Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Skokowe przychody i rosnące perspektywy: Analiza wyników finansowych spółki Dadelo i prognozy na przyszłość

|
selectedselectedselected

Mocna dynamika sprzedaży omnichannel, poprawa konwersji, wspiera rentowność.

Skokowe przychody i rosnące perspektywy: Analiza wyników finansowych spółki Dadelo i prognozy na przyszłość
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

# Szacunki 1Q24: (1) Spółka zaraportowała w 1Q przychody na poziomie 84mln PLN (+84% r/r). Zakładamy, że dynamika sprzedaży w kanale online przekroczyła 60% r/r, a kontrybucja salonów nie przekroczyła 10%. Wysoka dynamika sprzedaży jest pochodną zarówno wyższych wolumenów oraz poprawy średniej wartość koszyka. Spółka wykorzystała ubiegły rok do znaczącego poszerzenia oferty (obecnie 50tys. SKUs), a overstock na rynku sprzyjał cenom zakupu. Naszym zdaniem poszerzona kolekcja poprawiła wskaźnik konwersji. Ważnym driverem dynamiki przychodów pozostaje naszym zdaniem wzrost AOV napędzany poszerzeniem oferty rowerowej. (2) Łańcuchu dostaw po pandemicznej gorączce i globalnym boomie w branży wróciły do normalności i nadpodaż towarów u dostawców wspierały poprawę warunków zakupowych. Podobnie jak obecnie umocnienie złotego. W efekcie oczekujemy lepszej r/r marży brutto, w okolicach 28%. (3). Wysoka dynamika sprzedaży będzie wspierała rozwodnienie kosztów, równolegle wyższa konwersja wizyt na platformie wspiera naszym zdaniem ROAS, co dodatkowo służy spadkowi wsk. SG&A. Podobnego trendu oczekujemy w kolejnych kwartałach.

 

# Focus na przeskalowaniu biznesu może ciążyć wynikom w mniejszym stopniu niż zakładaliśmy dotychczas. Kluczowe z punktu widzenia budowy wartości DAD jest obecnie przeskalowanie biznesu. Wyniki 1Q wpisują się w ten scenariusz, a w całym roku widzimy obecnie miejsce na przekroczenie 260mln PLN przychodów (+42% r/r) w 2024. W kolejnych kwartałach oczekujemy dalszego poszerzenia oferty, jednocześnie wysoka dynamika sprzedaży nie powinna pogarszać rotacji magazynu. Kluczowym aspektem poziomu rentowności poza marżą brutto jest skala nakładów na performance marketing. Widać, że spółka poprawiła efektywność w tym obszarze, czemu służyło poszerzenie kompetencji własnego działu marketingu i rozwój kolekcji wspierający konwersję. Z kolei lepsza rozpoznawalność marki powinna stopniowo wspierać wzrost udziału ruchu bezpłatnego na platformie, a wysoka dynamika sprzedaży wspierać rozwadnianie kosztów i obniżać wpływ dalszego wdrażania strategii omnichannel na wyniki.

 

# Aktualizacja prognoz. Zakładamy, że spółka będzie dalej umacniać pozycję rynkową, korzystać przy tym na słabości konkurentów. W 2026 spółka naszym zdaniem zbliży się do 500mln PLN obrotów (3-letni CAGR 35%), co implikowałoby ok. 10% udział w rynku. Powyższe założenia odzwierciedlamy w aktualizacji prognoz i wyceny, która w 100% bazuje na podejściu dochodowym, metodzie DCF.

Reklama

 

skokowe przychody i rosnace perspektywy analiza wynikow finansowych spolki dadelo i prognozy na przyszlosc grafika numer 1skokowe przychody i rosnace perspektywy analiza wynikow finansowych spolki dadelo i prognozy na przyszlosc grafika numer 1

 

Wycena

skokowe przychody i rosnace perspektywy analiza wynikow finansowych spolki dadelo i prognozy na przyszlosc grafika numer 2skokowe przychody i rosnace perspektywy analiza wynikow finansowych spolki dadelo i prognozy na przyszlosc grafika numer 2

 

Czynniki ryzyka

Specyficznymi dla spółki czynnikami ryzyka:

(1) niższa od zakładanej ścieżka wzrostu skali biznesu w modelu omnichannel (niższa od założeń ewolucja średniego koszyka tzw. AOV, gorszy od założeń ruch na platformie i niższa konwersja);

Reklama

(2) słabsza od założeń marża brutto na sprzedaży (większy niż zakładamy focus na wzrost udziałów rynkowych kosztem marży, presja konkurencyjna, pogorszenie rotacji magazynu skutkujące głębszymi promocjami);

(3) wyższy wskaźnik SG&A (większe wsparcie sprzedaży aktywnością po stronie performance marketingu i marketingu ATL, ekspansja sieci salonów stacjonarnych, wyższy wskaźnik zwrotów ciążący kosztom zewnętrznej logistyki);

(4) dłuższy okres zwrotu z inwestycji w sklepy stacjonarne, w ramach realizacji strategii omnichannel;

(5) gorsza od założeń ścieżka normalizacji cyklu konwersji gotówki, głównie z racji słabszej rotacji zapasów i w rezultacie wyższy wzrost zapotrzebowania na kapitał obrotowy

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama