Synthaverse i Anisapharm szacują potrzeby rynkowe w Rumunii na Onko BCG na ok. 12,5 – 15,0 tys. opakowań rocznie. Spółka ma zabezpieczone zdolności produkcyjne pozwalające na realizację zamówień w pełnym zakresie. Maksymalna roczna wartość sprzedaży produktu do Rumunii ma wynosić 1,23 mln EUR rocznie, czyli ok. 5,3 mln PLN.
Komentarz BDM: Informacja pozytywna. Uzyskanie rejestracji i dostosowanie mocy spółki według pierwotnych planów (komunikat z lutego’23) miało zostać zrealizowane do końca 2024 r., a komercjalizacja na tym rynku miała nastąpić w 2025 r. Średnia cena opakowania przy zakładanym wolumenie i maksymalnej cenie wynosi ok. 82 EUR (ok. 353 PLN), czyli powyżej średniej z ostatnich kwartałów (313 PLN w 1H’23).
Przypominamy, że Zakład Zamówień Publicznych przy Ministerstwie Zdrowia nadal nie ogłosił przetargu na dostawę Szczepionki BCG10. W aktualnej sytuacji, spółka może wyprodukować większy wolumen Onko BCG (oba produkty wytwarzane są na jednej linii produkcyjnej), który będzie sprzedawany z wyższą marżą. Oczekujemy, że w najbliższych tygodniach przetarg powinien zostać ogłoszony, a Synthaverse, jako jedyny polski dostawca szczepionki, będzie miał pole do popisu przy negocjacji ceny i wolumenu. W naszej ocenie rejestracja w Rumunii pozytywnie wpłynie na wyniki spółki w 2024 r. i kolejnych latach. Ze względu na specyfikę terapii Onko BCG – po rozpoczęciu terapii pacjent powinien przyjmować ten sam lek do końca kuracji, czyli przez ok. 2 lata – spodziewamy się przedłużenia pozwolenia na kolejne okresy.
Zobacz także: Jak dobrym inwestorem jesteś? Test, który dowodzi, że nie łatwo jest utrzymać się na giełdzie
Rozwiązanie umowy z Symphar
11 marca 2024 r. Synthaverse rozwiązał umowę o współpracę w zakresie dystrybucji i promocji produktu leczniczego Distreptaza, opakowanie 6 czopków, na krajowym rynku. Umowa została rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym z wyłącznej winy Symphar. Przyczyną wypowiedzenia umowy było niedopełnienie istotnych warunków przez Symphar, szczególnie niezrealizowanie minimalnego rocznego poziomu zamówień określonego w umowie oraz niezłożenie planu zamówień na rok 2023/2024. Spółka podjęła decyzję o samodzielnym prowadzeniu dalszych działań sprzedażowo-marketingowych dotyczących tego produktu.
W ocenie spółki promocja obu wariantów sprzedażowych leku siłami własnymi pozwoli na zwiększenie udziału w rynku Distreptazy (aktualnie 91,03% rynku recept w grupie leków o tożsamym działaniu) oraz rozbuduje go ze względu na ilość wskazań do stosowania produktu. Pozwoli to również na niezależne kreowanie polityki cenowej i kosztowej oraz dalsze wzmocnienie marki parasolowej Distreptaza.
Komentarz BDM: W 2023 r. spółka powołała własny zespół sprzedażowy, którego zadaniem było promowanie Distreptazy i Onko BCG. Po zerwaniu umowy będzie on odpowiadał za całość krajowej sprzedaży Distreptazy, jednak spodziewamy się, że będzie działał w dotychczasowej formie. Spowoduje to utrzymanie kosztów działania zespołu sprzedażowego, przy jednoczesnym braku kosztów prowizji dla Symphar. W naszej ocenie rozwiązanie umowy z dystrybutorem pozwoli spółce zoptymalizować koszty i bardziej elastycznie reagować na zmiany w otoczeniu.
Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0
Nie przegap najciekawszych artykułów! Obserwuj nas w Wiadomościach Google (GOOGLE NEWS)! Obserwuj FXMAG>>