTV wzrósł o 1,2 p.p. k/k oraz 0,8 p.p. r/r do 35,7%.
  • CAPEX wyniósł 63 mln PLN (-60% r/r).
  • Portfel ukończonych nieruchomości wzrósł o 50 tys. m2 k/k do 1 066 tys. m2 (blisko naszych oczekiwań). Na koniec 2Q23 spółka posiadała 122 tys. m2 w budowie lub przygotowaniu (vs. 203 tys. m2 rok temu).

Wyniki finansowe MLP Group za 2Q23: FFO +66% r/r; wysoka strata na wycenie NI i słaby cash flow  - 1Wyniki finansowe MLP Group za 2Q23: FFO +66% r/r; wysoka strata na wycenie NI i słaby cash flow  - 1

Wyniki gotówkowe (EBITDA, FFO) były bliskie oczekiwaniom, a także solidne w ujęciu nominalnym. Nie były jednak wsparte równie mocnymi przepływami pieniężnymi.

Negatywnie zaskakuje nas kolejny kwartał słabego wyniku z rewaluacji. Wycena nieruchomości niezwiązana z kursem walutowym wyniosła -7 mln zł w 2Q23 i -72 mln zł w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co jest zaskakująco słabym wynikiem, biorąc pod uwagę wzrost czynszów o 15,1% LFL w MLP Group i spodziewany zysk z rewaluacji projektów deweloperskich. Ujemna rewaluacja podwyższa wskaźnik LTV, który wzrósł r/r pomimo ubiegłorocznej emisji akcji i spadku CAPEXu w 1H23.

W 2Q23. spółka uruchomiła kilka projektów deweloperskich w Polsce i Rumunii, jednak realizacja ambitnych planów spółki przedstawionych w strategii na lata 2021- 2024 będzie wymagała przyspieszenia inwestycji w ciągu najbliższego roku (szczególnie w Niemczech i Austrii).

Realizacja naszej prognozy zysku netto na 2023 rok będzie bardzo trudna do osiągnięcia bez umocnienia euro w stosunku do złotego, niemniej jednak nasza kwietniowa prognoza FFO’23 (99 mln zł) powinna być łatwa do przebicia, biorąc pod uwagę jej realizację na poziomie 59% po I półroczu. Podtrzymujemy rekomendację kupuj dla MLP Group, lecz same wyniki 2Q23 oceniamy lekko negatywnie.

Zobacz także: Fenomenalne wyniki technologicznego giganta - zapomnij o pękającej bańce AI!

Reklama

 

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama