Komentarz: EBITDA skor. (5,5mln PLN zysku na okazjonalnym nabyciu + 12,1mln PLN rabatu wstecznego na czynsze w LD) wyniosła 43,5mln PLN, tj. o 40% więcej niż zakładał konsensus oraz o 70% więcej od naszych prognoz. Wolumen sprzedaży był o 3% niższy kw./kw. oraz o 3,5% niższy od naszych prognoz. In plus wyróżniał się przede wszystkim rynek polski oraz włoski. Średnia cena naczep wzrosła o kilka pp. kw./kw. co skutkowało poprawą MBnS o 2,6pp. kw./kw. (zakładaliśmy spadek o 0,5pp. z uwagi na wysokie ceny stali, aluminium i sklejki). Na poziomie przychodów finansowych dokonano aktualizacji zobowiązania do przejęcia kontroli nad LD w wysokości 34mln PLN (rozliczenie umowy earn-out, przejęcie pozostałych udziałów za 0 GBP). Kapitał obrotowy netto wzrósł kw./kw. o 90mln PLN do 440mln PLN, zapasy odnotowały dalszy wzrost kw./kw. o 25mln PLN do 692mln PLN. W rezultacie OCF w Q2’22 wyniósł -1mln PLN (ytd -101mln PLN). Dług netto wzrósł z kolei do 512mln PLN (+26mln PLN kw./kw.), co implikuje DN/EBITDA skor. 4,1x (DN/EBITDA 3,4x).
#Outlook. Wprowadzone przez spółkę podwyżki cen poprawiają outlook na kolejne kwartały. Zwracamy jednak uwagę, że kryzys energetyczny powoduje ograniczoną dostępność niektórych wyrobów lub wzrost ich cen (wyłączenia hut stali oraz aluminium, wzrost cen drewna/sklejki), co może wywołać efekt kolejnej fali presji marżowej. Negatywnie na wyniki w przyszłym roku będą wpływać także ceny energii elektrycznej oraz wzrost wynagrodzeń. Sytuacja popytowa pozostaje ciągle mocno niepewna, wzrost kosztów finansowania w UE połączony z kryzysem energetycznym i spadkiem produkcji przemysłowej powinien powodować odkładanie w czasie inwestycji w wymianę floty pojazdów w firmach transportowych, co może skutkować kurczeniem się backlogu w spółce.